Вільний форум міста Калушa

Please login or register.

Увійти
Розширений пошук  

Форуму:

17 років 4 місяці 21 день

Голосування

Чи можна вимолити кращу долю на небесах для грішника?

Так
- 15 (57.7%)
Ні
- 11 (42.3%)

Всього голосів: 26


Автор Тема: Церковні традиції та обряди  (Прочитано 295122 раз)

0 Користувачів і 4 Гостей дивляться цю тему.

doktor-maks

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +426/-3
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2740
  • Останні відвідини:
    15 Квітня 2017, 11:04:31

    Звідки: Івано-Франківськ
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #240 : 01 Січня 2009, 22:53:51 »

тобто святкувати те "свято" яке ми маємо сьогодні не можна.
You may celebrate Hijri New Year 1430 (29th of December)
Записаний
When doctors differ who is to decide?

newroman

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +132/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1079
  • Останні відвідини:
    01 Квітня 2016, 19:51:36

Церковні традиції та обряди
« Прочитано #241 : 01 Січня 2009, 23:22:13 »

Цитувати (вибране)
тобто святкувати те "свято" яке ми маємо сьогодні не можна.
Як кажуть православні: "пост на дворе!" Які там святки. Готуватися треба до приходу в світ Бога. Щоб достойно зустріти цей прихід в чистоті і молитві.   ;)
Записаний

яничар

  • Старожил
  • ****
  • Карма +24/-2
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 257
  • Останні відвідини:
    13 Липня 2014, 14:09:02

    Звідки: закордон
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #242 : 02 Січня 2009, 00:06:20 »

You may celebrate Hijri New Year 1430 (29th of December)
Maks, правилами форуму визначено, що мова повідомлень повинна бути зрозумілою. Хоча я і здогадався про зміст повідомлення, але не можу назвати англійську мову зрозумілою.
Записаний
краще з мудрим загубити, чим з дурним знайти
Прогноз погоди по Калушу

doktor-maks

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +426/-3
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2740
  • Останні відвідини:
    15 Квітня 2017, 11:04:31

    Звідки: Івано-Франківськ
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #243 : 02 Січня 2009, 00:39:04 »

Мушу визнати, що моє повідомлення не стосується теми...
Але дозвольте поцікавитись, чи зустрічали Ви новий рік за ісламським календарем?
Записаний
When doctors differ who is to decide?

newroman

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +132/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1079
  • Останні відвідини:
    01 Квітня 2016, 19:51:36

Церковні традиції та обряди
« Прочитано #244 : 10 Січня 2009, 23:17:36 »

Вінчую Вас, пане газдо,
що Христос родився,
що нині нарід України
від ярма звільнився.

Не всі Христа чули,
не всі Христа знали,
не всі українці
Різдва дочекали.

Ті, що лежать в полі, в морі,
в далекім Сибіру;
Ті, що понесли тяжкі муки
за Христову віру.

А ми нині Рожденного
Спасителя просим:
Нехай наша Україна
своє ім'я носить.

Нехай носить і голосить,
всіх нас звеселяє,
Хай лунає в кожнім домі:

"Христос ся рождає!"

Записаний

doktor-maks

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +426/-3
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2740
  • Останні відвідини:
    15 Квітня 2017, 11:04:31

    Звідки: Івано-Франківськ
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #245 : 16 Квітня 2009, 16:21:15 »

Сьогодні після Сповіді приймав Причастя. Символічно, що обставини склалися так (а на те воля Божа!) аби я сповідався і причащався у четвер останньої седмиці Великого посту. Останній четвер посту на Страсному тижні, перед Великоднем, для православних є Великим.

Приховано: Показати

У народі його називають Чистим, оскільки перед святом Воскресіння Христа прийнято очищати душу молитвами.

У Великий четвер в монастирях традиційно починаються всі приготування до Великодня. Вважається, що цього дня потрібно встати ще до світанку і з самого ранку очищати душу і серце молитвами. Тільки після цього можна приступати до фарбування яєць та приготування Пасок.

Традиційно цього дня випікають паски. Перед тим, як випікати, необхідно помолитись, аби очистити свої думи та помисли. На Чистий четвер необхідно підготувати до Великодня своє тіло, тобто ретельно вимитись, особливо це стосується дітей та хворих, адже вода на Чистий четвер змиває усі хвороби та захищає від негараздів.


Літургія в Свято-Преображенському храмі (Івано-Франківська єпархія УПЦ) сьогодні була торжественною - правив єпископ, ще протоієрей, архімандрит, протодиякон, 2 диякони. Після служби було "казання на тему" (як каже Юрко  :) ). Єпископ сказав, що у Великий четвер для християн є радісна подія - встановлення Господом Святого Таїнства Євхаристії на Тайній вечері. Але не слід забувати про подію сумну - зраду Іуди Іскаріота, і слід досліджувати своє серце. Завтра входимо у Страстну п'ятницю і т.д. Дуже добре казав... Про приниження і знущання, які терпів Господь, і про його смерть на хресті
Відповідь від: 16 Квітня 2009, 16:12:11
Я звернув увагу - сьогодні всі священники були вдягнені у фіолетові ризи (крім дияконів), а вчора ризи були чорними. Але сьогодні не неділя Великого посту, а четвер. Може, NetomaN пояснить?  :unknow
Записаний
When doctors differ who is to decide?

NetomaN

  • Постійний користувач
  • ***
  • Карма +23/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 113
  • Останні відвідини:
    01 Жовтня 2016, 23:43:05

    Звідки: Калуш
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #246 : 16 Квітня 2009, 22:03:46 »

Макс відповідь для тебе:

Цитувати (вибране)
749951 (22:09:44 16/04/2009)
Слава Ісусу Христу

 о.Федір Мороз (22:10:33 16/04/2009)
Слава навіки Богу

 749951 (22:10:42 16/04/2009)
отець тут питання виникло в однієї людини може поясните?: Я звернув увагу - сьогодні всі священники були вдягнені у фіолетові ризи (крім дияконів), а вчора ризи були чорними. Але сьогодні не неділя Великого посту, а четвер

 о.Федір Мороз (22:22:06 16/04/2009)
зараз

 о.Федір Мороз (22:31:06 16/04/2009)
мають бути темні ризи, фіолетові чи чорні не має різниці
« Останнє редагування: 16 Квітня 2009, 22:32:28 від NetomaN »
Записаний


doktor-maks

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +426/-3
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 2740
  • Останні відвідини:
    15 Квітня 2017, 11:04:31

    Звідки: Івано-Франківськ
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #247 : 17 Квітня 2009, 21:04:44 »

Наскільки я знаю, фіолетовий колір - поєднання червоного з синім  ;)
Зрадіють всі православні, коли священники одягнуть червоні ризи!  :)
Записаний
When doctors differ who is to decide?

newroman

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +132/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1079
  • Останні відвідини:
    01 Квітня 2016, 19:51:36

Церковні традиції та обряди
« Прочитано #248 : 13 Жовтня 2009, 19:24:14 »

Цитувати (вибране)
Зрадіють всі православні, коли священники одягнуть червоні ризи
!
Так.   :)
А от грецькі православні на Пасху облачаються у світлі ризи.
Записаний

newroman

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +132/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1079
  • Останні відвідини:
    01 Квітня 2016, 19:51:36

Церковні традиції та обряди
« Прочитано #249 : 13 Жовтня 2009, 20:42:51 »

Покрова Пресвятої Богородиці


          Найбільшим празником у жовтні є Покрова. Поміж Богородичними празниками нашого церковного року він один з найурочистіших. Культ Богоматері, як Покровительки нашого народу, існує від княжих часів. Марія була земною жінкою, яку вподобав Господь за Матір свого Сина, щоб у людській подобі він ніс праведне Боже слово до людей. Саме тому люди, просячи у Бога помочі, завжди зверталися до»своєї заступниці, Матері Божої, і вважали, що вона переживши мученицьку смерть Сина, не допустить на землі неправди і насильства. Тож і не дивно, що маючи споконвіку ворогів, які сунули на наші оселі з усіх боків, наш народ шукав опіки, допомоги і заступництва у Діви Марії.


          Приводом до встановлення цього празника стало видіння св. Андрія  Юродивого, коли Царгород, столицю Візантії, облягли араби. У храмі Прсв. Богородиці на Влахернах, де зберігалася її риза та покров, правилося всеночне. Переляканий невідомістю і жахом перед напасниками народ вщент виповнив храм. Між людьми ревно молилися Богородиці про спасіння народу од вражих орд св. Андрій з учнем Єпіфаном. Коли відправа закінчувалася, св. Андрій побачив, що до царських врат, осяяна світлом, іде Богородиця у. супроводі, св. І. Хрестителя та І. Богослова. Невидимий .хор ангелів співав величальний хорал. Мати Божа зупинилася над престолом, стала на коліна і ревно молилася та проливала сльози. Вставши, вона хусткою (покровом), яку зняла з голови, покрила присутніх. Ніхто, крім св. Андрія і Єпіфана, цього не бачили, але всі повірили в їх оповідь, і чутка про подію швидко стала відома всім. Радісні люди так співали, кричали – раділи заступництву Богородиці, що перелякані араби відступили без бою. Від тієї хустки-покрова празник і дістав свою назву. А св. Андрій Юродивий був родом з Київської Русі, яку він покинув у пошуках християнської віри. Роки його життя точно не встановлені. За одними переказами, це було у 5, а за іншими – у 10 ст. 15 жовтня церква відзначає день пам'яті цього святого.


          Про велику любов українського народу до Богородиці свідчить така історія. У 1036 р. князь Я. Мудрий розбив печенігів і з вдячності до Матері Божої збуду¬вав на її честь Софіївський собор і храм Благовіщення на Золотих воротах. У цьому храмі в 1037 р. він віддав свій народ під опіку Божої Матері. З того часу Україна визнає Богородицю своєю офіційною Заступницею, Покровителькою і Царицею. На Запоріжжі була церква в честь Покрови Прсв. Богородиці. На іконі був напис «Ізбавлю і покрию люди моя...» і козаки, і Українські Січові Стрільці у відомій пісні «Гей, нум, браття, до збруї» співали:


Нам поможе святий Юрій
І Пречиста Мати
Слави здобувати.
Ой чи пан, чи пропав –
Двічі не вмирати...


          На Покрови і нині до церкви насамперед спішать вдови й старші дівчата, яким не довелося вийти заміж, щоб стати під покров Богородиці. Відомий у народі уривок такої жіночої молитви:


Пресвятая Покровонько,
Покрий мені головоньку,
Сяком-таком-онучом,
Най ся дівком не мучу...


          Відома легенда і пісня про чудо, що сталося в Почаївській лаврі при нападі турків, коли Богородиця своїм покровом заслонила святу обитель від ворожих куль, і повернула їх назад у ворожий стан. Схожі дива були при таких же нападах на храм Чесного Хреста у Тер-нополі і собор у Збаражі. З іншого боку, живе народне трактування празника. На Покрову перший сніг може покрити землю. Отже, тут пояснення буквальне – від дієслова «покрити». Від Покрови до запуст на Пилипівський піст (27 листопада) гуляли весілля.
 

Церковні хроніки розповідають про чуда, які вчинила Богородиця у дев'ятому столітті для давніх русичів - дружинників князя Аскольда. За переказами, вони на човнах перепливли Чорне море і дісталися Константинополя, щоб узяти його в облогу. Одначе візантійці зустріли їх багатолюдною атакою. Русичі разом з вірянами знайшли притулок у християнському храмі у передмісті Влахерн і почали благати Богородицю про порятунок. І вона з'явилася перед вірними, скинула з себе покрову - омофор, вкрила нею тих, хто молився. Люди зробилися невидимими для ворогів і таким чином врятувалися від смерті.

Навернені дивом дружинники після цього прийняли святе хрещення. Невдовзі князь Володимир передав під Божу опіку свою державу - Київську Русь, де вшанування Покрови Пресвятої Богородиці набуло особливого змісту і поширення.

Для козаків свято Покрови було найбільшим і найзначущим святом. Цього дня у них відбувалися вибори нового отамана. Козаки вірили, що свята Покрова охороняє їх, а Пресвяту Богородицю вважали своєю заступницею. На Запоріжжі навіть була церква святої Покрови. Козаки настільки вірили в силу Покрови Пресвятої Богородиці і настільки щиро й урочисто відзначали це свято, що впродовж століть в Українi воно отримало другу назву - Козацька Покрова. Віднедавна на Покрови відзначається ще й День українського козацтва та день створення УПА.
Записаний

Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #250 : 12 Квітня 2012, 01:25:38 »

« Останнє редагування: 12 Квітня 2012, 02:17:17 від сонечко я »
Записаний

chuck

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +249/-9
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 1382
  • Мачете не sms-ить...
  • Останні відвідини:
    21 Грудня 2018, 21:54:27

    Звідки: Тут не дуже далеко =)
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #251 : 12 Квітня 2012, 01:55:54 »

Соныско, ты сама по этой ссылке ходила?
Кстате, бред тама отборный, нах ))
Записаний
Живя, будь жив, будь совершенно жив. И делай все, что хочешь. Всё будет хорошо. Учитель
Не спрашивай, по ком звонит колокол: он звонит по Тебе. Эрнест Хемингуэй
Есть только миг, между прошлым и будущим — именно он — называется «жизнь»! © Леонид Дербенёв

Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #252 : 13 Квітня 2012, 15:20:38 »

Що необхідно класти у Великодній кошик

Напередодні свята Воскресіння Христового, всі господині переймаються підготовкою та  закупівлею продуктів для Великоднього кошика. Але не всі знають, що саме в нього треба класти. Виявляється, що кожен продукт має своє символічне значення. Деякі продукти є обов’язковими, а деякі навіть небажаними.

Священнослужителі радять що до Пасхального кошика, з усім його наповненням, який сьогодні є невід’ємним атрибутом Пасхи, господині мають покласти: Паску, сир і масло, писанки, шинку, хрін, сіль.

Паска у Великодньому кошику це символ Воскресіння та Агнця, який за нас був розіп’ятий на хресті. Для виготовлення тіста вживають закваску із дріжджів – символ Царства Небесного.

Сир і масло у Великодньому кошику це молочні страви, а молоко є первотвором, сировиною, яка не походить з діяльності людських рук, а є даром природи. Так, як мати годує свою дитину молоком, так сир і масло є символами жертовності та ніжності Бога.

Яйця у Великодньому кошику це символ зародження життя однак нового життя і Писанка символізує життя, достаток, вічний рух, а крашанка – побажання усякого добра, основаного на Христовому воскресінні.

Шинка та\або ковбаса у Великодньому кошику символізує душевну радість, яка приходить від сповнення людиною Божої волі.

Хрін у Великодньому кошику робить людину міцнішою, як міцнішає християнин, який приймає таїнство сповіді та Євхаристії під час пасхального періоду.

Сіль у Великодньому кошику завжди є символом достатку та повноти в домі. У Біблії – сіль символічний засіб зв’язку між Богом і його народом: «Не оставляй жертви твоєї без солі завіту Бога твого» (Лев. 2,13).

Недоречно ставити до кошика алкоголь, яблука тощо.

Нехай радість Христового Воскресіння буде звеличена нашою молитвою, розумінням символіки освячених Господніх дарів!

А ось іще знайшла непогане пояснення як правильно скласти кошик і пояснення значення його начинки
Приховано: Показати
Святкування Воскресіння Христового у народному побуті тісно переплелось із язичницькими обрядами зустрічі весни, ігрищами, вшануванням предків тощо.

Пасхальний кошик, з усім його наповненням, який сьогодні є невід'ємним атрибутом Великодня, це відображення язичницьких вірувань із задобрюванням божеств задля вражаю, достатку. Обрядові страви набули християнської символіки і вже у 15-16 столітті наїдки в українських церквах освячували.

Пасхальний кошик
Такий звичний сьогодні кошик, який ще називають в деяких селах західної України "кобеля", на Закарпатті - кошик-дарник, найчастіше траплявся на Поліссі, де було розвинене лозоплетіння. На Галичині ж носили страви на освячення в хустках, чи обрусах (скатертинах), бесагах (подорожніх подвійних мішках).

Майстриня по виготовлені виробів із лози Тетяна Іванюта розповідає про інтерпретацію овального кошика, із ручкою поперек як символ хреста. Проте поширення кошика пов'язане найперше із зручністю.

Церковні приписи
Традиція ж наповнення корзинки різниться в регіонах України, де край - там і звичай. Церква ж не виділяє необхідні для благословення страви.

"Немає чітких церковних правил, що має бути в кошику. Це встановлено, швидше, церковною та народною традицією, яка освячена часом і церква її сприймає", - відмічає єпископ Євстратій з Української православної церкви Київського патріархату (УПЦ КП).

"У Требнику є молитви на благословення агнця, м'ясні страви, а також яйця та молочні страви", - додає речник Української греко-католицької церкви (УГКЦ) Ігор Яцків.

Проте це не означає, що людина мусить принести на освячення ці страви, бо в іншому випадку - зась до церкви. "Можна обмежитись половинкою яйця чи шматком паски", - продовжує Яцків.

Пасхальний обрядовий хліб
Традиційні дві страви, які обов'язково приносять на освячення в храмі - великодній хліб (паска) та яйця. Паску випікали круглої форми, що символізувало сонце. У російській традиції пасхальний обрядовий хліб - це кулич. Пасхою ж ще називається страва із сиру у вигляді зрізаної піраміди.

"І сирна пасха і кулич, що випікається, зображають Голгофу, на якій відбулась смерть Ісуса Христа. До того ж, кулич за складом є протиставленням єврейському хлібу, що називається маца. Кулич символізує повноту Божої благодаті, дарів, які були послані після смерті та Воскресіння Хрестового на все людство", - розповів "Українській правді. Життя" ігумен Лонгін з Української православної церкви московського патріархату (УПЦ МП).

Водночас, на території України традиційно куличі не траплялись серед обрядового хліба, додає науковий співробітник Інституту народознавства НАН України Стефанія Гвоздевич.

Кулич, на відміну від паски, не прикрашали зверху тістом, але поливали збитим цукром чи посипали пудрою.

На Закарпатті та в Галичині прикрашали паски жайворонками, значення яких відсилає до символічних птахів, якими закликали весну.

Найважливішою в пасці є закваска, що символізує слово Боже.

"Як закваска збільшує тісто, так і слово Боже, якщо людина сприймає його в своє серце та живе ним, зростає духовно. Те ж, що хліб солодкий є символом радості життя із Богом", - розповідає єпископ Євстратій.

Традиційно розміри паски залежали від статку господаря.

"Бували випадки, коли виростали такі паски, що потрібно було розбирати челюсті печі", - зауважує Стефанія Гвоздевич. Тому в сучасний кошик вони б не помістились.

Вважалось, якщо паска випікалася висока - наступний рік буде щасливий, в здоров'ї, коли ж вона западала - то хтось із рідні міг відійти в інші світи.

Випікали ж паски за звичай у Чистий четвер, подекуди в суботу, промовляючи молитви. Стежили, щоб ніхто із сусідів не прийшов із нечистими думками. Не можна було господині сідати, бо й паска "сяде".

Чимало збереглось традицій пов'язаних із освяченою паскою.

Якщо у родині є дівчина на виданні, то обрядовий хліб кладуть їй на голову і промовляють: "Аби була людям така велична, як ця паска пшенична!" До того ж неодруженій варто було скуштувати 12 "чужих" пасок, щоб до кінця року вийти заміж.

Освяченою паскою дотулялись до худоби, іноді давали скуштувати свяченого.

Перед великодньою трапезою господар надрізав освячену паску із трьох боків на честь Бога-Отця, Бога-Сина і Бога-Духа Святого, тоді вже розділяв на шматки, які роздавав членам сім'ї.

Великодні яйця
Неодмінно поруч із паскою в кошику були і яйця (писанки, крашанки, крапанки, дряпанки, тощо).

"На Галичині клали і крашанки, і яйце без шкарлупи, тоді як у центральній Україні несли освячувати цілі яйця", - розповідає старший науковий співробітник науково-просвітницького відділу УЦНК Музею Івана Гончара Галина Олійник.
 
На центральній Україні для кожного була своя крашанка. На Галичині ж одне яйце ділили поміж усіма членами сім'ї .

Традиційно крашанки найперше були червоного кольору, що пов'язують із легендою про Марію Магдалину, яка прийшла до римського імператора Тіберія із червоною крашанкою, щоб сповістити про Воскресіння Христове.

Нічого освяченого не можна викидати. Так, шкарлупу від яєць кидали на воду примовляючи: "Нехай і рахмани знають, що у нас Великдень." Іноді закопували під яблуню, щоб добре родила. На Галичині кидали на "стріху" (на дах) чи закопували на чотирьох кутах поля задля врожаю та захисту від нечистої сили.

"Коли писали писанки, то яйце не видувалось, це було живе яйце, на якому наносили письмена до далеких предків та побажання, щоб Господь послав здоров'я та врожай на наступний рік." -  розповідає заступник директора із просвітницької роботи УЦНК Музею Івана Гончара Тетяна Пошивайло.

Писали писанки ще задовго до прийняття християнства князем Володимиром, навесні, що пов'язано із зустріччю Нового року, пробудженням природи. Про це свідчать і зображення птахів.

Зображення дубового листя на писанці є побажанням сили, здоров'я, довголіття.

На Подільській писанці ХІХ століття часто зображали "безкінечник" - закручені лінії, в яких мав заплутатись нечистий. Трапляється зображення ромба із повздовжніми лініями, символ засіяного поля. Таку писанку дарували господарям із побажаннями доброго врожаю.

"Тільки на гуцульській писанці зображали оленів та коней, які за давніми уявленнями носили сонце", - розповідає завідувач відділу науково-освітньої роботи Національного музею українського народного декоративного мистецтва Євгенія Булашова.

"Писанки були оберегами, їх не їли. Крашанки, дряпанки вживали під час святкової трапези", - підкреслює Тетяна Пошивайло.

Розписували писанки у Страсну П'ятницю, і вважалось, що таке яйце не псується. Порожню писанку могли нести на цвинтар, адже яйце було неживе. Та й втрачалась символіка яйця.

"Яйце - символ воскресіння Христового, тому що воно по-видимому є мертвим, але з нього народжується життя. Також символізує гріб, в який був покладений Христос, що воскрес та дарував вічне життя. Тому ми називаємо це гріб Господній, Живоносним гробом", - зазначив єпископ Євстратій.

Водою із крашанками вмивались дівчата, "щоб бути рум'яними". Вони поспішали із Великоднього богослужіння, примовляючи "Скільки за нами людей іде - так щоб і свати йшли".

М'ясні страви
М'ясні ж страви відсилають до старозавітної Пасхи: на це свято їли жертовне ягня на згадку про те, як Господь звелів заколоти ягня і кров'ю помастити одвірки, щоб Ангел гніву Господнього оминув оселі обраного народу.

Ягня - це праобраз Ісуса Христа, який своєю кров'ю врятував всіх людей від влади смерті. Це жертва Ісуса Христа, якого Іван Хреститель називає Агнцем Божим, що приймає на себе гріхи світу.

На Галичині клали буджену (копчену) ковбасу, шинку. В центральній Україні більш поширеними були запечені м'ясо, ковбаски, солене сало.

Молочні продукти
Сир та масло символізувало жертовність та ніжність Бога, до якого потрібно стреміти, як дитина до материного молока.

На Галичині освяченим маслом натирали голову, щоб не боліла.

Хрін
Корінець хрону, який особливо поширений на західній Україні, за словами єпископа Євстратія, відсилає до Старого Завіту. Під час Пасхи євреї повинні були їсти страви із гіркими приправами, щоб згадувати про гіркоту рабства у Єгипті.

До того ж хрін символізує міцність та незламність людського духу після прийняття таїнства Сповіді.

Існує легенда, за якою Христа намагались отруїти корінням хрону, вважаючи його через гіркоту смертоносним. Проте ця рослина, як природний антисептик, навпаки корисна та сприяє травленню.

Сіль
Сіль святили обов'язково. Вона символізує якість зв'язку між Богом та людьми, яким потрібно берегти чистоту серця, щоб наслідувати Христа.

До того ж її вважали оберегом. Адже і в хату приходили із хлібом-сіллю, і в дорогу брали з собою дрібку солі.

Дитину новонароджену посипали сіллю, щоб лихе не бралось (на Лемківщині), посипали також корову, яка мала отелитись.

Вічнозелена рослина
Обов'язково прикрашали кошик вічнозеленою рослиною. На центральні Україні, а також на Стрийщині, - переважно барвінком. На Львівщині та Бойківщині - самшитом.

Подекуди ще клали в кошик мак, який використовували на Різдво при приготуванні куті. На центральній Україні ще святили просо, пиріжки з капустою, печінкою, яблуками.

У Бороняві, на Хустщині, - відвареного або засмаженого півня. За повір'ям, саме він перший сповістив людям, що Христос Воскрес із мертвих.

Вино
Що ж стосується вина, то священики не заохочують його приносити до храму, хоч воно має чітку визначену біблійну символіку.

Христос називає себе виноградною лозою, а своїх учеників - віттям. Як віття без виноградної лози не може приносити саме собою плоду, так і люди, які не будуть поєднані із Ісусом Христом не можуть приносити духовних плодів. Вино використовується в найголовнішому таїнстві церкви - Євхаристії, під час Причастя.

"Перше чудо, яке зробив Господь - під час весільного свята перетворив воду у вино. Потрібно розуміти, що Бог з нами не тільки у скорботах", - розповідає єпископ Євстратій.

Попри те , що "вино - благородний напій, ним можна так впитись, що від цього благородства нічого не залишиться", підкреслює ігумен Лонгін.

Потрібно розуміти, що скоромні наїдки, що приносять на Великдень, благословляються на споживання після Великого посту.

Молитви ж на благословення вина немає.

Та це можна пояснити тим, що "під час посту у деякі дні можна вживати спиртні напої (неділя та свята, що припадають на період посту (часто Благовіщення), а молитва промовляється на ті страви, від яких ми відмовляємось під час посту", пояснює ігумен Лонгін.

Записаний

DVania

  • Ветеран
  • *****
  • Карма +963/-2
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 4231
  • Останні відвідини:
    14 Вересня 2016, 23:52:58

Церковні традиції та обряди
« Прочитано #253 : 13 Квітня 2012, 17:28:42 »

Любителів «мокрих воєн» у Львові на обливаний понеділок чекає суд Лінча?

http://zik.ua/ua/news/2012/04/13/344042
Записаний

Глінтвейнович

  • Початківець
  • *
  • Карма +3/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 34
  • Останні відвідини:
    28 Липня 2013, 20:05:25

    Звідки: тутешній
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #254 : 17 Січня 2013, 14:03:36 »

Там в одній темі дали лінк на сайт парафії Архистратига Михаїла. Надибав актуальне, ото ж:
Душпастирські відвідини з Йорданською Водою.
як вам? Бувають такі відвідини?
Записаний

Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #255 : 17 Січня 2013, 16:43:43 »

Цитувати (вибране)
Душпастирські    відвідини    з    Йорданською   Водою   треба    старанно підготувати, звертаючи увагу вірних на:
1.     Мету Душпастирських відвідин з Йорданською Водою :
2.     Душпастирські Благословення   ;

3.  Перебіг:   (спів колядок, щедрівок, спільна молитва,   благословення
(цілування хреста), кроплення свяченою водою, розмова з домашніми);
4.     Духовне приготування родини: жива участь у молитві;

5.     Внутрішнє    приготування    дому   або помешкання:

На особливу увагу заслуговує внутрішнє     приготування     дому    або помешкання.   Належить   приготувати:   вкритий   білою    скатертиною     стіл, родинний хрест,  дві запалені свічки, свячена вода, кропильце. Переконатись про належний стан ікон, фігур та інших освячених речей.
:( такого не зустрічала. Завжди прибігали-кропили-оббігали квартиру все похапцем  і без духовних розмов\молитов. А було б добре, щоб люди знали наперед і готувались до такої події душею і фізично. А то мене завжди така ритуальна спішка дивувала. Хотілося певного настрою, щоб відчути ту благодать очищення та освячення.
Записаний

Глінтвейнович

  • Початківець
  • *
  • Карма +3/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 34
  • Останні відвідини:
    28 Липня 2013, 20:05:25

    Звідки: тутешній
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #256 : 17 Січня 2013, 16:52:45 »

ТОМУ І СПИТАВ, БО ТАКОГО ТЕЖ НЕ ПРИГАДУЮ, хіба біганина і збирання грошей і.....кроплення...
Записаний

Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #257 : 25 Лютого 2013, 00:46:30 »

Згідно Святого Письма ти написав вірно. Водному хрещенню має передувати покаяння і визнання Христа своїм Господом і Спасителем. Водне хрещення - обітниця Богу праведного життя і прийняття до Його церкви.
Я, наприклад, нічого не мав проти хрещення племінника. Традиції треба поважати. А свідомо хреститись можна у зрілому віці
Два рази людину не христять\хрестять:)...Щодо традицій :unknow прочитала пояснення на одному християнському форумі:
Цитувати (вибране)
А як православна і католицька церкви зараз охрищує людей у ТЕПЛИХ країнах світу чи влітку ???   
Це питання вже на одній з тем піднімалось, але в цій темі воно більш доречне, тому можна і розглянути його.
Взагалі справа навіть не в приміщенні а як не дивно - в кількості води. Води повинно бути достатньо для занурення всього тіла. Сам обряд є символікою, за якою стоять більлш серйозніші процеси у свідомості і серці людини. Розглянемо спочатку символіку, а потім ті процеси.
Чому саме вода? Тому що вона є засобом обмиття тілесного бруду.
Саме тому обряд хрищення водою символізує змиття ДУХОВНОГО бруду і ОБІТНИЦЮ БОГОВІ.
"ХРИЩЕННЯ - НЕ ТІЛЕСНОЇ НЕЧИСТОТИ ПОЗБУТТЯ, АЛЕ ОБІТНИЦЯ БОГОВІ доброго сумління, - спасає тепер і нас воскресенням Ісуса Христа.”    (1 Петра. 3:21).
Те, ніби обряд хрищення є якимось таїнством і магічним захисним обрядом від диявола є вигадкою, що не має біблійних підстав. Формальний обряд ні від чого не рятує і не захищає. Сьогодні тюрми переповнені хрищеними.
Тому ап.Петро какзав, що не обмиття водою рятує, а саме ОБІТНИЦЯ БОГОВІ. Ось ми і підійшли до найголовнішого, що стоїть за формальним.

"Він нас спас не з діл праведності, що ми їх учинили були, а зі Своєї милості, через обмиття відродження і відновлення Духом Святим ".

Таким чином вода символізує обмиття ДУХОВНОГО бруду через відродження і відновлення вже нової людини, що покаялась.
Так при чому тут кількість води?
-Якщо полити людині з кувшина на тімячко, ТО ЧИ ПРОСИМВОЛІЗУЄ ЦЕ ПОВНЕ ЗМИТТЯ ТІЛЕСНОГО БРУДУ ???
Звичайно що ні. Це буде символіка лише часткового змиття.
В часи апостолів було досить джерел, колодязів, неглибоких потічків і річечок. Але вони вибирали для хрищення лише ті місця, де було БАГАТО води для повного занурення.
Саме річка Йордан дозволяла Івану Христителю робити подібне.
Саме тому відшукувались місця, де є багато води:
"А Іван теж христив в Еноні поблизу Салиму, бо було там БАГАТО води ; і приходили люди й христились" Ів.3:23
Але оскільки сам обряд є символікою, то тут важливіше не так те, як саме христять, а КОГО і ДЛЯ ЧОГО.
Тому тут треба розглянути тези 5 і 6.
Якщо згідно з апостольським вченням "Хрищення - це ОБІТНИЦЯ Богові", то напрошується питання: Чи може дати під час хрищення таку обітницю немовля ??? Звичайно, що ні. А т.з. "хресні батьки", які нібито замість немовляти беруть на себе обітницю - це вигадка і перекручення, яке не має біблійних підстав.

-Для того, щоб охриститись, треба усвідомити і прийняти апостольське вчення, СЛОВО :
"Ті, хто прийняв його слово, охристилися". Дії 2:41

-Для того, щоб охриститись, треба УВІРУВАТИ:
"Хто увірує й охриститься , буде спасений, а хто не ввірує засуджений буде". Марка 16:16.

-Для того, щоб охриститись,треба НАВЧИТИСЬ:
"Тож ідіть, і навчіть всі народи, христячи їх в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи їх зберігати все те, що Я вам заповів". Матв.28:19,20.

- Для того, щоб охриститись, треба ВІРУВАТИ З ПОВНОГО СЕРЦЯ (що є неможливим для немовляти):
"А Пилип відкрив уста свої, і, зачавши від цього Писання, благовістив про Ісуса йому. І, як шляхом вони їхали, прибули до якоїсь води. І озвався скопець: Ось вода. Що мені заважає христитись? А Пилип відказав: ЯКЩО ВІРУЄШ із повного серця свого, ТО МОЖНА ( можете далі продовжити думку самі ) . А той відповів і сказав: Я вірую, що Ісус Христос то Син Божий!І звелів, щоб повіз спинився. І обидва Пилип та скопець увійшли до води, і охристив він його". Дії 8:36-38

Ось це і є апостольська наука про хрищення, як ОБІТНИЦЮ БОГА. А всі ті казочки про "хресних батьків" ,"таїнство", "захист від диявола" - це церковні перекручення апостольського вчення, які не спираються на Біблію. І тоді починаються всякі фантазії на зразок:" Блін.... якже не охристити немовля, адже хрищення - це захист від диявола, це магічний обряд, це таїнство, це обмиття перворідного гріха... а якщо воно не дай Бог помре неохрищене,- що ж тоді буде.... воно ж не зможе успадкувати Божого Царства....".
Шановні панове "отці" ! Звідки ви того набрались ???

Відповідь від: 25 Лютого 2013, 00:30:58
У темі є голосування:"Чи можна вимолити кращу долю на небесах для грішника?"
Бачу - більшість голосує, що можемо. Звичайно, нам хочеться у це вірити...Та насправді таке може лише дуже високодуховна сутність (типу Будди, Ісуса, Мухамеда, Мойсея,...). Ми не можемо впливати на карму\гріхи іншої людини. Знаю, що священники заперечать. Але...будьмо свідомими - давайте жити так, щоб потім не горіти в очищувальному вогні...довго. Бо доля і карма - вона лише наша і вимолити хтось щось для нас просто не здатен. Такий промисел Божий.
Записаний

NetomaN

  • Постійний користувач
  • ***
  • Карма +23/-0
  • Offline Offline
  • Стать: Чоловіча
  • Повідомлень: 113
  • Останні відвідини:
    01 Жовтня 2016, 23:43:05

    Звідки: Калуш
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #258 : 25 Лютого 2013, 18:22:09 »

Сонечко+ як Ви думаєте, щира молитва наприклад Вашої мами за Вашу долю та здоров'я не буде почута Богом?
Записаний


Сонечко+

  • Модератор
  • *
  • Карма +801/-5
  • Offline Offline
  • Стать: Жіноча
  • Повідомлень: 3805
  • Сонячного життя вам, сповненого чудес і сюрпризів!
  • Останні відвідини:
    09 Вересня 2023, 17:33:39

    Звідки: з маминого животика
Церковні традиції та обряди
« Прочитано #259 : 25 Лютого 2013, 19:07:37 »

Почута - так.І не більше. Бог не мінятиме під когось Свої плани на нас. Невже, якби мама Іуди помолилась за сина свого, то Бог переобрав для місії зради когось іншого?
Молитва може щось "пом"якшити", допомогти навернути думки і серце живого грішника до Істини, але не змінити волю Божу.
Як може молитва за мерця відмінити його гріхи, за які він повинен пройти процедуру очищення? За свої гріхи ми відповідаємо самі, особливо після того, як залишили своє тіло.
« Останнє редагування: 26 Лютого 2013, 00:07:38 від Сонечко+ »
Записаний