Гарна стаття. Щось мені трохи стало шкода калушан, прочитавши цей абзац.-
А що в наших "капіталістів" при владі? (
думаю органи місевого самоврядування ще можна рахувати владою;))
Цілком очевидно, що їхня етика просто протилежна пуританській, тобто протилежна духу капіталізму.
1. Замість мирського аскетизму бачимо показову розкіш,( десь я таке міг наглядно бачити) навіть у тих персон, які не мають підстав для законного отримання величезних статків. Наприклад, прокурор або чиновник адміністрації президента.
2. Замість повсякденної копіткої праці бачимо безкінечні світські втіхи та насолоди. Вечірка в Куршавелі ціною в купу мільйонів доларів – яскрава ілюстрація.
3. Надмірне споживання та насолода багатством замість ощадливості та накопичення капіталу. Житло, одяг, автомобілі верхівки нашого суспільства разюче контрастують зі станом виробництва в країні.
Усе це ознаки не капіталістичної, а значно більш давньої етики –
феодальної, (суддячи по Калушу воно так і є) або навіть моралі ранньокласової.
Як етнографічний зразок, це явище може бути цікавим.
Як сьогоденна практика це явище може бути тільки огидним.
Так само, як огидні сучасній людині побутові умови життя в Х-му сторіччі, або ж умови життя первісних печерних людей.
З точки зору етики класичного капіталізму наше суспільство очолюють виключно аморальні люди. Сумний, але реалістичний висновок.