Тут не так просто все розкласти по поличках
В кожному конкретному випадку є свої резони. Крім того, потрібно все-таки розділяти владу
виконавчу і законодавчу.
У виконавчій владі бізнесмен ніби перестає бути бізнесменом, передає комусь справи і тут немає проблеми в тому, що робота відриває його від бізнесу. Але для "бізнесмена" у виконавчій владі є набагато більше спокус, ніж у законодавчій. Повноважень, важелів для спокуси допомогти "своєму бізнесу" більше. Наприклад, фірма, якою керує чоловік одного із заступників мера, завжди займалася виготовленням бруківки. А віднедавна почала ще й тендера на перекриття дахів вигравати
А можна ще не лише своїм допомогти, можна конкурента попритиснути - десь дозвіл на реконструкцію складу притримати, землю "підрізати", і т.д. Тому "підприємці" у виконавчій владі - річ справді доволі тонка, це потребує щільного контролю і уваги. Передчуваю, що зараз піде наступ і на мене
Що стосується влади законодавчої (у нашому випадку - міська рада), то тут це не так небезпечно і більш прозоро. Депутат - підприємець має лише один голос з 50-ти, щоб протиснути "своє питання" йому треба домовлятись. Але про ЩО домовлятись? На розгляд сесії виносятья питання, які готували служби (чиновники) і які вже розглядались на депутатських комісіях! Тобто, якщо питання явно незаконне чи сумнівне - його знімуть ще "на підході" до сесії. Під кожним проектом рішення сесії міської ради стоїть
6-10 підписів чиновників і висновок кількох комісій. Тому всі балачки про те, що рада приймає НЕЗАКОННІ рішення - ПРОФАНАЦІЯ. Рада приймає (або не приймає) те, що їй готують. Часто доводиться чути, що депутати розглядають питання власних "шкурних інтересів". Бувають і питання депутатів-підприємців. Але ці питання ЗАКОННІ і не залежать від їх депутатства! Рада за одну сесію приймає рішення щодо 30-40 підприємців чи підприємств. Бо життя триває і ведеться господарська діяльність. Ні у кого не виникає питань щодо цього. А якщо в наступній каденції хтось з цих підприємців стане депутатом - їх питання перейдуть до розряду "шкурних"? Різні господарські питання Романишина, Іваницького, Козловського, Кузика чи Барни і в минулих каденціях розглядалися радами і наступних будуть.
Проте, існують способи "прихилити" на свій бік депутата-підприємця. Власне, способів два - купити, або залякати. І зробити це може лише міський голова або його команда. Факти купівлі депутатів є і форумчани, можливо, про них знають. Факти залякування також є, але вони менш афішовані. На жаль, мушу визнати, що у фракції "Наша Україна"
є "перекуплений" депутат-бізнесмен. На щастя, тих, кого залякували і продовжують щемити -
ще тримаються.Тепер щодо резону йти у владу. У кожного він свій. Хтось хоче "вирішувати питання", хтось хоче самореалізуватися ще й в політиці... Хтось просто є патріотом свого міста і хоче змінити його на краще. Якщо чесно - у калуській владі є і одні, і другі, і треті. Залишається надіятись, що останніх все-таки більше.