Приписування хреста Христу, як образу та об'єкту поклоніння є порушенням другої заповіді.
А як з цим твердженням?
До чого тут друга заповідь не розумію. Не поклонятися тому, що на небі (зорям, світилам небесним), ні тому, що на землі (тваринам, рослинам, людям), ні тому, що під водою (рибам).
Відповідь від: 04 Листопада 2013, 22:09:04
А тут описано навпаки, що на римських катакомбах ( саме християнських) не було хрестів
та як же не було якщо навіть у вашому пості троха нижче наведено, що були:" Перші християни в римських катакомбах зображували гамматіческій хрест" були і інші види хреста і латинський хрест і так званий катакомбний.
Відповідь від: 04 Листопада 2013, 22:12:59
так. Спочатку так і було. І навіть на початках християнства була риба(згідно вищескопійованих текстів)
і риба, і виноградна лоза, і агнець.
Відповідь від: 04 Листопада 2013, 22:15:01
А коли саме хрестик став саме таким яким є зараз?
найшов такі дані:
іконографія православного Розпяття отримала догматичне затвердження в 692 р, в 82 правилі Трульського собору який затвердив канон іконографічного зображення Розіпяття. Головною умовою канона стає сполучення історичного реалізму з реалізмом Божественного Откровення. Особа Спасителя виражає Божественний спокій і велич. Вона ніби накладена на хресті і Господь обнімає всіх які до нього звертаються.
В цій іконографії по художньому вирішується складне догматичне завдання зображення двух іпостасей Христа - Чоловічої і Божественної - яке одночасно показує і смерть і перемогу Спасителя.
Відповідь від: 04 Листопада 2013, 22:30:20
Апостол Павло надає хресту настільки великого значення, що навіть називає християн, які спокусилися на гріх, його ворогами:" Багато тих, про кого я часто говорив вам, а тепер навіть із сльозами кажу,
поводяться як вороги хреста Христового "(Флп. 3,18)
Відповідь від: 04 Листопада 2013, 22:36:06
Хрест Христів є священним новозавітнім жертівником, на якому Спаситель приніс Себе в жертву. В Старому завіті первосвященники і священники приносили
жертви, спочатку за свої гріхи, потім за гріхи всього народу; Христос
здійснив це один раз, пожертвувавши Собою, ставши тою жертвою(Євр.7,27). Ясно для всіх, що Христос приніс Себе в жертву на хресті для нашого освячення. Освячені ми, говорить Апостол
, одноразовим принесенням тіла Ісуса Христа.(Євр. 10,10) Христос,- говорить Ап. Петро, - гріхи наші Сам возніс тілом Своїм на древо, щоби ми, звільнившись від гріхів жили для правди...(1Петр.2,24)
Отже хрест Господній став новозавітнім жертівником.
Чому православні християни вважають його святинею?Старозавітній жертівник, на якому приносились жертви по закону Мойсея, вважався "великою святинею".
Господь звелів помазати святим миром жертівник всепалення і всі приналежності його, і сказав Мойсею:
освяти їх, і буде святиня велика: усе, що доторкається до них, освятиться. (Вих.30,28,29;ср.Лев 8гл.) Кров, яку брали з старозавітнього жертівника освячувала все.
Візьми кров, говорить Господь Мойсею,
яка на жертівнику, та єлея помазання, і покропи на Аарона та на одяг його, та на синів його; і будуть освячені, він і одяг його, і сини його і одяг їх з ним (Вих.29,21)
Якщо старозавітній жертівник, на якому приносились тварини , був "великою святинею", і кров з цього жертівника освячувала все , то хіба не тим більше являється величнішою святинею новозавітній жертівник, який освячений пречистою Кровю Самого Спасителя світу???!