Вільний форум міста Калушa

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Форуму:

17 років 4 місяці 22 дні

Автор Тема: Про віру  (Прочитано 598217 раз)

0 Користувачів і 4 Гостей дивляться цю тему.

newroman

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +132/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1079
  • Останні відвідини:
    01 Квітня 2016, 19:51:36

Про віру
« Прочитано #1260 : 22 Січня 2014, 21:11:03 »

Записаний

ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1261 : 22 Січня 2014, 21:42:08 »

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/vaticancityandholysee/10582607/Nun-from-El-Salvador-who-gave-birth-to-baby-Francesco-He-is-a-gift-from-God.html

тут чіткіше . я в такі дебрі не лізу . слово nun - значить монашка

ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1262 : 25 Січня 2014, 22:51:39 »

цікаво послухати

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=kZyA-o4zQoY" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=kZyA-o4zQoY</a>

yaro my

  • Гаряча голова
  • *****
  • Карма +244/-109
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1636
  • Останні відвідини:
    03 Лютого 2014, 23:34:40

    Звідки: "АттУда"
Про віру
« Прочитано #1263 : 26 Січня 2014, 11:10:35 »

Докінза і почитати цікаво.
Записаний
Следи за контекстами!

chuck

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +249/-9
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1382
  • Мачете не sms-ить...
  • Останні відвідини:
    21 Грудня 2018, 21:54:27

    Звідки: Тут не дуже далеко =)
Про віру
« Прочитано #1264 : 26 Січня 2014, 11:47:35 »

Бійка монахів (давній боян)

1:56 : "Чіорт іво знаіт, што ім не хватаєт? Єврєйская старая поговорка єсть: "Єслі нє знаєш із за чіво — СРАЗУ ЗНАЙ, ЧТО ЕТО ДЕНЬГІ ІЛІ СЄКАС! Ну, сєкасу, что там нє хватаєт? Канакрєтна, каждій год оні чо-то устраівают... У - ху - хуууу!"

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=10Fxi_ziNPw" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=10Fxi_ziNPw</a>

Чомусь пригадалось в контексті подій на майдані ))))

2:45 : "Валуєва надо здесь пєрєодєть! ..." В нас Клічка вже переодягнули )))
Записаний
Живя, будь жив, будь совершенно жив. И делай все, что хочешь. Всё будет хорошо. Учитель
Не спрашивай, по ком звонит колокол: он звонит по Тебе. Эрнест Хемингуэй
Есть только миг, между прошлым и будущим — именно он — называется «жизнь»! © Леонид Дербенёв

ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1265 : 02 Лютого 2014, 03:03:56 »

О том, как христианский миссионер стал атеистом в джунглях бразильской Амазонии

http://ostrovok.ru/blog/piraxa-samye-schastlivye-lyudi-planety-o-tom-kak-xristianskij-missioner-stal-ateistom-v-dzhunglyax-brazilskoj-amazonii/

Забута мелодія

  • Постійний користувач
  • ***
  • Карма +62/-1
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 228
  • не забувай
  • Останні відвідини:
    03 Лютого 2014, 15:11:16

    Звідки: z
Про віру
« Прочитано #1266 : 02 Лютого 2014, 16:50:04 »

Це скоріше про уклад і життя ще одного племені. У кожного своє відчуття бога. Головне щоб воно було. Для цього племені як і для багатьох релігій бог - це любов. Любов один до одного, гармонія природи і духовного і шана до навколишнього світу. Чудове плем'я!
Записаний

newroman

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +132/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1079
  • Останні відвідини:
    01 Квітня 2016, 19:51:36

Про віру
« Прочитано #1267 : 08 Лютого 2014, 22:46:51 »

Дебати між Крістофером Хітченсом та Алістером МакГрасом на тему: «Отрута чи ліки? Релігійні переконання в сучасному світі».

Christopher Hitchens Debates Alister McGrath (2007)
Christopher Hitchens: 
Крістофер Хітченс:


   Дякую Джорджтаун. Дякую пані та панове за те що прийшли. Дякую тобі Майкл за таку коротку об’яву мене, з усіх об’явлень які я чув, ця безумовно найсвіжіша. Дякую Центру Етики за вашу працю для реалізації цієї ідеї, а також за те що спонукали мене це зробити. За те що привезли нас с доктором Макграсом з нашої спільної alma mater, Оксфорда.

Приховано: Показати
Я завжди приходжу на такі зустрічі як ця, з такими суперниками як доктор Макграс з легким відчуттям, сподіваюсь це не створить відчуття того, ніби я жаліюся, відчуттям нерівності. Мої погляди, як би я говорив сам про себе досить добре освітлені. А якщо ні, то це часткова ваша провина, тому що те що я говорю дуже чітко висловлене. Отже ви знаєте, що я думаю, якщо ви бажаєте це дізнатись. Коли ж я дискутую з християнами, юдеями чи мусульманами, я часто стикаюсь с тим, що коли я запитую: «ви дійсно вірите в непорочне зачаття, в створення світу чи фізичне воскресіння?» Я найчастіше отримую таку відповідь: «Ну … все це потрібно сприймати в деякому метафоричному сенсі». Я не впевнений, я сподіваюсь вирішити це сьогодні ввечері, яку лінію обере мій суперник. Я ж буду говорити і з ним і з вами так ніби він є представником християнської віри. Я не можу сьогодні говорити про три монотеїзми сьогодні, але я можу впоратися лише з його варіантом. Я вважаю, що він щось значить для нього, і це не лише гуманістична метафізика.

Головна річ про яку я сьогодні бажав поговорити ось що: Ви часто чуєте, як різні люди з непевною вірою говорять що, можливо релігія є метафізичною і не є істиною, її особи та історії можуть бути легендами які межують с доісторичними міфами, її претензії на істину є смішними. Сьогодні маємо набагато кращі пояснення виникнення світу та інших фізичних явищ, можливо якби вони були доступними з самого початку то релігія би і не виникла. Сьогодні б ніхто не повернувся до тих часів коли в нас не було не реальної філософії, а мали лише міфологію. Тоді ми вважали, що живимо на плоскій планеті, що Сонце обертається навколо нашої планети, а не навпаки, не знали, що існують мікроорганізми як частина світобудови, і що вони більш могутні ніж ми. Можливо ми б сьогодні навіть і не обговорювали теїзм, якби знали чим ми тоді займалися. Але тим не менш, ви повинні вважати релігію джерелом етики та моралі: «Як би ми ще могли дізнатися про це, якби в нас не було віри?» Саме цю позицію я хотів би поставити під сумнів за виділений мені час. Я не вважаю релігію ні моральною, ні етичною, також я не вважаю, що будь-яке з цих пояснень релігії про створення світу чи інші фізичні явища є вірними. Більше того, що більшість із них була відкинута. Чи це морально повірити в те, що наші гріхи, мої та ваші, пані та панове, можуть бути пробачені нам через покарання іншої людини? Я б сказав, що доктрина викуплення чужих гріхів шляхом людської жертви є повністю аморальною. Припустимо що я вас знаю і мені приємно зробити в добру справу, до речі, примусова любов ще одна особливість християнства, але припустимо, що я говорю: «в тебе борги, а я ось тільки заробив гроші на цій противній Богу книзі, тож давай заплачу за тебе твої борги». Я також міг би сказати, якщо я люблю когось ув’язненого в тюрму, і якщо я знайду спосіб понести його покарання, то я це зроблю. Але я навряд чи б так поступив і то лише в тому випадку якби ви були для мене дуже приємними. Я можу зайняти твоє місце на ешафоті, але я не можу відмінити твою відповідальність. Я не можу пробачити тебе за те що ти зробив, я не можу сказати, що ти цього не робив, я не можу тебе очистити. У древніх народів Ближнього Сходу це називалось знайти «цапа відбувайла». Ви покладайте весь тягар своїх провин на нього а потім відпускаєте цього цапа в пустелю, вважаючи себе повністю очищеними від ваших провин.

Повністю аморальна доктрина, яка абсолютно відкидає принцип особистої відповідальності на якому побудована вся етика та мораль. Але тут є і інші наслідки. Мені говорять, що я зобов’язаний прийняти цю людську жертву, не зважаючи на те що це відбувалося за довго до мого народження. Я не приймав участі в рішенні цієї події, моєї поради ніхто не запитував. Якби я був там присутній то вважав себе зобов’язаним зробити все можливе щоби зупинити публічні тортури ексцентричного проповідника. Ні ні, це все про мене, це саме я висів на цвяхах та був на Голгофі, це все підтверджує мій первородний гріх, в якому я був народжений. Безумовно це звучить як ненормальна віра, але це саме те в що вірять християни. Саме тут ми бачимо дещо страшне в монотеїзмі та й в будь-якій іншій релігійній традиції. Це в прихованій формі – тоталітаризм. Я не маю тут жодного права вибору. Я народжений під небесною диктатурою, на що ніяк не можу вплинути. Мені говорять, що воно може спостерігати за мною навіть коли я сплю. Мені говорять, що воно може судити мене, що властиво для тоталітаризму, за мислений гріх, за те що я думаю. Я можу бути звинувачений та засуджений. І якщо я роблю щось добре, то лише для того щоби уникнути цього покарання. Але якщо роблю щось погане, то покарання мене може очікувати не лише в цьому житті, ай навіть після смерті.

Старий Завіт, що сам по собі є поганим, вважає що геноцид, расизм, рабство, пошкодження геніталій є нормальним явищем – заради винищення інших. Все це погано як і всі старозавітні божества, та й там не має жодних погроз покарання після смерті. Амаликитянам не погрожують покаранням після зруйнування світу. Лише тим, кому з’явився тихий та смиренний Ісус, і тим хто не прийняв участі в його благовісті, говориться про їх страждання у вічному вогні. І це етика? Це мораль? Це не лише обіцяє брехливе викуплення провин, але є основою принципу тоталітаризму, що такий довгий час був ярмом для нашого виду. До того ж я вважаю, що це підриває нашу внутрішню чистоту. Хто буде вірити в щось лише тому що це може його розвеселити? Хто скаже дітям, що це – істина лише тому, що це може висушити їхні сльози? Хто з нас приймає те що бажає за дійсність? Ви певно чули від віруючих людей, та також і представників самої релігії про те, що, можливо, цього всього й не було, всі розповіді, можливо, лише казки, але це приносить нам втіху. Безумовно, б було дуже добре покласти відповідальність за свої гріхи на когось іншого, і щоб вони зникли. Та це не правда, і це другий пункт мого звинувачення. Також на рахунок нашої внутрішньої чистоти, я вважаю, що це категорично не вірно думати, що ми не маємо такої властивості відрізняти добрий вчинок від злого, і що ця властивість повинна бути дана нам від небесного диктатора, якого ми повинні і любити і боятися водночас. Як це? Я ніколи не був церковником. Як це брехати дітям за гроші? І говорити їм, що вони повинні любити Бога і боятися водночас. Що за дурна думка! Моя мати єврейка і їй говорять, що поки її народ не дійшов до Синаю, євреї блукали по пустелі з думкою про те, що перелюб, вбивство, крадіжки та брехня є нормою поведінки. А до Синаю вони прийшли, щоби їм там сказали, що це не зовсім кошерно. Пробачте мені, але ми повинні мати більше поваги до себе та до інших. Безумовно ця історія є фікцією. І ця підстава лежить повністю на сумлінні ізраїльської археології. Ні, якщо б ми вважали що вбивство, брехня, крадіжки та перелюб – це добре, то ми б не лише не дійшли до Синаю, а й взагалі будь-куди. Але тепер нам говорять, що ми повинні в це вірити.

І тут я підхожу до питання: «чи можливо поєднати релігію та науку?». Великий Стівен Гулд говорив, що вважає їх «прямими», які ніколи не перетинаються одна з одною. Я би сказав, що вони просто несумісні. Я орієнтуюсь на найкращі авторитети в питанні тривалості перебування Нomo Sapiens на Землі, Карл Саган, Ричард Докинз і багато інших підрахували, що цей період не більше, але й не менше за 250 000 років. Я думаю що з цим всі хоча б грубо, але погоджуються. 100 тисяч років по самим меншим підрахункам, які я чув. Я не хочу прозвучати як єврей, але я погоджуюсь на сто тисяч. Мені й потрібно лише 100 000. Протягом 100 000 років люди народжувались, часто помираючи під час пологів або вбиваючи свою матір під час пологів. Проживали коротке життя рідко довше за 20-25 років, вмирали найчастіше від проблем з зубами. Досить тяжко страждаючи, або від голоду, або від мікроорганізмів, про існування яких навіть не здогадувалися. Або від різних природних катаклізмів які були для них незрозумілі і таємничі, чи від воєн за територію абои жінок. Лише подумайте на що були схожими ці перші десятки тисяч років існування. Протягом 100 000 років. За християнською вірою небеса спостерігали за цим протягом 98 000 років зі складеними руками. А потім вирішили, час втрутитися. І найкращим чином це зробити можна через людську жертву в древній Палестині. Новини звідти ідуть так довго, що вони до цієї пори іще не проникли в деякі окремі частини світу. Якщо ми будемо вірити в те, що я тільки що сказав, то в це неможливо повірити, тому що непорочне зачаття краще за це, воскресіння краще за це, і навіть, якщо ми в це повіримо, то з цього виникають два наслідки: треба прийняти що автор цього плану або неймовірно дурний та лінивий або неймовірно жорстокий та байдужий. Це знання ми вибороли в неймовірній боротьбі проти священиків, проти раввинів, проти мулл, які б хотіли, щоб ми постійно вважали себе шматком бруду, чи згустком крові, як вчить Коран, і тут я підходжу до свого третього пункту звинувачення релігії в абсурдності.

Ми є шматком бруду, згустком крові, нам взагалі повезло що ми ще живі, Бог створив нас задля власної ж користі, хоча ми народжені в гріху, і не дивлячись на це, ще одна риса властива релігії: ми повинні відчувати відразу до своєї сексуальності, назвіть мені хоча б одну релігію яка б не спекулювала цим фактом! Отже нам повезло бути тут, народившись в гріху і соромі, ви – ганебні істоти. Але … будьте мужні! Всесвіт створений з думкою про вас! І небеса мають план для вас. Леді та джентльмени, я закінчую словами, про те що не можу повірити в те, що тут знайдеться хоча б одна мисляча людина, яка б не зрозуміла що наш вид досяг би набагато більшого, якби залишив ці дитячі витівки позаду. І я ввіряю вас до рук доброго доктора Макграса.
 Дякую.


Alister McGrath:
Алістер МакГрас:


 Що ж дякую Вам усім. Це дійсно велике задоволення мати змогу бути тут в Джорджтауні, сьогодні. Якби хто-небудь сказав мені, коли я ще був молодий, що я буду говорити про атеїзм в такому місці як Джорджтаун, я був би дуже здивований. Через дві причини. Перша – я виріс в Північній Ірландії. Це настільки відстала місцевість, що найважливішою щорічною подією є осляче дербі. Тому приїхати в таки місце як Вашингтон було просто дивним. Але я б був ще більше здивований в тому що буду приймати участь в дебатах про атеїзм, причому не на стороні атеїзму, адже це було саме те в що я вірив у молодості. Я вірив, що вчені повністю зруйнували основу на якій будувалася віра і був цілковито в цьому переконаний. Та коли я вступив до Оксфорда і почав вивчати науки зрозумів, що все було не так просто як я вважав.
Приховано: Показати
Також я зрозумів, що аргументація атеїзму була набагато слабкіша ніж я вважав спочатку. Я також зрозумів, що християнська віра дала мені відповідь і стимулює інтелект набагато краще ніж вважав. Таким чином я прийшов до християнства змінивши свою стару віру в атеїзм на нову віру в християнство. Я не вважаю, що зробив це з егоїстичних мотивів чи через якісь психологічні проблеми. Скоріше за все це було глибоке інтелектуальне переконання в тому, що це більш правильно, що це мало зміст, та пояснювало сенс багатьох інших речей. Я до цієї миті згадую про своє атеїстичне минуле з відчуттям великої ностальгії, не дивлячись на те, що я більше не притримуюсь своїх переконань. Тому мені дуже приємно говорити з Хітченсом. Я хочу також відмітити, що потрібно поважати те що він нам тут говорив.

Я хотів би розглянути деякі питання по яким в нас є спірні думки. А також розібратися в деяких цікавих моментах, щоби зробити нашу розмову більш цікавою. Я хочу зупинитися на його головному аргументі, який я думаю ви всі чули. Що релігія аморальна та призводить до аморальності. Що вона деяким чином отруєна. Отже я хочу з ним посперечатись. Я приношу мої вибачення Хітченсу, а також приношу мої вибачення вам за те що в наданий мені час я не зможу повноцінно це обговорити. Але я сподіваюсь, що зможу хоча б покласти початок цій розмові. Отже перше, що мені захотілося попросити це те що у всьому цьому є деякі моменти про які я би волів дізнатися більше. Враховуючи досліди останніх 15 років які доводять позитивність впливу релігійних вірувань на людей які їх мають, хочу запитати Хітченса, як колишнього науковця та людину яка зберігає закони логічного мислення, чому він не включив їх результати до свого виступу та книги?


Наприклад книга Кенига і Кохена «Зв’язок між релігією і здоров’ям». Там ми можемо знайти багато цікавих відомостей, що підтверджують факт взаємозв’язку між релігійними переконаннями та добробутом. Безумовно це не переконує нас в тому, що існує Бог, чи в тому, що всі релігії є хорошими для вас. Я змушений погодитись з містером Хітченсом у тому, що існують деякі форми релігії які є шкідливими для людини. Але я думаю, що для цього потрібний окрема розмова про те, що є шкідливим, а що корисним. Що є нормою, а що виходить за межі. Він говорить, що релігія вчинила багато шкоди протягом історії, я готовий погодитися і з цією думкою. Але я вважаю, що нам необхідно продовжити дослідження цього питання. Так релігія вчинила шкоду. Але чи є це типовим, чи це є чужим для неї? Хто є нормальна людина, а хто є фанатиком? Ми повинні в цьому повністю розібратися. Я погоджуюсь в історії людства були вчинені страшні речі. Але я бажав би відмітити, що будь-які ідеології по всьому світу не залежно, чи вони релігійного походження чи ні, мають властивість спонукати людей до таких речей, що більшість з нас вважали б гідними засудження.

Ми можемо спостерігати це в Радянському Союзі, – досить темний період людської історії. Наприклад коли Ленін говорив, що немає вищої влади яка б могла його покарати, і вважав себе гідним використовувати будь-які методи насилля. Саме він санкціонує жорстокість, в даному випадку антирелігійну жорстокість. Хоча б я і не робив з цього висновку, що атеїзм в цілому чи атеїсти окремо є жорстокими людьми. Але це набагато більше стосується того, що можуть вчинити різні ідеологи з людьми, коли беруть владу у свої руки. Ви можете поглянути на період сталінізму. Є багато і інших прикладів, які б ми могли згадати, коли все починалося великим піднесенням і бажанням добра, а закінчувалося страшною жорстокістю та насиллям. Все було добре, але щось траплялось і все йшло не так. Французька революція, я вірю, почалася з бажання свободи. Але до 1793 воно деградувала до терору та насилля, в якому прагнення свободи санкціонували страшну жорстокість. Багато з вас знайомі з трагічною історією мадам Ролан, яка була кинута на гільйотину по брехливому звинуваченню в 1973 році. І коли її вели до гільйотини вона вказала на статую Свободи на Place de Revolution і сказала: «Свобода! Які ж страшні речі кояться в ім’я твоє». Я вважаю, що подібна історія не стільки властива релігії чи антирелігії скільки властива всім ідеологіям. Отже я не думаю, що релігія все отруює.

Дійсна проблема на мою думку це – екстремізм и такі ідеології, що впроваджують насилля над нами. Саме на це і необхідно звернути увагу в чому я підтримую містера Хітченса. Та чи звершує це Бог? Безумовно, важливе питання, звідки ми знаємо яким є Бог? Чи можете ви собі уявити, як Бог наказує звершити над кимось насильство? Хоча, дехто можливо міг би собі це уявити. Аля я говорю з певної точки зору, а саме з точки зору християнства. Сутність та природа Бога відкривається через Ісуса з Назарету. Він – образ невидимого Бога, в Ньому сповнюється Закон та пророки. І коли ми дивимося на Христа, – бачимо високий приклад для наслідування. Ми бачимо того, хто відмовляється поступати жорстоко навіть в Гефсиманському саду. Навіть коли виймають меча, щоб захистити Його, коли його ось ось зрадять, навіть тоді Він закликає скласти зброю. Ісус не чинить жорстоко, з Ним поводяться жорстоко. Цим я хочу сказати, що ваше розуміння Бога чинить безпосередній вплив на ваше розуміння того, до чого спонукає Бог. І мені здається, якщо ви – гарний християнин, тоді для вас розуміння того, яким є Бог і чого Він бажає розкривається у всій своїй повноті через Ісуса. Цим, я хочу сказати, і можливо я також відношусь до них, що навколо ми можемо бачити багато поганих християн, яким не вдалося досягти цього ідеалу.

Та я хочу вказати на чітку різницю між поняттями «деякі християни погані» та «християнство – це погано». Існує намагання, бажання та норма. І це значить, що у вас є що протиставити тим, хто використовує насильство в ім’я Бога. Звісно, ви можете бачити як це впливає на поведінку людей, в події, що сталося рік тому в Сполучених Штатах. Останнім часом там, нажаль трапились події з використанням вогнепальної зброї. Звісно я маю на увазі події що трапилися в школі амішей в жовтні 2005 року. Багато з вас знає про це, і на багатьох це, можливо, справило погане враження. Божевільний озброєний чоловік вдерся до школи і відкрив стрілянину, якщо я не помиляюсь, в 10-х учениць, 5 із яких померли. Я впевнений, що вам відомо, що аміші – дуже консервативна протестантська секта, представники якої носять одяг XVII-го сторіччя, не визнають авто, а пересуваються на конях. А також вони вважають Христа абсолютним ідеалом з точки зори етики. За це вбивство не відбудеться ніякої помсти. Замкнене коло помсти було в той же час розірвано. А все тому що Ісус наказав їм пробачати. Це дуже важливий момент. Релігія, а в даному випадку християнство, має в собі властивість до самокритики: «Це не те, чим є Бог. Це не так ми повинні себе поводити».

Я повністю погоджуюсь з тим, що не всім вдається досягти цього ідеалу. Але можна поставити питання: навіщо поводити себе так, коли ми маємо перед собою затверджену норму поведінки згідно з його волею? На мою думку, це дуже важливий момент, на який повинні звернути свою увагу. Також містер Хітченс відмітив цікаві моменти взаємозв’язку між релігією та наукою. І звісно для мене, людини яка навчалася в Оксфорді і проводила досліди з молекулярної біофізики, це питання досить цікаве. І я повністю підтримую його пропозицію розглянути це питання глибше. Але для мене ніколи не існувало цієї дилеми між наукою та вірою. Звісно дехто заявляє, що вона є. Але мені хотілося б відштовхнутися від того що сказав Стівен Гулд. Він в своїй книжці «Вічні твердині» відзначає: що хоча він і був атеїстом, та він був атеїстом не через свою «науку». Що для багатьох науковців атеїзм вже був притаманний і згодом він був привнесений в свою «науку». Гулд також помічає: що наука із наявними в ній методами не може вирішити питання про Бога. Звісно, ми можемо сприймати природу з точки зору атеїзму, ми можемо зрозуміти природу з точки зору агностицизму, і ми можемо сприймати природу з точки зору християнства. Але природа сама по собі і при спостереженнях збоку не підштовхує нас до жодного з цих поглядів.

Я просто говорю, що для мене християнська віра дала розумові сили як для заняття природничими науками – адже досліджувати природничі науки значить дізнаватися більше про Бога; а також дала мені сили пояснити те, що я міг спостерігати. І мені здається К. С. Льюис, якого я люблю цитувати, зробив з цього висновок: «вірити», писав він, «є тим самим, що вірити в схід сонця: не лише тому, що я бачу це, але завдяки цьому я бачу все інше». Другими словами це надає вам інтелектуальне збільшувальне скло чи систему крізь яку ви можете дивитися на світ, на себе, нашу культуру і бачити це в новому світлі. Отже, для мене між релігією і наукою можуть бути суперечки. Але вони також досить вагомо доповнюють одна одну, що, на мою думку, потрібно як вітати, так і розвивати надалі. Містер Хітченс критикує деякі дуже важливі моменти релігії, до чого, я підкреслюю, потрібно віднестись досить серйозно, але я хочу дізнатись що він пропонує замість неї. В своїй книзі він говорить, особливо на початку та в кінці про необхідність в новому Просвітництві. Мені здається це незрозумілим, хоча і досить цікавим. Мені здається це незрозумілим, оскільки для мене, як для історика інтелектуала, Просвітництво було залишене в минулому. Тому що на думку багатьох критиків постмодернізму, це було поглядом, який вів до нетолерантності, і створив можливість для жорсткого конфлікту. І ось ще один момент який я хотів би обговорити з містером Хітченсом більш детально: Такі люди, як Алістер Макінтайр, інші критики модернізму підкреслюють, що його судження про природу розуму, про природу того що є вірним не витримують критики з боку фактів історії та розуму. Для Макінтайра і багатьох інших Просвітництво пропонує нам розуміння раціональності і моральності, яке є недосяжним на практиці. І тут ми знову б могли подискутувати про моральність, і мені цілком зрозуміле бажання Хітченса розглянути моральний образ як дійсний сенс добра і зла. Але я сумніваюсь, що може хто-небудь захистити це, не посилаючись на метафізику. І питання яке я хотів зачепити міститься в наступному: чи можливе розуміння моральності з точки зору еволюції?

Річард Докінз, з яким я розходжуся в багатьох думках, у своїй книзі «Егоїстичний ген» підкреслює, що у нас є властивість на противагу тому, що закладено в нас генами, щоб запропонувати щось краще, ніж те що закладено в нас генами. Більше того, я дізнався, що ми з містером Хітченсом колишні марксисти. Якщо згадати думки Антоніо Грамші, він помічає, що групи лиць, які мають загальні цілі, в середині культури маніпулюють моральними цінностями. Моє питання до містера Хітченса таке: Чи може існувати життєздатна система моралі без будь-якого зовнішнього джерела моральності? Я ставлю це питання не для того щоб кинути виклик Хітченсу, а задля того щоб вирішити чи можливо це взагалі.

Я повинен закінчувати, тому я розповім розповідь з моєї рідної Північної Ірландії. Історія відбулася ввечері с двома католицькими черницями, в яких закінчився бензин. Вони згадали, що 100 метрів як проїхали заправку, тому вони вирішують пройтись і заправитися бензином. Покопавшись в багажнику, вони знайшли скляний посуд, який би їм знадобився. Нажаль, це був посуд для аналізів з написом «сеча». Отже вони взяли його, заправили і повернулись, назустріч їм йшов протестант і побачив їх з цією посудиною повною бензину. Він прочитав напис і дуже здивовано сказав: «Пані, я не гарної думки про вашу релігію, але я захоплююсь вашою вірою». І коли містер Хітченс пише, чи говорить, мені подобається як він це робить, але мені хочеться задати питання чи не є він віруючою людиною? Людина, яка вірить, що хоча ми і не здатні пояснити певні переконання, але тим не менш, ми можемо їм довіряти. Він говорить, що наші переконання не є лише переконаннями, але я все ж таки вважаю, що це не так. І я запитує себе чи дає наука та розум те, що ми від них очікуємо? На чому ми повинні будувати наше життя, якщо ми бажаємо жити гарним, добрим і справедливим життям?


Дуже всім дякую.


Переклад з англійської Ігоря Кострікова студента V-го курсу КПБА
Записаний

ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1268 : 09 Лютого 2014, 14:48:18 »

на досить цікаве питання вуйко так і не відповів : якого хрєна релігія ПРИСВОЇЛА ЧИ ВКРАЛА загальнолюдські цінності ? якого милого ці релігії вважають загальнолюдські цінності своїми ? де ці гнилі релігії були ,  коли люди кровю і співжиттям установлювали ці неписані закони ? який з богів все таки є тим, в кого варто вірити , а то за ці тисячоліття людство поміняло богів як повія клієнтів ?

doktor-maks

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +426/-3
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2740
  • Останні відвідини:
    15 Квітня 2017, 11:04:31

    Звідки: Івано-Франківськ
Про віру
« Прочитано #1269 : 09 Лютого 2014, 17:49:24 »

якого хрєна релігія ПРИСВОЇЛА ЧИ ВКРАЛА загальнолюдські цінності ?
то де вони написані ті "загальнолюдські цінності" ?
Записаний
When doctors differ who is to decide?

Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Про віру
« Прочитано #1270 : 09 Лютого 2014, 18:08:28 »

Леді та джентльмени, я закінчую словами, про те що не можу повірити в те, що тут знайдеться хоча б одна мисляча людина, яка б не зрозуміла що наш вид досяг би набагато більшого, якби залишив ці дитячі витівки позаду.
наш вид уже настільки багато досяг би, що знищив би сам себе як не атомними бомбами то адроїдними колаедрами. Високорозвинена цивілізація без високорозвиненої духовності давно уже знищила не лише себе, а й планету.
який з богів все таки є тим, в кого варто вірити
той, якого ти відчуваєш у своєму серці. Бог один, а прояви його для різних людей\народностей можуть бути різні. Прислухайся до свого духовного Я.
а то за ці тисячоліття людство поміняло богів як повія клієнтів ?
бо шукало їх зовні, поза межами себе. А себе - поза межами Бога.
якого хрєна релігія ПРИСВОЇЛА ЧИ ВКРАЛА загальнолюдські цінності
бо ніяка наука чи дисципліна цього не навчала. А комусь треба було це робити.
Записаний

ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1271 : 09 Лютого 2014, 19:35:20 »

то де вони написані ті "загальнолюдські цінності" ?

а звідки ці люди могли прочитати їх ?

http://ostrovok.ru/blog/piraxa-samye-schastlivye-lyudi-planety-o-tom-kak-xristianskij-missioner-stal-ateistom-v-dzhunglyax-brazilskoj-amazonii/

вони чітко написані в нашій поведінці  . це коли ми не розуміємо нічого ( типу за кордоном ) , але ведемо себе тихо , мирно , спокійно , або в двох словах не створюєш зайвого шуму своєю присутністю .
Відповідь від: 09 Лютого 2014, 19:28:39
той, якого ти відчуваєш у своєму серці. Бог один, а прояви його для різних людей\народностей можуть бути різні. Прислухайся до свого духовного Я.

я і є бог . і кожна людина є богом . пора уже це зрозуміти і не ліпити з себе баранів , щоб потім не плакати , що на нас дивляться і звертаються як до баранів . поки ви себе вважаєте особою і точно так же поводитесь з іншими - ми і є люди ( чи боги , чи особи , чи персони )  . всі ці боги вимагають перетворити себе на баранів чи овець .
Відповідь від: 09 Лютого 2014, 19:31:14
бо шукало їх зовні, поза межами себе. А себе - поза межами Бога.

різні попіки на цьому бабло заробляють . різним правителям вигідно тримати людей за баранів - а релігія є якраз тим інструментом
Відповідь від: 09 Лютого 2014, 19:32:24
бо ніяка наука чи дисципліна цього не навчала. А комусь треба було це робити.

вийдіть на вулицю . без будь-якої освіти чи науки ви дуже швидко зрозумієте ці цінності . в межах певного кола вони напевне будуть  трохи специфічні , а ось розширте коло - і буде вам ясно і зрозуміло звідки все береться

Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Про віру
« Прочитано #1272 : 09 Лютого 2014, 22:08:28 »

вийдіть на вулицю . без будь-якої освіти чи науки ви дуже швидко зрозумієте ці цінності
не скажіть. Вийшла на вулицю - розтрощені лавки, обпльовані під"їзди, запісяні ліфти, розбиті ліхтарі, п"яні бомжі біля смітника,...Я б не скзала, що цінності можна "знайти на вулиці". Хтось повинен ті цінності прививати і пояснювати як збудувати щасливе товариство і самим при цьому бути щасливим та не відчувати у душі пустоти\страху\скованості замість світла і любові.
різні попіки на цьому бабло заробляють
попіки, як Ви виразились є різні. Хтось справді заробляє. А хтось старається передати людям знання без яких вони так і залишаться у бруді і сковувальному невігластві.
я і є бог . і кожна людина є богом
ну, думаю десь так і є. От тільки раз так є - то і поводити себе потрібно відповідно. А ми не вміємо. Бо ми боги\Божі діти відірвані на землі від свого Отця і наче розколоті на 2 половини - тваринне\бісівське набуте нами начало і Боже\духовне. Багато із нас відділилось від Божого - тому і потрібні постулати віри, щоб допомогти нам знов воз"єднатися з нашим Божим і уміти розрізняти "голос" одного від іншого і робити правильний вибір.
це коли ми не розуміємо нічого ( типу за кордоном ) , але ведемо себе тихо , мирно , спокійно , або в двох словах не створюєш зайвого шуму своєю присутністю
тобто - ведемо себе як барани ;) перед новими воротами. І відчуваємо скутість. А можна так себе вести ЗНАЮЧИ і РОЗУМІЮЧИ - тоді замість скутості буде воля. Так що віра=знання не є кандалами, а виходить навпаки - свобода, бо з розумінням.
Записаний

ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1273 : 10 Лютого 2014, 00:42:46 »

попіки, як Ви виразились є різні. Хтось справді заробляє. А хтось старається передати людям знання без яких вони так і залишаться у бруді і сковувальному невігластві.

напевне . правда мавроді за подібні знання дали згідно закону

Хтось повинен ті цінності прививати і пояснювати як збудувати щасливе товариство і самим при цьому бути щасливим та не відчувати у душі пустоти\страху\скованості замість світла і любові.

яким же чином у тій же еуропі чи штатах цінності прививають ? можливо все таки не якийсь там страх перед пеклом ,  а завдяки цілком реальному штрафові у вигляді грошей . ось це і є закон вулиці .

От тільки раз так є - то і поводити себе потрібно відповідно. А ми не вміємо. Бо ми боги\Божі діти відірвані на землі від свого Отця

ми то якраз і є цілком земні . ось різні боги - явно не від світу цього . що не релігійний бог - то явно зіхав з глузду .


А можна так себе вести ЗНАЮЧИ і РОЗУМІЮЧИ - тоді замість скутості буде воля. Так що віра=знання не є кандалами, а виходить навпаки - свобода, бо з розумінням.

Коли кожен день говорити людині, що вона – свиня, то врешті вона захрюкає .
кожен день у церкві вбивають в мозг людини ,  що вона раб , раб , раб , раб , раб , то дивно би було щоб людина мріяла отримати знання чи розуміння . навіщо , якщо у раба є хазяїн , ось він хай дбає . а раби лише і вміють трощити знаряддя праці . ось і виходять сонечка на потрощене рабами подвіря , спілкуються з рабами роботи чи життя і хочуть якихось змін . про які зміни ми говоримо , коли раб лише дбає про своїх рабів ? ви йдете в магазин - а там на вас дивляться як на раба покупки , ви йдете в міську раду - ви же раб для них , йдете в лікарню - ходять тут раби всякі ( думають про себе лікарі , медсестри і прибиральниці ) . ви є всьюди рабом , то так вигідно релігійникам і владі .раби вигідні всім - раби є раби , і роби з ними що треба . а гадити на цій землі раби будуть , так як "вірять" що попадуть в рай . там же не треба такою дурницею перейматись , як прибрати за собою чи хоча би не смітити

Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Про віру
« Прочитано #1274 : 10 Лютого 2014, 01:30:28 »

правда мавроді за подібні знання дали згідно закону
то НЕ ПОДІБНІ знання зовсім.
можливо все таки не якийсь там страх перед пеклом ,  а завдяки цілком реальному штрафові у вигляді грошей
це - лише закони матеріального\зовнішнього світу. Вони не приносять людині щастя. А лише - порядок і дисципліну. Духовні ж "закони" несуть користь\порядок нашому внутрішньому світу. Одні закони не заперечують і не заміняють інші. Бо вони з різних сфер і у них різна мета і напрямок. Тому і одні і інші закони - потрібні одночасно. :)
Віра не вселяє страх. Страх - то завжди від невідання і не розуміння, і безвір"я. 
що не релігійний бог - то явно зіхав з глузду .
це за нашим немічним глуздом так виглядає. А Ви спробуйте Його сприймати не розумом, а свідомістю\духом.
ось різні боги - явно не від світу цього
згідна з Вами. Бог не від світу цього. Це світ - від Нього :)
ви йдете в магазин - а там на вас дивляться як на раба покупки , ви йдете в міську раду - ви же раб для них , йдете в лікарню - ходять тут раби всякі ( думають про себе лікарі , медсестри і прибиральниці ) . ви є всьюди рабом , то так вигідно релігійникам і владі .раби вигідні всім - раби є раби , і роби з ними що треба .
раби - так. А Ви не будьте рабом. Рабом матеріального, рабом медицини, рабом релігії,... . Будьте богом чи сином Бога - будьте вільні від матеріальних і розумових чи шаблонних залежностей. А для цього потрібна віра і розуміння, які є інструментами нашої волі від залежностей і рабства нашого. Не прив"язуйте свою віру до релігії чи якогось явища, якщо Вам справді відкрито сенс і істина Вашого життя тут. Невже Ви самі вірите лише у пінку після бриття і штрафи? ;)
Відповідь від: 10 Лютого 2014, 01:24:00
Коли кожен день говорити людині, що вона – свиня, то врешті вона захрюкає
або не повірить тим словам, не сприйме їх на свою адресу як у притчі про Будду. Але для цього потрібна віра і зв"язок з духовним. Інакше - ви раб тих слів і тоді справді захрюкаєте.
кожен день у церкві вбивають в мозг людини ,  що вона раб , раб , раб
Значить знайдіть храм\церкву\вчення де не вбивають такого :)....Взагалі - тут я з Вами згідна. Христос наче і справді не казав, що ми - раби. Тут напевно уже йде перекос.
Записаний

ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1275 : 10 Лютого 2014, 01:52:34 »

Віра не вселяє страх. Страх - то завжди від невідання і не розуміння, і безвір"я. 

угу . колись я вірив , що в темноті живе бабай . віра була - страх теж був . тепер я не вірю в дурниці , страху немає . а ось жидівська релігія якраз то і вселяє страх - треба все таки читати "пєрвоісточнікі" , особливо ті які і підтримують даний лохотрон .

це - лише закони матеріального\зовнішнього світу. Вони не приносять людині щастя. А лише - порядок і дисципліну. Духовні ж "закони" несуть користь\порядок нашому внутрішньому світу.

людина - то одне ціле . не можна жити щасливо серед моря трупів . можна хіба що робити вигляд що то не трупи а якесь непорозуміння

Бог не від світу цього. Це світ - від Нього

краще сказати що світ і жидівський бог не мають нічого спільного . взагалі . адже світ - це те що нас оточує , а бог - це просто примара якихось хворих на голову людей , у певний час викликаних поганим почуттям через непогоду чи голоду .

Будьте богом чи сином Бога - будьте вільні від матеріальних і розумових чи шаблонних залежностей. А для цього потрібна віра і розуміння, які є інструментами нашої волі від залежностей і рабства нашого. Не прив"язуйте свою віру до релігії чи якогось явища, якщо Вам справді відкрито сенс і істина Вашого життя тут.

читайте "пєрвоісточнік" - ви є раб і рабом будете до смерті . бути богом не має нічого спільного з тисячолітньою нісенітницею . я є бог і я вітаю і радію іншим людям , які це усвідомили аналогічним чином . і таких багато . це не значить , що ми повинні наслідувати жидівського бога і убивати всіх , різати , палити заради свого задоволення . це означає лише намагатись створити цей світ кращим . це наш світ - а не жидівського бога , від якого допомоги як від бога ( гірше і не придумаєш , так как все на цьому світі має своє місце чи призначення , ось лише від поняття бог - одні проблеми і зло )

Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Про віру
« Прочитано #1276 : 10 Лютого 2014, 02:38:29 »

Цитата: Сонечко+ від Сьогодні в 01:24:00
Віра не вселяє страх. Страх - то завжди від невідання і не розуміння, і безвір"я. 

угу . колись я вірив , що в темноті живе бабай
Ви тільки підтвердили мою цитату  :unknow і не зрозуміли самі цього. Віра - то є знання. У вас знання про бабая не було, а лише почуте і надумане про нього, тому то не була істинна віра=знання.
жидівська релігія
та ми не говоримо у ДАНІЙ ТЕМІ про релігію - вона про віру.
Ісус прийшов до євреїв. Але чи був Він ним - тобто жидом, як Ви стверджуєте?  По деяким гіпотезам - Христос міг бути з народу, який дав початок українцям ;). Але чи змінить це суть Його вчення і вчинку?
не можна жити щасливо серед моря трупів
чий мозок як це сприймає. Для когось -людина - то бог, а для когось - щось мертве. А все залежить кому\чому служить та людина - куди вона йде.
світ - це те що нас оточує , а бог - це просто
Раз Ви стверджуєте, що людина є богом. То чому і світ не може Ним бути? Бог є все і всюди. Бог -це не якась особина чи щось кінечне.
це просто примара якихось хворих на голову людей
обережно! Ви знов вдаєтесь до образ почуттів віруючих. :!!
це не значить , що ми повинні наслідувати жидівського бога і убивати всіх , різати , палити заради свого задоволення . це означає лише намагатись створити цей світ кращим
Лише намагатись, а не зробити :(? А ви здатні? Знаєте точно ЯК це зробити?
Щодо рабства - подам кілька цитат з іншої теми:
У практичному духовно-моральному сенсі свобода виражається у владі людини над своїм егоїзмом, пристрастями, гріховними почуттями та бажаннями, а також у тому, що людина може робити добро усвідомлено.
Щоб виконувати заповіді Божі потрібно бути вільним. Тільки вільна, незалежна людина, яка усвідомлює свою свободу може добровільно підкоритися Богу. Тоді виконання заповідей стане насолодою, а не рабством. Адже людина починає розуміти, що заповіді дані на добро, а не з ціллю зробити нас рабами. Раб ніколи не стане сином. А Бог хоче мати з нами стосунки, які є між батьком і сином - стосунки засновані на любові, довірі і повній свободі.

Иоан.8:35 Но раб не пребывает в доме вечно; сын пребывает вечно.
Справжня свобода накладає більше законів, вимагає більше праці і передбачає більше відповідальності, ніж рабство.
Бути вільною може лише відповідальна людина.
Якщо сутність людини противиться заповідям,то це для неї рабство,якщо  ж ні, то свобода
А Ви спробуйте їх зрозуміти, а не вперто сперечатись. Подумайте - чому у Вас, як бога, виникають такі негативні емоції. Раз Ви - бог, то Ви маєте бути любов"ю і гармонією. :bouquet:
Записаний

ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1277 : 10 Лютого 2014, 12:03:08 »

Раз Ви - бог, то Ви маєте бути любов"ю і гармонією.

яким чином бог повинен спілкуватись з рабами , якщо  рабів лише свої ланцюги турботять ? я ще раз хочу пояснити - що мені приємно спілкуватись з вільними людьми , а не рабами якогось тисячолітнього ідіотизму. і цим я ніяких віруючих не ображую , так як так звані віруючі навіть не усвідомлюють про що йдеться . адже згідно пєрвоісточнікам віра не має нічого спільного з знанням . можна багато чого тут дискутувати , але якби всі були вєрующими то ми би до цього часу писали один одному листи на корі дерева , а дупу підтирали пальцем лівої руки , причому вірили би що земля на трьох китах в океані плаває . так звані вєрующі - то є раби , інакше вони почнуть думати і легко зрозуміють , як їх тримали як лохів . а якій церкві це вигідно . тому всі будуть базарити про попіків , чи віру , чи бога , чи карму чи ще якийсь брєд сивої кобили , лишень щоби ви залишались таким собі рабом і допомагали інших в цьому переконувати . тобто раби серед рабів .

yurko

  • Адміністратор
  • *
  • Карма +1206/-13
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 30351
  • Останні відвідини:
    Вчора в 15:06:32

    Звідки: Чорновола-Шахтарська-Леніна-Салінарна-Пілсудського
Про віру
« Прочитано #1278 : 10 Лютого 2014, 12:41:20 »

мені приємно спілкуватись з вільними людьми , а не рабами якогось тисячолітнього ідіотизму
Наразі якраз навпаки виглядає.
Всі нормальні форумці вільні від забобонів і фанатизму. В одного ВВА якісь проблеми.
Хіба то не рабство новомодного фанатизму?
Записаний
Читайте по губах: Без газу чи без вас? Без вас. Без світла чи без вас? Без вас. Без води чи без вас? Без вас. Без їжі чи без вас? Без вас.


ББА

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +306/-11
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 18254
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 01:18:23

    Звідки: Льондон
Про віру
« Прочитано #1279 : 10 Лютого 2014, 13:04:53 »

мені приємно спілкуватись з вільними людьми , а не рабами якогось тисячолітнього ідіотизму
Наразі якраз навпаки виглядає.
Всі нормальні форумці вільні від забобонів і фанатизму. В одного ВВА якісь проблеми.
Хіба то не рабство новомодного фанатизму?

невже ? приємно чути що люди уже не в рабстві релігій . якщо це так - то уже все чудово .

головне щоб наш діалог не перетворився в такий ось анекдот :

Судья:
— Итак, гражданка Сидорова, в чём причина развода?
— Ваша честь, задета моя честь! — заявляет истица.
— Ваша честь? — переспрашивает судья.
— Да, Ваша честь, моя честь!
— Что моя честь?
— Да нет, Ваша честь, не ваша честь, а моя честь!
— Я не понял: моя честь — это ваша честь? — спрашивает судья.
— Вашу мать, ваша честь! Всё, передумала я разводиться!