The Observer склала список найвпливовіших сайтів
Популярна британська газета The Observer склала список з 10 найвпливовіших на сьогоднішній момент веб-сайтів.
1. eBay.com - сайт придбань і аукціонів, 168 млн користувачів.
Засновник: Пьєр Омідьяр, 1995, США.
На eBay не можна купити феєрверки, машинки для франкування (нанесення знаку поштової оплати) кореспонденції, тварин і відмички. Майже все інше можна: бакенбарди, будинки, використану нижню білизну і порожні упакування від цукерок.
2. wikipedia.com - онлайнова енциклопедія, 912 тисяч відвідувачів на день.
Засновник: Джиммі Уейлс, 2001, США.
Це безкоштовна онлайнова енциклопедія, що відрізняється від її попередниць однією фундаментальною рисою: кожен може її прочитати і відредагувати. Якщо вам є що додати - починаючи від педантичного уточнення і закінчуючи повним складанням статті на будь-яку тему - Wikipedia надасть вам таку можливість. Тут можна знайти все: як краще робити скло і як використовуються серветки під час космічних досліджень.
3. napster.com - сайт обміну файлами, 500 тисяч платних передплатників.
Засновник: Шон Феннінг, 1999, США.
Шон Феннінг створив Napster у 1999 році як безкоштовний сайт для обміну музичними файлами між студентами. Зрозуміло, це було незаконно, і його невдовзі атакувати представники музичного мейнстріму, які запекло боряться за прибутки. Тепер цей платний сайт функціонує законно.
4. youtube.com - сайт обміну відеофайлами, 100 млн кліпів на день.
Засновники: Чед Херлі, Стів Чен і Джод Карім, 2005, США.
Колишні співробітники PayPal відкрили свій сайт у лютому 2005 року. З місця для обміну аматорськими відео він швидко став сайтом, де викладаються давно забуті телепередачі, уривки з фільмів і древні відеокліпи.
5. blogger.com - система розміщення блогів (інтернет-щоденників), 18, 5 млн персональних користувачів.
Засновник: Еван Уїльямс, 1999, США.
Мистецтво "блогінгу" - ведення в інтернеті щоденників, іронізування, фантазування з приводу власного життя - розвинулось серед технічного співтовариства ще в 1990-х, але тоді для цього було потрібно завести і підтримувати власний сайт. "Чайникам" це не грозило. Уїльямс створив інструмент, що полегшує ведення інтернет-щоденників.
6. friendsreunited.com - сайт пошуку колишніх однокласників, 15 млн користувачів.
Засновники: Стів і Джулі Пенкхерст, 1999, Великобританія.
Під час своєї вагітності Джулі Пенкхерст була одержима ідеєю з’ясувати, чим займалися її друзі дитинства після того, як закінчили школу. Її чоловік Стів, програміст, разом зі своїм діловим партнером обмірковували оригінальну ідею для нового веб-сайту, і Джулі запропонувала їм створити сайт для вирішення її поточної проблеми з пошуком старих друзів. Їй довелося їх певний час вмовляти. "Зрештою, - згадує Стів, - я зробив сайт Friends Reunited, просто щоб вона заспокоїлася".
7. drudgereport.com - інформаційний сайт, 8-10 млн переглядів сторінок на день.
Засновник: Метт Драдж, 1994, США.
Почавши свою роботу як поштове розсилання пліток у 1994 році, цей сайт став найбільш передовим джерелом інформації в американській політиці. Користувачі інтернету в пошуках цікавих новин, у першу чергу, звертаються сюди.
8. myspace.com - сайт соціальних контактів, 100 млн користувачів.
Засновники: Том Андерсон, Кріс Девольф, 2003, США.
Цей сайт, що поєднує риси інших інтернет-співтовариств, таких як Friendster, Tribe.net і LiveJournal, що містить також рекламні оголошення і можливість складання розкладу заходів, займає четверте місце у світі за відвідуваністю.
9. amazon.com - інтернет-магазин, що спеціалізується переважно на продажі книг, CD і DVD, більше 35 млн клієнтів у 250 країнах.
Засновник: Джефф Безос, 1994, США.
Починалося все непросто - перший офіс фірми був в пригороді Сіетла, столи були зроблені зі старих дверей. Але незабаром цей сайт став одним з перших прикладів чуда інтернет-світу, і в 1999 році журнал Time назвав Безоса людиною року. Своєю першістю Amazon зобов’язаний низьким цінам і надійній репутації.
10. slashdot.org - сайт і інтернет-форум, присвячений новинам технологій, 5, 5 млн відвідувачів на місяць.
Засновник: Роб Малда, 1997, США.
Велику частину змісту сайту пишуть користувачі. Повідомлення містить у собі короткий синопсис, посилання на оригінальний текст і довге обговорення, що може доходити до 10 тисяч коментарів на день. Slashdot був піонером користувальницького контента і вплинув на багатьох сайтів, у тому числі на Google News, Guardian Unlimited і Wikipedia.