Лісовий натюрморт. Камера Olympus SP510UZ. Перед тим, як піти в парк або по гриби до лісу, варто уявити свій натюрморт. Якщо він складний, то слід подбати про головні елементи. Їх може бути 3,5,7. Більше не варто. В даному випадку це гасова лампа, свічка зі склянки, пляшка з-під вина і кошик. Не варто йти в супермаркет і купляти предмети. Знадобляться навіть старі речі (та й природніше виглядають). Головні елементи мають формувати центр композиції і не лежати на одній лінії. Якщо знімаєте прозорий посуд, краще його наповнити рідиною.Якщо натюрморт складний, то основою може бути шпонований стіл або з натурального дерева в одній площині. В простих натюрмортах краще використати дво-, трирівневу основу з використанням драперії. Для сюрреалістичних натюрмортів в дусі мінімалізму дані поради будуть недоречні.
Далі можете сміло збирати наповнення вашого натюрморту - листочки, плоди, покручені гілки. Світлі і об"ємні предмети будуть посередині і спереду, темні ( хвоя, крупне темне листя - позаду. Подбайте про фон! Він не має бути строкатий, полосатий, чи в клітинку. Ідеально підійдуть рослинні візерунки. Неозброєним оком важко оцінити правильність композиції, тому встановлюємо камеру на штатив і роздивляємось, змінюємо ракурси, робимо пробні знімки. При звичайному освітленні перші кадри будуть для вас розчаруванням (якщо ви не володієте парком світлотехніки!). Я користуюсь власним методом освітлення - це 2,3 якісні світлодіодні ліхтарики з тумблерами і трьох кольорів (білий, синій і рідко жовтий). Теплі і холодні тони ще більше підкреслять глибину простору. Доречі про глибину. Обирайте діафрагму 5,6 - 8, а фон - 30-40см позаду від точки фокусування(в цифрових камерах aps-формату і менше надмірна глибина різкості). Камера в даному випадку налаштована на тривалу витримку (60 с). Фокус фіксуємо в 1/3 частині вертикальної сторони кадру ( в даному випадку підсвічник в шклянці). Я особисто наводжу різкість по матових поверхнях, так як шкло прозоре і можна помилитись. Знімаємо все в Рав-форматі, оскільки автоматика тут не поможе!
Описувати техніку зйомки можна довго, так як усе решта справа рук і багатої уяви. Маєте запитання, пишіть. І пам"ятайте про правила поводження з вогнем. Іноді я їх порушую, але заради вас і прекрасних результатів! Хочу додати, що при зйомці мені допомагає молодша сестра Христина, автор прекрасних ідей і композицій. І любіть матінку природу!