Мій приклад більше підходить до нашого міського бюджету?
Ні, на мою думку Ваш приклад не зовсім підходить до ситуації з міським Бюджетом. Спробую пояснити.
Ваш приклад нормально спрацює, якщо "тато" адекватний. Але він не дає відповіді на питання ХТО буде вирішувати пріоритетність видатків (А,В і С)? Тато сам? Колегіальний орган (рада сім'ї)? Якщо тато сам вирішує - розумієте ризики, які з цим пов'язані? Ок, тато - адекват. Чобітки для дитини справді стали потребою А, у маминого взуття підошва відпала раптом - вона вже стає В... Але ж татові теж не хочеться в старому ходити! Він йде в крамницю, яку тримає його сусід і бере всій сім'ї взуття, і не просто всій - а ще й по дві пари! А чого ж ні, бюджет сім'ї обіцяє бути високим... Взяли всім взуття, а суми на борг записали - сусід же добрий... І тато добрий, молодець, сім'я в захваті від мудрого тата!... А потім прийде час розплати...
Насправді, ситуація ще відмінніша від описаної Вами. Насправді - бюджетом нашої уявної сім'ї розпоряджається навіть не тато і не мама, а той же СУСІД. Тато з мамою і донькою (громада) обирають від себе представником маму (міська рада), яка має контролювати ефективність використання коштів сім'ї (громади) сусідом (найманим менеджером, міським головою). Сусід мамі (раді) на початку року голову задурить, розкаже в яких красивих чоботах буде вся сім'я, як часто вони мінятимуть взуття і т.д. І кого буде цікавити, що взуття це він буде носити з свого магазину, по своїй ціні, та ще й в борг під заставу городньої ділянки (землі) ...
Що Вас дивує? Це наша державна політика. При любій владі.
В чому тут державна політика???
Не треба так перейматись. Якщо врахувати, що в бюджеті країни ситуація ще гірша і незабаром нас потішать змінами в податковій сфері, то теоретично дохідна частина може значно збільшитись.
Звичайно, може. Але для цього потрібні підстави. Основною підставою для росту надходжень по закріплених доходах є ріст мінімалки. Але, зверніть увагу - мінімалка росла і минулого року - а надходження впали... Це означає, що в абсолютному співвідношенні підприємства скорочують свої ФОП швидше, ніж росте зарплата. Які є передумови, щоб ця ситуація змінилася цього року? Я їх не бачу, криза в країні продовжується.
Вивід із зони дії єдиного податку декількох значних сфер діяльності збільшить базу оподаткування,
Це мізер.
а заплановане зростання суми єдиного податку в 5 разів (максимально до 1000грн. на місяць) збільшить надходження до місцевих бюджетів. Я не помиляюсь?
Не помиляєтесь. Тільки зростання суми в 5 разів не дасть зростання надходжень в стільки ж разів. Дай Бог, щоб зменшення не було. Наразі ми отримали в 2009р. від єдиного податку
2473.9 тис.грн., на 2010 запланували
2500 тис.грн. Як бачимо, тут зростання не планується.
За винятком відрахувань у Пенсійний фонд, решта іде у місцевий бюджет? А оскільки грошей уряду не стає катастрофічно,
То кому грошей не вистачає - Уряду чи місцевим бюджетам??
Окрім того, Ви звернули увагу на наведені мною цифри
по податку з фізичних осіб, а аналізуєте надходження
по єдиному податку. Це різні речі і різні стрічки Бюджету.
Може наш мер ці доходи вже запланував?
По єдиному податку - не запланував, я вже написав вище.
А щоб дохідна частина збільшилась треба для початку оформити найманих працівників і платити за них податки. Мені і в податковій і на біржі розказували, що у Чумичкіна більшість продавців оформлені підприємцями. Всі про це знають і ніхто нічого не робить. І це ще не найгірший варіант, бо принаймні єдиний податок сплачується. А більшість своїх працівників взагалі не оформляє.Так, наші закони дикі і недолугі, але починати з чогось треба.
В Калуші кілька років діє чи не єдина в Західній Україні диференційована система сплати єдиного податку від кількості працюючих. Вроджена скромність не дозволяє мені писати хто був розробником цієї системи
Але її ефективність вже майже досягла максимуму.
Відповідь від: 25 Травня 2010, 10:51:17
Продовжимо. Загальний фонд - дотація вирівнювання:
Факт-2009 -
38805.1 тис.грн.
Бюджет-2010 -
46611.2 тис.грн.
Що таке
дотація вирівнювання я писав на початках теми. Слід згадати, що у 2007-му році ця дотація складала не більше 10 млн.грн. Зараз ми бачимо, що "європейське місто" з Бюджетом, "який дає змогу розвиватися" все більше і міцніше сідає на шию Держави...
Продовжимо. Спеціальний фонд (бюджет розвитку) - Всього:
План-2009 -
52883.1 тис.грн.
Факт-2009 -
46782.5 тис.грн.
Бюджет-2010 -
76291.8 тис.грн. (!)
Найбільш цікаві пункти - Кошти від приватизації майна:
План-2009 -
4550.0 тис.грн.
Факт-2009 -
4163.8 тис.грн.
Бюджет-2010 -
6000.0 тис.грн.
Надходження від продажу землі:
План-2009 -
8670.6 тис.грн.
Факт-2009 -
1688.4 тис.грн.
Бюджет-2010 -
18000.0 тис.грн. (!!!)