Вільний форум міста Калушa

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Форуму:

17 років 4 місяці 20 днів

Автор Тема: КУТОК СПОЖИВАЧА  (Прочитано 99719 раз)

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Лалія

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +964/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3210
  • sol ∞
  • Останні відвідини:
    22 Квітня 2016, 19:30:58

    Звідки: Калуш
КУТОК СПОЖИВАЧА
« : 01 Грудня 2008, 18:20:53 »

Ділимося враженнями про надані  нам послуги та обслуговування. Які фірми та магазини вартують нашої уваги.


Відповідь від: 01 Грудня 2008, 18:02:08
"Електрон"  :evil
Домовлятися про щось, з продавцями та власником даного  магазину я б не радила, зі свого гіркого досвіду.
http://forum.kalush.info/index.php/topic,176.msg36671/topicseen.html#msg36671
 
« Останнє редагування: 16 Січня 2013, 19:54:30 від sseg »
Записаний

Ассоль

  • Старожил
  • ****
  • Карма +202/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 335
  • Останні відвідини:
    12 Вересня 2012, 23:00:28

    Звідки: Калуш
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #1 : 15 Січня 2009, 21:47:59 »

Усе так гарно починалось...
Замріяна моя мама з великими ідеями відправилась у магазин шити штори.Правда не знаю як він називаєть але мама називала заді "Алмазу". Так от коли мама принесла штори замітила на шторі брак .
Позвонила .Вибачились.Приходьте. Переробим.
Коли мамі сказали що вони просто обрізали 20см збоку штори бо іменно там і знаходився брак.То мама подумала що вона виглядає на повну дуру.(цеж одна штора вужча за іншу)
-" Ви розумієтє от ми вам обрізали штору що тут такого"....
Але моя мама досить терплячим тоном попросила всетаки переробити штору.
Добре переробим.Вибачте.Приходіть.
Приходить мама . Приносить штори.Гладить .Вішає і.... що ви думаєте ... була штора вужча на 20см а тепер коротша на 5см.
На що моя мама присіла і потім усіх послала .І...завтра підгинає штору сама. Так от у нас хоть і вибачте і приходіть а всерівно до своєїї роботи відносяться порнографічно.
Записаний

syddia

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +369/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2160
  • Останні відвідини:
    17 Вересня 2017, 21:38:01

КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #2 : 19 Січня 2009, 10:46:38 »

  Якось ми з жінкою робили закупини в оптовому магазинч "555", який знаходиться біля райлікарні.
Купили там недорогий чай в пакетиках. Коли брали той чай, то на ціннику ціна була 3 грн. з копійками. Ну припустимо, то оптова ціна, бо роздрібна там написана малими цифрами знизу, але зазвичай вона відрізняється від оптової в декілька копійок. Коли дома придивились до чеку, то побачили що за чай ми заплатили 6 грн. з копійками. Спершу подумали шо то так сильно відрізняється роздрібна ціна від оптової. Але як нам підказали, що ймовірний такий варіант, що просто в тому магазині не встигли поміняти цінники, а на касі ціна вже була нова. :evil
  Якщо хтось таке замітить вчасно і оперативно звернеться у відділ захисту прав споживачів, то такий торговий заклад може мати великі проблеми, адже відсутність цінника, чи невідповідність ціни на ньому це грубе порушення!
  Того ж дня в тому ж таки магазиці, я бачив і чув як один мужик скандалив через те, що уящику пива, який він взяв перед тим у "555", виявилась одна повністю порожня пляшка...
  А ще там ціла купа майонезів, у яких от-от закінчиться строк придатності до споживання. :(
  Висновок: будьте уважні і обережні закупляючись в оптовому магазині "555"!!!
Записаний

Ігор_О

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +282/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1943
  • Останні відвідини:
    06 Жовтня 2016, 16:39:01

КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #3 : 19 Січня 2009, 11:16:37 »

оперативно звернеться у відділ захисту прав споживачів, то такий торговий заклад може мати великі проблеми,
У Калуші немає окремої структури, яка б займалася захистом споживачів. Є спеціаліст обласного відділу, який курує кілька (!) районів і в Калуші приймає скарги громадян щоп'ятниці в управлінні економічного розвитку за адресою Шевченка,4, другий поверх. Так що "оперативно" не завжди вийде... А щодо "п'ятірок" - щиро не раджу відвідувати ці крамниці.
Записаний

syddia

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +369/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2160
  • Останні відвідини:
    17 Вересня 2017, 21:38:01

КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #4 : 19 Січня 2009, 15:59:23 »

Цікаво, а от якщо б самому зафіксувати на фото чи відео фак невірної ціни на ціннику і зберегти чек, то чи могли б ці дані послужити підставою для стягнень з торгівельних закладів? :unknow
Записаний

ARNI

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +71/-2
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 675
  • Останні відвідини:
    17 Листопада 2024, 14:16:40

    Звідки: Ukraine
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #5 : 19 Січня 2009, 18:51:38 »

Цікаво, а от якщо б самому зафіксувати на фото чи відео фак невірної ціни на ціннику і зберегти чек, то чи могли б ці дані послужити підставою для стягнень з торгівельних закладів? :unknow
Кажуть що відеофайл - не є доказом.
Записаний

romashkin

  • Admin
  • *
  • Карма +731/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 8378
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 18:24:41

    Звідки: пр. Л.Українки
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #6 : 03 Лютого 2009, 19:28:13 »

багато хто не знає, що лічильники на воду повинні повірятись за рахунок постачальника. Ця процедура уже закладена у вартість.

згідно Постанови КМУ №630 від 21.07.2005 всі витрати,пов"язані з демонтуванням, повіркою та транспортуванням лічільника покладаються на постачальника послуг. Але трапляється це рідко, бо люди не знають своїх прав.

до речі чув від знаючих людей, що водотеплосервіс перераховує навіть гроші за "повірку" відповідній організації.
Записаний
Дилетанту складні речі здаються дуже простими, і тільки професіонал розуміє наскільки складна найпростіша річ.)

sawog

  • Новачoк
  • Карма +14/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 24
  • Ёж птица гордая... Не пнешь, не полетит...
  • Останні відвідини:
    26 Жовтня 2015, 18:46:36

    Звідки: Пiдвальна
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #7 : 03 Лютого 2009, 20:05:11 »

багато хто не знає, що лічильники на воду повинні повірятись за рахунок постачальника. Ця процедура уже закладена у вартість.

згідно Постанови КМУ №630 від 21.07.2005 всі витрати,пов"язані з демонтуванням, повіркою та транспортуванням лічільника покладаються на постачальника послуг. Але трапляється це рідко, бо люди не знають своїх прав.

А через який термін повинні проводити повірку лічильників на воду? І скільки коштує така послуга зараз(хоча  з вищесказаного плата не мала б стягуватись, але ми ж в Україні де всі закони чітко виконуються  :=))
« Останнє редагування: 03 Лютого 2009, 21:05:27 від syddia »
Записаний

romashkin

  • Admin
  • *
  • Карма +731/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 8378
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 18:24:41

    Звідки: пр. Л.Українки
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #8 : 04 Лютого 2009, 09:16:05 »

 лічильники холодної води повіряють кожні 3 роки. Гарячої - кожні 2. Скільки тепер коштує, не знаю.
Записаний
Дилетанту складні речі здаються дуже простими, і тільки професіонал розуміє наскільки складна найпростіша річ.)

syddia

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +369/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2160
  • Останні відвідини:
    17 Вересня 2017, 21:38:01

КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #9 : 17 Серпня 2009, 15:35:50 »

  Хочу поділитись своєю історією покупики DVD-плеєра.
  Купив я його на минулому тижні у МЕТРО. Фірма взагалі якась непонятна DESO,  :unknow але мене звабила ціна 298грн. + там ше є USB-порт.
  Коли купляв, то при мені його роботоздатність перевіряв продавець-консультант і гіби все працювало, але коли підключив дома, то виявилось що будь-які диски він читає із сильним приторможуванням зображення і звуку. З флешки фільми відтворювались нормально. Я сильно розізлився на себе через те шо купив таку галіматню. Відрив Закон "Про захист прав споживачів" і зазубрив ст. 8, бо готувався до суперчки з працівниками МЕТРО (гарантія на плеєр була 1 рік). Я думав, що вони заберуть його на довший час для встановлдення дефекту, а потім ще довго будуть його ремонтувати, а я хотів вимагати аби мені поміняли неякісний товар на якісний. Але я помилявся, після звернення у відділ рекламації ТЦ МЕТРО, мені одразу запропонували обміняти DVD-плеєр на такий сами роботоздатний. Я вже на власних дисках первірив новий DVD-плеєр і довольний поманжав додому. :)
  Добре, що мені без проблем вдалось реалізувати свої права споживача, але насторожує те, що вони так легко обміняли неякісний товар. Догадуюсь, що такі DVD-плеєри беруть у Китаї на вагу і їх реальна вартість не більше 10 у.о., а у ціну 298 грн. вже закладено суму відшкодування за ймовірно високий процент неробочих плеєрів. :(
Записаний

derevynka

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +99/-4
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 797
  • Останні відвідини:
    15 Жовтня 2011, 03:36:30

    Звідки: українки
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #10 : 21 Грудня 2009, 17:22:28 »

DVD-плеєри беруть у Китаї на вагу і їх реальна вартість не більше 10 у.о
цікава ідея   =))
Записаний
Людина взагалі не може нічого зрозуміти , доки не випробує це на власній шкірі .  http://vimeo.com/12698818  -- Радянська історія

syddia

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +369/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2160
  • Останні відвідини:
    17 Вересня 2017, 21:38:01

КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #11 : 22 Грудня 2009, 08:34:17 »

Так, а ще цікавіше, що назви тим низькосортним китайським виробам, мабуть, придумують пяні шофери по дорозі до України... Всілякі там XORO, DESO і т.п. :fool
Записаний

derevynka

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +99/-4
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 797
  • Останні відвідини:
    15 Жовтня 2011, 03:36:30

    Звідки: українки
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #12 : 22 Грудня 2009, 09:12:58 »

що назви тим низькосортним китайським виробам, мабуть, придумують пяні шофери
думаю що все простіше - китайці крадуть розробки щоб не платити патентів а назву придумують щоб звучала приблизно нейтрально або щоб нагадувала відомі марки :)
Записаний
Людина взагалі не може нічого зрозуміти , доки не випробує це на власній шкірі .  http://vimeo.com/12698818  -- Радянська історія

Доктор Хаос

  • Старожил
  • ****
  • Карма +67/-1
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 268
  • Мля..
  • Останні відвідини:
    19 Квітня 2021, 21:56:35

    Звідки: м. Київ
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #13 : 15 Січня 2010, 14:10:41 »

Назва магазину "Імпреза" здається, це там де продають головні убори, на Хмельницького, коло "Ощадбанку".  Продавчині - хамки, обслуговування на нулі!!!!!!
Записаний

Сонечко+

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #14 : 30 Січня 2010, 15:36:57 »

Дуже люблю "Фуршет". Але, там, на жаль, часті такі 2 прикрі нюанси,як:
- кілька разів попадала на те, що під датою виготовлення і пригодності наклеєною магазином - є інша, старіша дата (так що, особливо мамочки, що купляють для дітей там, скажімо, наприклад, сосиски - будьте уважні)
- не на всі товари є ціни.
 В "Барвінку" також "обпікалася" на тому, що ціна під товаром ( купувала подушку) стояла одна, а на касі виявилася іншою.
  У "Станіславському " магазині натрапляла на товари з просроченими датами пригодності (на соєві вироби).
  Я вже було подумала, а може відновити уповноважений "народний контроль" (колись же ходили і робили конрольні закупки люди з посвідченнями). Чи він існує? У всякому разі у Києві я кілька разів бачила як працюють такі люди.
Записаний

derevynka

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +99/-4
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 797
  • Останні відвідини:
    15 Жовтня 2011, 03:36:30

    Звідки: українки
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #15 : 31 Березня 2010, 20:40:57 »

Записаний
Людина взагалі не може нічого зрозуміти , доки не випробує це на власній шкірі .  http://vimeo.com/12698818  -- Радянська історія

Лалія

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +964/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3210
  • sol ∞
  • Останні відвідини:
    22 Квітня 2016, 19:30:58

    Звідки: Калуш
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #16 : 31 Березня 2010, 22:24:34 »

Назва магазину "Імпреза" здається, це там де продають головні убори, на Хмельницького, коло "Ощадбанку".  Продавчині - хамки, обслуговування на нулі!!!!!!
В мене схожий досвід, що до цього магазину.  :)
Записаний

mika

  • Користувач
  • **
  • Карма +17/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 63
  • Останні відвідини:
    11 Липня 2011, 22:39:53

    Звідки: пентагон
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #17 : 01 Квітня 2010, 00:25:08 »

Я вже було подумала, а може відновити уповноважений "народний контроль" (колись же ходили і робили конрольні закупки люди з посвідченнями). Чи він існує? У всякому разі у Києві я кілька разів бачила як працюють такі люди.
а справді, як би то нам щось подібне створити  :good
Записаний

Сонечко+

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #18 : 09 Квітня 2010, 00:05:24 »

"Помилки" з цінами все більше і більше процвітають в супермаркетах. Сьогодні зайшла у "Фуршет" - взяла 3 продукти і ВСІ три мали одну ціну на ціннику і іншу пробили на касі, кожен з товарів навіть по знижці були на 1 - 4 гривні дорожчі. Так як я уже була накручена безсовістністю МТС, то я пішла і вказала на ці невідповідності старшому подавцю.
  Може б хтось з міської влади звернув би на це увагу? І наказали б хоч примітивним малюсньким штрафом та пристидили б через ЗМІ.
Так уповноваженого народного контролю не вистачає. Я б першою пішла.
Записаний

romashkin

  • Admin
  • *
  • Карма +731/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 8378
  • Останні відвідини:
    Сьогодні в 18:24:41

    Звідки: пр. Л.Українки
КУТОК СПОЖИВАЧА
« Прочитано #19 : 09 Квітня 2010, 08:20:47 »

Пишіть в книгу скарг. До речі, продавець повинен продати товар за тією ціною, що на ціннику а не десь там у комп'ютері. Ви мали повне право вимагати...
Відповідь від: 09 Квітня 2010, 07:47:27
http://zt.20minut.ua/news/146198
Приховано: Право супермаркету і покупця • Показати

Купуючи продукти в супермаркеті, завжди беріть касовий чек. Удома перевірте, чи всі продукти належної якості, аж тоді викидайте документ. Якщо потрібно обміняти якийсь продукт, не баріться, бажано зробити це того ж дня. А коли ви в супермаркеті випадково розбили чи пошкодили якусь річ, платити за неї ви не зобов’язані.

Трапляються випадки, коли дату виробника заклеюють своєю наклейкою — про дату придатності товару, говорить заступник управління у справах захисту прав споживачів Тетяна Кав’юк. Але ж в супермаркеті дату визначають із того моменту, коли вони прийняли товар у реалізацію, а не від дати виробника. А це вже недостовірна інформація для споживача, нагадує вона. Тому головний документ у супермаркеті – це чек.

Тернополянка Олена (28р.) пригадує, як нещодавно в одному з супермаркетів міста купила голландський сир, фасований виробником.

— На упаковці стояв термін придатності та вага, визначені супермаркетом. Але коли я вдома придивлялася, хто є виробником того сиру і здерла наклейку супермаркету, побачила, що термін придатності там інший, а ій сир вже більше місяця не є придатним до вживання. - Мене це неабияк обурило, я хотіла іти в супермаркет обміняти товар. Але чеку я не взяла, тож як могла доказати, що саме там купила той сир? Вирішила не псувати собі нервів і викинула продукт.

Закон дозволяє

Відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”, для продукції, споживчі властивості якої можуть із часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров’я, майна споживачів і навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який зазначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються до неї при продажу, і який вважається гарантійним строком.

Строк придатності обчислюється, починаючи від дати виготовлення, яка також зазначається на етикетці або в інших документах і визначається часом, протягом якого товар є придатним для використання, або датою, до настання якої товар є придатним для використання.

Продаж товарів, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, а також товарів, строк придатності яких минув, забороняється.

— Читаємо статтю 14 “Право споживача на безпеку продукції (товарів, наслідки робіт)”. Так у пункті 2 цієї статті визначено: “Забороняється змінювати строк служби (строк придатності), який зазначено на етикетці, упаковці або у супровідних документах на товар, а також вводити в обіг товари, строк придатності яких минув”, — говорить експерт із питань захисту прав споживачів Проекту “Спільнота споживачів та громадські об’єднання” Наталія Бородачова. — Тому наполягайте на своєму праві купувати і споживати тільки якісну, безпечну продукцію. Пишіть заяви-претензії та підкріплюйте свої вимоги посиланням на закон.

Немає інформації

Типові порушення, які зустрічають на продуктах, — відсутність доступної, достовірної своєчасної інформації про товар, тобто складу продукту, кажуть фахівці.

Так, відповідно до п. 13 Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами, не допускаються до продажу фасовані вітчизняні та імпортні харчові продукти без маркування державною мовою України, яке повинно містити в доступній для сприйняття покупцем формі інформацію про продукт.

Інформацію на іноземній мові без відповідного перекладу слід розглядати як відсутність необхідної інформації. У зв’язку з цим, територіальний орган у справах захисту прав споживачів, відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”, має право припинити продаж товарів, що не супроводжуються доступною, достовірною, необхідною інформацією. Крім того, зазначений орган має право застосувати до магазину штрафні санкції, передбачені ст. 23 вищеназваного Закону (за відсутність доступної, достовірної та своєчасної інформації про товар). Відповідно до Закону, суми штрафів зараховують до Держбюджету.

— Упускають виробники також інформацію про наявність харчових добавок та їхню кількість. Але вони суттєво впливають на стан здоров’я, — пояснює пані Кав’юк. — Трапляється, на сметані пишуть термін зберігання – місяць, хоча цей продукт без добавок не може стільки часу зберігатися. А що саме допомагає їй зберігатися, не пишуть.

Крім того, виробники часто не вказують дату виробництва, хоча це суттєво для молочних продуктів, ковбасних виробів тощо, а також реалізовують торговці і товар, термін придатності якого минув, зауважила пані Кав’юк.

Страви – за стандартами

— Не завжди відповідають якості і страви, виготовлені в супермаркеті, — розповідає вона. — Так, ми подекуди виявляємо салати і кулінарні вироби, виготовлені без нормативних документів, що регламентують скільки і яких компонентів має бути у страві.

До речі, існують стандарти на температуру зберігання різних страв. Наприклад, готова риба, згідно зі стандартами, має витримуватись при температурі від 0 до 2 градусів за Цельсієм, м’ясо – не вище 2 градусів, все інше – не вище 6 градусів. Для визначення температури на вітринах обов’язково встановлюють термометри.

Крім того, на вітринах повинні бути етикетки з датою та часом приготування страви. Чи купувати готову кулінарію без цього – вирішувати споживачу.

Салати на прилавку можуть зберігатися не більше 12 годин. Страви із м’яса та риби – максимум добу. Після цього їх мають уцінити – як продукти “не першої свіжості”, але поки що не зіпсовані. А от викладати страви з холодильника і зберігати при кімнатній температурі, згідно з стандартами і вимогами, категорично заборонено.

Якщо купили готову продукцію з супермаркету, а вона неякісна або навіть отруїлися ними, то можна звернутися до управління у справах захисту прав споживачів, санепідстанцію. У такому разі спеціалісти перевірять всі страви у магазині. Якщо всі чи частина продуктів виявляються зіпсованими – супермаркет заплатить штраф.

За відсутності скарг санітарно-епідеміологічна станція перевіряє процес раз на три місяці.

Якщо ціна не співпадає

Купуючи велику кількість товарів, спробуйте записувати ціни в записничок, потім зможете їх порівняти, кажуть фахівці. У випадку, коли виявили, що на касі вам необхідно оплатити товар за іншою ціною, вам необхідно звернутися до представника суб’єкта господарської діяльності (наприклад, адміністратора) і звернути його увагу на розходження у ціні товару. За законом, супермаркет повинен повернути вам різницю між цінами на ціннику і в чеці. Якщо адміністратор не погоджується з вами, розповідає про внутрішні накази, розпорядження або просто пропонує повернути товар – попросіть його скласти письмовий акт про те, що сталося, який і буде доказом на вашу користь і правом оплатити товар за вказаною ціною у ціннику.


Зібравши докази, напишіть заяву в Управління у справах захисту прав споживачів. Зробіть декілька копій зібраних доказів і заяви.

До речі, відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”, як і “Порядку здійснення торговельної діяльності й правил торговельного обслуговування населення”, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України №833 від 15.06.2006 р., не передбачено обов’язок покупців здавати свої речі в камери схову супермаркетів для реалізації права на здійснення покупок. Тож кожен із покупців має право входити туди зі своєю сумкою. Проте на виході охоронець може попросити такого покупця показати, що в його сумці. А привід для такої недовіри дають “нечисті” на руку люди, які заходять до крамниці з метою щось поцупити. Якщо покупця запідозрили в крадіжці товару, його речі оглядають – цими повноваженнями наділений лише працівник міліції.

Покупець ні в чому не винен

Коли ви, вибираючи продукт у супермаркеті, випадково зачепили сусідню упаковку з макаронами чи пляшку пива і воно розбилося, то платити за товар ви не зобов’язані.

У західних магазинах у таких випадках діє принцип “покупець завжди правий”. Вважається, що він є беззахисним порівняно із бізнесом і державними установами. Тому на захист споживача різні держави створюють закони, а також керуються Декларацією ООН “Керівні принципи із захисту споживачів”.

Українські закони нашу ситуацію прямо не передбачають, але теж виступають проти примусового “впихання” розбитої пляшки, пояснює експерт із питань захисту прав споживачів проекту “Спільнота споживачів та громадські об’єднання” Наталія Бородачова.

Фахівці радять тримати себе у руках – тільки тоді можна обстояти свої права.

Якщо продавець не погоджується з вашими усними аргументами – варто написати заяву на ім’я керівника торговельного підприємства із проханням не пред’являти вимоги про сплату за розбитий товар на підставі Закону України “Про захист прав споживачів”.

Не забудьте простежити за реєстрацією заяви! Якщо не допомагає, зверніться за допомогою до облуправління у справах захисту прав споживачів.

Право на таку поведінку покупцеві у супермаркеті надають такі статті Закону України “Про захист прав споживачів”:

— Стаття 17, пункт 2: “Продавець (виконавець) зобов’язаний усіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача здобувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту”.

А хіба випадково розбитий товар є вашим вибором?

— Стаття 19, пункт 1: “Нечесна підприємницька практика забороняється. Нечесна підприємницька практика включає яку-небудь діяльність (дії або бездіяльність), що вводить споживача в оману або є агресивною”.

— Стаття 19, пункт 4: “Агресивною вважається підприємницька практика, що фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу й істотно впливає або може впливати на волю вибору або поводження споживача відносно придбання продукції”.

— Стаття 19, пункт 5: “Як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики: 4) вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої й недвозначної згоди на її придбання”.

Відповідь від: 09 Квітня 2010, 08:16:55
http://www.buhinform.com.ua/main/168-shho-robiti-pokupcevi-koli-cinnika-na-tovar-nemaye-abo-cina-v-nomu-nedostovirna.html
Приховано: Ціна товару викликає підозру або цінника на нього немає • Показати


Коли виникли сумніви з приводу ціни товару, насамперед варто звернутися до продавця-консультанта чи адміністрації магазину. Вони зобов'язані надати документи, що її підтверджують. Як варіант, таким документом може бути реєстр роздрібних цін (далі — Реєстр), що мусить бути на кожному підприємстві роздрібної торгівлі. У ньому зазначено назву товару, що реалізується, артикул, марку, тип, оптову відпускну ціну (ціну постачальника) з посиланням на документ, котрий її посвідчує, розмір торгової націнки, роздрібну ціну на весь асортимент товару (п. 5 Інструкції № 2).
Якщо такого Реєстру вам не нададуть або ціна на ціннику не відповідає ціні, зазначеній у Реєстрі, або коли уповноважені працівники відмовляються надавати інформацію про товар, що реалізується, а також коли ви вважаєте, що ваші права як споживача обмежено, є всі підстави звернутися з письмовою скаргою про порушення ваших прав до місцевих органів захисту прав споживачів (п. 6 ч. 1 ст. 4 Закону про захист прав споживачів). До речі, контактні дані цих органів (адреси та номери телефонів) ви легко знайдете в Куточку покупця (п. 10 Порядку №833).
У тексті скарги треба зазначити:
—ваше прізвище, ім'я, по батькові;
—місце проживання;
—серію і номер паспорта чи інший документ, що посвідчує особу;
—дані про товар, при продажу якого було порушено права споживача.
Ця заява стане приводом для позапланової перевірки суб'єкта торгівлі.
Якщо писати й надсилати скаргу ви не хочете, є можливість звернутися до ще одного захисника споживача: Книги скарг і пропозицій (далі — Книга). У будь-який момент ви можете залишити в ній пам'ятний запис, якщо порушено ваші права. До того ж як заявника вас звільнено від клопоту пред'являти будь-які особисті документи або пояснювати причини написання скарги, пропозицій, відгуків, зауважень (абз. 2 п. 5 Інструкції № 349).
Керівник торгової точки або його заступник зобов'язані в тижневий строк розглянути внесений запис, розібратися по суті питання та вжити заходів для усунення недоліків і порушень у роботі підприємства чи з приводу реалізації висловлених пропозицій. Підтвердженням про вжиті заходи служить запис, котрий робить адміністрація на зворотному боці Книги. Якщо ж ви хочете одержати письмову відповідь на ваші зауваження, не забудьте зазначити в Книзі вашу адресу. У тижневий строк очікуйте відповіді на вашу скаргу (п. 6, абз. 1 п. 7 Інструкції № 349).
"Реальна" ціна товару вища від проставленої на ціннику
Щоб з'ясувати, як правильно повестися в цій ситуації, для початку розберімося в правовій суті відносин, що виникають між продавцем і покупцем при продажу товару.
Виставлення товару, демонстрація його зразків чи надання даних про товар (опис, каталоги, фотознімки тощо) у місцях його продажу — це публічна пропозиція укласти договір купівлі-продажу (ст. 699 ЦКУ). А особливість договору роздрібної купівлі-продажу в тому, що він укладається переважно на підставі публічної пропозиції (оферти), що має містити всі його істотні умови (ст. 641 ЦКУ).
Зверніть увагу, за договором роздрібної купівлі-продажу покупець зобов'язаний оплатити товар за ціною, озвученою продавцем, у момент укладення договору, якщо інше не встановлено договором чи не випливає із суті зобов'язання (ст. 706 ЦКУ). Але в тому-то й справа, що продавець до укладення цього договору мусить надати покупцеві необхідну і достовірну інформацію про товар (ст. 700 ЦКУ). Сюди, зокрема, входить інформація про його ціну, що є істотною умовою договору. А її, як ми говорили в попередніх статтях, зазначають на ціннику товару (п. п. 3,6 Інструкції № 2).

Якщо до оплати товару з'ясовується, що ціна на ціннику не відповідає тій, за яку його реально продають, а продавець не хоче віддавати товар за ціною, зазначеною на ціннику, і покупець вправі вимагати:
—продажу товару саме за публічно озвученою ціною, а не тією, що забита у продавця в комп'ютері (касі);
—відшкодування збитків, завданих необґрунтованою відмовою від продажу товару за ціною, проставленою на ціннику (ч. 3 ст. 700 ЦКУ).
Коли за товар все-таки сплачено за ціною, що перевищує ту, котра зазначена на ціннику, а розбіжність помітили лише на касовому чеку (іншому розрахунковому документі), у покупця є право відмовитися від покупки, вимагати повернення сплачених грошей, відшкодування збитків і моральної шкоди. Для цього він може скористатися Книгою, написати заяву до органу захисту прав споживачів або у крайньому випадку звернутися з позовом до суду (ч. 1 ст. 4 Закону про захист прав споживачів).
Таким чином, коли порушено ваші права споживача, ви можете їх відстояти. Для цього є такі способи:
—полюбовно вирішити питання з адміністрацією суб'єкта торгівлі,
—зробити запис у книзі скарг і пропозицій,
—подати письмову скаргу до органу захисту прав споживачів,
—звернутися до суду.
На підставі скарг, що надійшли, контролюючі органи зможуть перевірити тих, хто вас скривдив. Не бійтеся відстоювати ваші права — Закон на боці споживача!
Записаний
Дилетанту складні речі здаються дуже простими, і тільки професіонал розуміє наскільки складна найпростіша річ.)