А те, що Лімниця підібралась близько до тої 3-ї камери чим саме грозить? Вода зальє ту кмеру і сама обміліє? Чи підмиє стіни підземної камери і почнеться осідання?
Ну перш за все, це друга за значимістю екопроблема на цей день (як на мою гадку).
Чим це грозить? Правильно, що як вода піде до шахти, то просяде територія від Хотіня (де вентиляційний штрек) і до Голиня. Оскільки вода має здатність
розчиняти сіль і розмивати сольову породу... І будемо мати таку довгу ямку (близько 15 км) типу того, що було на Пархоменка чи Калуського озера. Але будемо мати ще й те, що на поверхню хлине солена вода, яка попаде у Млинівку, Чечву і Лімницю. І правда з часом ці річки промиються і буде далі більш-менш добра вода
І велике довге озеро, по якому уже можна буде їздити на водних мотоциклах (чорний гумор).
Чому друга за значимістю, та тому що затрат (як грошових, так і матеріальних) на її ліквідацію треба набагато менше, ніж на ліквідацію першої проблеми, про яку напишу нижче. Тобто необхідно збудувати дамбу (обов'язково, на мою думку, залізобетонну з водонепроникною стіною) і відвести Лімницю на незагрозливу відстань.
Відповідь від: 26 Березня 2008, 17:36:24
Наприклад для мене було незрозуміло, як саме може розгортатися сценарій при попаданні Сівки у карєр
Це якраз, на мою гадку, є першою за значимістю екопроблема, яка потребує дуже багато коштів, матеріальних затрат і трудових ресурсів.
Вода з Сівки уже попадає у кар'єр
Ви це могли побачити у недавніх сюжетах з новин на КМТ...
Кар'єр уже перетворився у величезне солене озеро, яке розмиває стінки кар'єру, а особливо у ту сторону, де тече Сівка. Оскільки Сівка по рельєфу знаходиться вище від Лімниці, то солена вода при переливі з кар'єру попаде у Млинівку і човникова станція "Вежа" у парку перетвориться у океанаріум (будемо дивитись на морські рибки у озері з висоти "Вежі"
)
Але це ще не все.
Грунтові води ж ідуть під Млинівкою. Млинівка - це по суті канал, проритий ще в польські часи, щоб вода крутила млини, які на ньому колись стояли.
У грунтові води уже сіль попала, але зараз ареал засолення шалено розширився. На Долинській уже самі по собі падають стовпи освітлення через розїдання сіллю арматури і бетону. Аналогічно розїдаються фундаменти будинків на тій же Долинській і в околі. Засолення грунтових вод дійшло уже до вул.Винниченка у сторону Калуша. Дуже далеко в сторону центру швидше всього не пошириться, Височанка не дасть.
Але найгірше, що засолення йде у сторону Лімниці попри озеро на об'їзній. Ще півроку чи рік і Калуш не буде мати звідки пити воду. Лімниця засолиться назавжди. А, як наслідок, будемо мати солений Дністер і буде вимирати не тільки Калуш, а й Галич, і всі інші міста, які стоять по течії Дністра.
Шляхи виходу? Дамба від кар'єру у сторону Сівки; Відкачка соленої води з кар'єру з подальшою її переробкою, оскільки у шахту її не закачаєш - це не насичені розсоли...; Рекультивація кар'єру або його перетворення у водонепроникний бункер, яким можна буде вирішити проблему сміттєзвалища
Можна кар'єр перетворити у концерний зал типу амфітеатру і збирати гроші
Правда треба звести величезний дах над ним (жарт)
Щодо ж карти шахтних камер, то я гадаю, що це не настільки необхідна річ, щоб через неї підставити когось. Я дійсно не знав, що на ній гриф "таємно". Тому й думав, що можна буде її зісканувати. Калушу (багатоповерховому) в його межах провалля не загрожує.
Є ще й інші екологічні загрози, як то хвостосховища (інша гілка форуму), захоронення близько 12 тисяч тон жахливого яду - гексахлорбензолу на території колишнього "Хлорвінілу".
Щодо гексахлорбензолу, то було вирито 12 бункерів, дно яких вселили поліетиленовою плівкою (!) для водонепроникності (!), і упаковано бочки з цим ядом. З цих 12 бункерів - 8 рекультивовано, тобто засипано землею і насаджено ліс, а чотири - перетворились у озера з ядом на дні. І тепер будемо чекати, поки не прогниють бочки у воді. А переробка цього яду чи його транспортування до іншого захоронення - це шалені гроші. І зараз ніхто не може розібратись, що ж робити. Отже, чекаймо ще й хімічної катастрофи.
Сорі за "чорні" пости...