Siouxsie & the Banshees, Bauhaus, Sex Gang Children, Joy Division, Southern Death Cult, Specimen сформували готичну пост-панк хвилю, аудиторія не відставала від своїх кумирів в плані іміджу і спільну естетику цього періоду можна описати як dark punk. Ледве пізніше виникли групи що грали gothic rock, без явного пост-панкових коріння - Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim, The Mission та ін. З середини - кінця 80-х піднімається друга хвиля gothic груп - The Shroud, Rosetta Stone, London After Midnight, Mephisto Walz, Corpus Delicti.. З середини 90-х в "готиці" з'явилася величезна кількість музичних напрямків (dark wave, ethereal, dark folk, electro-goth, medieval, synth-goth і ін.). У 1993 з виходом альбому Bloody Kisses групи Type Of Negative заговорили про існування стилю gothic metal. Його існування і успішний розвиток підтвердили і закріпили такі групи, як: Paradise Lost, Secret Discovery, Evereve, Lacrimosa та ін. Врешті-решт gothic metal починає вбирати в себе все більше елементів готики і перетворюватися на стиль, який нарівні з dark electro дуже популяризував готику.
У 1998-1999 на готичну сцену приходять німецькі проекти, замішані на модній електронній "темній хвилі" - Girls Under Glass, Deine Lakaien, In My Rosary, Love is Colder Than Death, і ін. Зростає кількість залицяльників електронної готики і близьких до неї стилів. Багато любителів таких стилів, як techno, trance, rave і electro-pop починають переходити на сторону готичної (і около-готічеськой) електроніки - dark wave, electro, EBM, synth pop, dark electro, gothic industrial, synth goth