Оскільки на вулицях нашого міста ми можемо частіше потрапляти на настирливих сектантів із секти свідки Єгови, то маю за обовязок написати у цій темі серію статей в яких розглянемо історію, критичний розбір віровчення та сучасний стан секти «Свідків Єгови». До цього змусили все частіші і настирливіші напади на громадян нашого міста, а особливо молоді з боку «борців за істину» . В основу статей покладена праця священника Ігоря Єфімова - одне із перших досліджень стану фінансово впливової та політично активної антихристиянської секти з позиції християнського православного світогляду.
Загальні відомості
Рух свідків Єгови належить до крайньої гілки новітнього протестантизму і характеризується яскраво вираженими эсхатологічними (від греч. eschatos - останній і logos - навчання) спо-діваннями. .
Відповідно до концепції свідків Єгови Друге Славне Пришестя Христове відбулося в 1914 р. Вони вчать, що ніхто з тих, що тепер живуть і тих, що жили раніше, крім осіб, приналежних до «небесного класу», ніколи не побачать Спасителя. У 1918 р., стверджують вони, відбулося перше воскресіння для проживання на небесах померлих на той час обраних Богом, «народжених з небес» - так званий «небесний клас». Єговісти нараховують 144 тисячі обраних. .
Нині вершиться попередній суд - дослідження, другий етап якого почнеться після «священної війни» - Армагедона і буде продовжуватися тисячу років. .
Свідки Єгови заявляють, що зараз світ перебуває в останній фазі свого грішного буття, безпосередньо перед Армагедоном, тобто дуже скоро усі випробують велику скорботу. В цей час упадуть всі релігійні, соціально-політичні і державні структури й інститути, тому, що все це породив сам сатана. .
Багато протестантських конфесій, наприклад баптистів, адвентистів, п’ятидесятників, методистів та інших, не приймають цього вчення, вважаючи єговістів єретиками, що спотворили справжнє розуміння слова Божого. Їхній критиці піддається не тільки есхатологія, але й інші догмати цієї вкрай войовничої секти. Свідки Єгови виходять з того, що людина спасається перед Богом не тільки вірою, але і справами, вказуючи на існування в Церкві не тільки загального, як учать протестанти, але особливо благодатного священства.
За формою це начебто відповідає Православному вченню, але наповнено воно зовсім іншим змістом. Вже в одному з центральних пунктів віровчення протестантизму - про винятковий авторитет слова Божого і справах віри - свідки Єгови входять у суперечність не тільки з навчанням Православ’я і Ка-толицизму, але і протестантськими догматами. .
Ніяких священнодійств свідки Єгови не здійснюють. Якщо інші сектанти протестантського напрямку творять молитви про хворих з помазанням олією, влаштовують особливі служіння над бажаючими одру-житися, благословляють дітей, приносячи їх на збори, роблять покладання рук при поставлянні в пресвітери, то в єговістських гро-мадах усього цього немає.
Раз у рік вони роблять вечерю спогаду, що, втім, святом у них не вважається. У цей день віруючі збираються в «зали царства» (так називається приміщення, де проходять збори: клуби, стадіони і т.п.). Якщо в громаді хто-небудь присутній з «народжених із небес», то він відламує від хліба шматочок, з’їдає його і робить ковток з великого скляного фужера з вином. Інші просто передають з рук у руки підношення з хлібом і фужером з вином, беручи участь у вечері чисто символічно.
У Росії немає «народжених з небес», але є кілька людей на Україні.
На відміну від єговістів бруклінської орієнтації в послідовників Товариства дослідників Святого Писання - расселітів - у вечері спогаді беруть участь усі. .
Днем спокою у свідків Єгови не вважається ні субота, ні неділя, ні якийсь інший день тижня. Вони виконують обряд водного хрещення, що символізує присвяту Богові. Тих, що приходять з інших протестантсь-ких деномінацій перехрещують, вважаючи їхню колишню віру сатанинською вигадкою. Свідки Єгови заперечують догмат про Святу Тройцю. Господь наш Ісус Христос - істиний Бог і людина - на їхню думку, всього тільки Ангел, що ”зійшов” на землю, та став досконалою , без гріха, людиною. Святий Дух вони розуміють як силу Божу. Сектанти не моляться Господеві нашому Ісусу Христу, а підносять молитви тільки Єгові, але через Ісуса Христа. .
Як і інші протестанти, вони не моляться за померлих, не призивають у допомогу святих угодників Божих. Але, на це у них є свої причини: свідки єгови заперечують післясмертне буття душі. Єговісти не шанують Божу Матір, мощі святих, не поклоняються святим іконам.
У нашій країні існують два напря-мки єговізму - це прихильники Бруклінського центру - свідки Єгови і рух Дослідників Святого Писання. На чолі єговістської Громади стоїть старійшина - пресвітер. Його помічниками можуть бути трохи старші, не за віком, а за посадою, чоловіки, що очолюють ті або інші відділи Громади. .
Свідки Єгови відмовляються від виконання військової повинності, не беруть у руки зброї, відмовляються приймати присягу, якщо все-таки бувають прикликані в армію. Особливо непримиренні сектанти до всіх соціально-політичних інститутів державної влади. Вони не визнають ніяких цивільних свят і торжеств. Все в навколишній дійсності представляється їм вигадками сатани. .
Рух свідків Єгови є одним із найактивніших у новітньому протестантизмі. В обов’язок кожного віруючого входить нести свідчення про швидку загибель цього злого світу у вогні прийдешнього Армагедону і настанні тисячолітнього царства. Найважливішими оманами хрис-тиянства, відповідно до тверджень єговістів, є навчання про Святу Тройцю, безсмертя душі і вічних мук грішників.
"Якщо пророк скаже іменем Господа,
але слово не збудеться і не виповниться, то не Господь говорив це слово, але говорив це пророк з зухвалості своєї - не бійся його".(Втор.18, 22)
Короткий історичний опис
Засновником Міжнародного Товариства Дослідників Святого Письма — сьогоднішньої організації Свідків Єгови вважають Чарльза Тейза Рассела. Він народився 16 листопада 1852 р. в Пітсбурзі (Пенсільванія), що у США. Батьки Рассела - Йосип і Марія були ірландського походження, спові-дували пресвітеріанізм (одна із протестантських течій). Ще до 18-річного віку юний Чарльз тричі змінював своє віровизнання.
Спочатку перейшов до конгрегаціоналістів (інша протестантська церква), пізніше вступив до Християнського Товариства Молодих Людей, де був одним із найактивніших. Але і там довго не затримався. Його привабила і зацікавила ідея другого приходу Ісуса Христа. Про це Чарльз дізнався, слухаючи адвентистів.
З 1829 року свої ідеї почав проповідувати засновник адвентизму Вілл Міллер. За його підрахунками у 1844 році на землю мав вдруге прийти Ісус Христос, даючи своїм приходом початок «тисячолітньому царству». Але день 22 жовтня 1844 р. був звичайним днем, Міллер, на-магаючись виправити себе, призначив інший день, але і це було неправильним прорахунком. Роз-чаровані послідовники адвентиста Міллера залишили його, окрім невеликої групи, до якої пізніше приєднався Чарльз Рассел.
Ідея тисячолітнього царювання справила на буйну уяву молодого Чарльза неповторне враження. Він з великим ентузіазмом почав вивчати пророцтва Даниїла та книгу Об’явлення. З часом Рассел визнав, що Міллер помилявся у підрахунках. Він почав стверджувати, що Ісус Христос дійсно має прийти, але у 1874р. (за підрахунками Ч. Рассела). Так само, без жодних змін, пройшов і 1874 р. Щоб врятувати свій авторитет і віщування фальшивих пророків (про яких говорив Господь) Рассел заявляє, що Ісус Христос сам помилився, подаючи ознаки другого приходу. Тому і почав проповідувати прихід Христа, який мав би бути невидимим для людського ока. Правда, це не є оригінальною кон-цепцією Рассела, він узяв її від адвентистських місіонерів. У 1878 р. Рассел стає пастором адвентистів. Його проповіді і статті друкувалися у американських і канадських ча-сописах. Трохи пізніше, у 1879 році, побачив світ перший номер часопису «Вартова Башта». Цей часопис є офіційним органом секти.
З часом Рассел одружується із одною прихильницею його проповідей та науки. У 1879 р. Марія Францішка Аклей стає дружиною Рассела. Вона допомагала чоловіко-ві вести зібрання, але важка хвороба запалення шкіри призвела її до думки, що Бог карає її за неправильне вчення, і шлюб був розірваний.
Не довго тривала співпраця Ч.Рассела із адвентистськими місіонерами, Чарльз від’єднався від них і створив нову релігію, назвавши себе Божим посланцем. Він почав стверджувати, що Бог покликав його до правдивого роз’яснення Святого Письма. Для своєї нової релігії він переймає від адвентистів вчення про смертність душі і про відсутність пекла.
Ч. Рассел був плідним письменником. Він написав семитомні студії Святого Письма. Сьомий том був дописаний після його смерті, де Чарльз представлений у ролі «сьомого ангела» із книги Об’явлення Іоана Богослова. Рассел залишив після себе багато книг, брошур і т. д. У часописі «Вартова Башта» Ч. Рассел надрукував статтю про «несправедливі рядки Св. Письма» і наказав викреслювати їхні Св. Письма. Ось деякі з них: (Єв. Мк 16:9-10), (Єв. Лк. 23:34), (Єв. Ів. 21:25), (І Петр. 2:5), (II Петр. 1:16), (Об. 5:3-13), (Об. 20:5).
Пастор Рассел не розумів, як Ісус Христос міг молитися на хресті за своїх вбивць:»Ісус же промовив: «Отче, відпусти їм, — бо не знають, що чинять вони».(Єв. Лк. 23:34)
Хто читає Святе Письмо, той зауважив, що у ньому пропущено багато подій з життя Ісуса Христа, Пресвятої Богородиці, апостолів. Тому не важко зрозуміти апостола Іоана, який писав:
«Багато є й іншого, що Ісус учинив. Але думаю, що коли б написати про все те, зокрема про кожне, той сам світ не вмістив би написаних книг! Амінь».(Єв. Ів. 21:25)
Багато з того, що вчинив Ісус Христос і чого не було записано перейшло до нас через Святе Передання. Ось ще один вірш, який за порадою Рассела слід викреслити:
«І не міг ніхто ні на небі, ні на землі, ані під землею розгорнути книги, ані навіть зазирнути в неї».(Об. 5:3)
Цей текст був не до вподоби Ч. Расселу, адже він був переконаний, що тільки він розуміє таємницю Божу. Перед ним Бог не має жодних таємниць. Представляючи себе «сьомим ангелом» він претендував на вічність щодо апостолів Іоана, Петра і Павла. Тому «сьомий ангел» викреслював невигідні йому вірші.
Дорогі у Христі брати і сестри, протягом багатьох століть ніхто не дозволяв собі змінювати змісту Святого Письма, як Старого так і Нового Завітів. Однак Ч. Рассел знайшов у собі відвагу на такий крок. Свідки Єгови не люблять, коли їм нагадують про засновника організації. Ще за життя Рассел був у великій пошані і славі, а сьогодні про нього майже забули. У 1916 р. 31 жовтня Ч. Рассел помер. Хоча за життя Ч. Рассел вчив, що він не помре, як звичайні люди, а приведе своїх співвизнавців живими до обіцяної землі (нового світу). Але не судилося, він помер, як кожна людина.
Після смерті Рассела керівником секти став Франклін Ратерфорд. Він мав юридичну освіту і тому його зде-більшого знають, як суддю Ра-терфорда. Із сектою зустрівся ви-падково - одна жінка принесла йому пакунок книжок і брошур організації. Зміст цих публікацій сподобався йо-му, і він незабаром приєднався до секти. Дещо пізніше був обраний адвокатом секти, його завданням було захищати в суді членів організа-ції, із завданням справлявся вміло, тому швидко зро-бив кар’єру і після смерті Ч. Рассела був обраний керівником секти. А піз-ніше став «президентом релігійної організації». Ратерфорд проголосив, що у 1925 р. настане кінець старого світу, почнеться «Новий Світ» і до цього треба готуватися. Ось яким є бачення «Нового Світу» Ра-тер-фордом: на початку видимого ти-сячоліття воскреснуть пророки і патріархи. Де будуть жити воскреслі пророки? Не погано було б вибудувати комфортабельну віллу для таких гостей. Тому у найкращій із околиць Сан Дієго (штат Каліфорнія) виростає вілла для пророків. До того, як вос-креснуть пророки, хтось повинен жити у цьому будинку, щоб пізніше міг їх прийняти. Єдиною кандидатурою є пан президент організації Ратер-форд, який за внески організації на-казав придбати ще два автомобілі (також нібито для пророків): Лінкольн і форд. У 1931 р. керівництво приймає нову назву - Свідки Єгови, і відкидає всі попередні назви, а їх було за короткий час досить багато: («Товариство сіонської Башти», «Товариство трибуни народів», «Товариство дослідників Святого Письма»). Нова назва є влучною, ад-же вони вважають себе за Божих свідків. Забули, напевно, що Святе Письмо говорить: «Коли бо хто думає, що він щось, бувши ніщо, сам себе той обманює».(Гал. 6:3)
Суддя Ратерфорд написав 99 книжок і брошур. Його діяльність «притемнила» працю Рассела, якого Свідки Єгови швидко забули. Ра-терфорд помер 8 січня 1942 року, на своїй віллі в Сан Дієго, так і не дочекавшись пророків. 13 січня 1942 року керівником організації було одноголосно обрано Натана Гомера Кнорра. За його управління відомо, що Свідки Єгови запевняли, що в 1975 році настане Армагедон, - тобто буде остання боротьба з цим світом. Та 1975 рік вже давно минув, а пророкованого Свідками Єгови Армагедону так і не було. Про це писала брошура Свідків Єгови «Пробудись». Ця брошура вперше вийшла у світ у 1969 році, по підрахунках поміщених на ст. 13 брошури зазначалося, що до 1975 р. залишилося 6 років. Далі на ст. 14 в брошурі «Пробудись» написано, що у 1975 р. закінчується 6000 р. існування людства, тому Армагедон припаде на 1975 р., для більшого переконання подавалися цитати із Святого Письма. Сьогодні вже минуло 25 років з того часу, а 18-го кінця світу, згідно науки Свідків Єгови, так і не відбулося. Пан Кнорр помер 8 червня 1977 р. Черговим президентом було обрано Фредеріка Віллі Франза. Франз помер 24 грудня 1992 року, а наступним президентом секти «Свідки Єгови» було обрано Мільтона Геншеля.
далі буде....