Заплутався Горець у тому, що каже, що мер активно не хоче аби Д.М. був у травні (і ніби вважає, що мер неправий і має бути у травні.) але потім сам же каже, що правильно було б відмічати, коли було присвоєне м. право (але то було не у травні а восени
Юрко щось в мене не виникає відчуття що я заплутався. По меру - я не роздумував, чи мер правий чи не правий, а старався віднайти логіку в його НЕ БАЖАННЮ дотримуватись Статуту міста. Демократія це спершу дотримання процедури, поваги до державних та місцевих законів.
У відповідь на допис Azazello про маніпулюванням датою проведення свята міста, я постарався прояснити, як би воно мало б бути, скинувши витяг з чинного документа в якому передбачається дата проведення свята міста.
У травні мер сказали, що святкуватимемо у вересні, а у вересні заперечили, ща перша віднайдена писемна згадка про Калуш датується травнем, то ж святкувати потрібно у травні. А цьогоріч історія повтоюється один до одного.
Якою логікою керувались депутати 4 - ого скликання, виписуючи у своєму рішення, дату - остання неділя травня, мені не відомо. Для цього потрібно взяти стенограму відповідного пленарного засідання. Але по розмові з депутами,які тоді приймали рішення, я зрозумів, що дату привязали до дати першої згадки про Калуш, а саме:
Перша письмова згадка про Калуш була знайдена в дванадцятитомнику Галицьких гродських книг (Галицьке староство, яке було в той час під Польською короною) і датована 27 травня 1437 р. Мова йшла про "суд у найближчий вівторок після Трійці з участю королівського чоловіка Драгуша із Калуша проти Митька із Куроша". З цього часу згадка про Калуш все частіше зустрічається в різних земських книгах. Назва міста правдоподібно походить від слова "калюші": природних сольових джерел, в яких у давнину добували сіль.
Як бачимо по згадці вказана дата -
27 травня, тобто прикінці травня. А так як свята міста проводяться,як правило, в неділю, то припускаю, що і депутати прийняли рішення святкувати в останню неділю травня, що на мою думку є логічним, привязавати свято до своїх історичних дат.
Щодо Магдебурського права. Юрко, я чітко розрізняю, що таке перша історична дата і дату присвоєння Магдебурського права нашому місту.
На запитання Александра, щ
одо міжнародних норм чи правил, то вибачте я інших, повторюсь
міжнародних норм, не знаю, як міжнародні загально визнані норми, враховуючи які, наділяли статусом міст з Магдебурським правом, тобто з правом на самоуправління.
А от щодо дати першої згадки, то це є історичний факт кожного окремого населеного пунту, який самостійно досліджує свою історію і самостійно визнає ту чи іншу дату своєї історії.
Gorec,а є якись загально прийняті міжнародні норми чи правила,яки затверджують конкретну дату виникнення населенного пункта,
Взагалі мала б бути проста відповідь, що
міжнародних норм чи правил
що затверджують дати виникнення населених пунктів -
не існує.
А взагалі правильна була думка, що не так дата проведення свята основне, як саме наповнення змістом даного свята. Але, щоб його наповнити змістом потрібно поставити задачу відповідним виконавцям, а поставлена задача без привязки до дати виконання то демагогія. Так що з датою потрібно визначатись і судячи з чинних документів я вважав, що визначена дата таки є. Але певно бачу то тільки я так вважаю....
Відповідь від: 13 Травня 2010, 13:56:08
Така собі думка виникла: - при феодальному ладі логічно, що феодали визначали ті чи інші святкування, які враховували виключно їхні побажання, а от в демократичному суспільсві, якщо вважати що в нас є ще таке явище як самоврядування , то логічно б припустити, що дати святкування своїх міст мали визначати громади.