Гикач, ББА, yaro my я вас почула. Але перенесла ваші пости у відповідний розділ, де місце флуду і стьобу.
Я завжди сприймала натільний хрестик як символ приналежності до певної релігіїНе правильне сприйняття . Багато хто носить хрестик навіть незнаючи для чого він то робить , більше того їм навіть невідомо що це хрестик тим більше вони незнають хто розпятий на ньому . На великі свята такі люди ходять до храму , після цього напиваються до свинячого стану , потім матюкаються бються і харкають по трутуарах . Вони вважають його модною прикрасою от і все .
Але в традиційних церквах він напевно є ще й таким собі амулетом - захищає його власника від темних сил. Чи не захищає?Захищає однозначно мене не раз спасав як треба було , все тому що освячений хрестик має неабияку енергетику , нечиста сила від нього тікає - перевірено мною особисто на працівниках ДАІ
Просто мене дивує (по своїй недолугості) чому саме у такому вигляді - розп"ятим ми МУСИМО носити (святий отець дав настанову) зображення того, хто є втіленням Любові і Шляхом для спасіння душі?Не думаю що в релігії хтось щось мусить , все робиться по власному бажанню , Бог нікого не обмежує тому що Бог є свобода .
Чому ми не носимо зображення Ісуса як маленький кулон-образок наприклад?-носять і такі образки.і кулони. можеш і мій пост перенести,але в декольте більше пасує хрестик(принаймні для відмазу(коли туди дивишся :=))
Ні в одній релігії не бачила чогось подібного - носити на собі засіб страти їх богану бачите, а вважаєте, що християнство могло піти від ведичного вчення, а там такого і близько немає :)
відповіді в першу чергу Ваші і Льоліказ цього питання є вчення Церкви, чи Православної чи Католицької, думаю що вони одинакові, різняться тільки деякими особливостями зображення які виникли десь через десять століть після Р.Х., але це не так суттєво бо хрест всякої форми є хрест. Як говорив Апостол, що ми проповідуємо Христа і то Розіпятого. Також візьми свій хрест і іди за Мною говорить Христос. Христос добровільно з любові до людини пішов на хресну смерть проявивши так свою велику любов. Хрест вже не тільки знаряддя, це вияв великої любові Бога до людини. Якщо б не було Хреста Христового не було би спасіння людини, відкуплення від гріха. На хресті було розіпято гріх і надавалось право людині потрапити до царства Божого. Побачивши Хрест і на Хресті Розіпятого Христа зла сила вжахнулася, її було викрито. Пекло думало що поглинуло людину, а то виявився Бог і посоромив сатану залишивши пекло пустим. Взагалі з духовного досвіду Церкви зла сила боїться і жахається хресного знамення, тому і природньо носити на собі освячений хрест як зброю проти лукавого.
Хрест це вияв великої любові Бога до людини.Тобто вияв любові до людини це саме хрест, а не поступки Христа протягом свого життя?
Взагалі з духовного досвіду Церкви зла сила боїться і жахається хресного знамення,Але ж саме з досвіду БАГАТЬОХ церков доведено зворотнє - найбільше зла сила спокушає і зводить людей саме в монастирях. Значить не боїться хреста таки. І чорним магам хрест не завада і навіть тим, хто мимоволі має "погане" око. Знаю багато прикладів зглазу\порчі людей, які весь час носять натільний хрестик(.
Також візьми свій хрест і іди за МноюЦе мабуть не малось на увазі дослівно? І "візьми свій хрест", а не повісь хрестик :unknow
Якщо б не було Хреста Христового не було би спасіння людиниТобто? Якби Христа повісили чи спалили б наприклад, то ми не мали б можливості спастися?
На хресті було розіпято гріхА це також мені трошки "пошкребло" :unknow. Там було розіп"ято Христа. Він був втіленням гріха в той момент?
Пекло думало що поглинуло людину, а то виявився Бог і посоромив сатану залишивши пекло пустим.Вибачте, що набридаю - але дайте будь-ласка посилання з Біблії - перечитаю уважніше....Хм. Виходить, що, якщо, наприклад, безневинну людину розіп"яти - то вона має потрапити в пекло і воно її поглине, бо то людина, а не Бог.
Тобто вияв любові до людини це саме хрест, а не поступки Христа протягом свого життя?і поступки Христа і життя Його і взагалі прихід Ісуса є виявом любові до людини, але вінцем вияву любові була добровільна хресна смерть Творця яку Він зазнав від свого творіння - людини. Це ж настільки треба було смиритися самому Творцеві перед тварною істотою щоб терпіти від неї муки і померти заради неї , заради її спасіння, щоб ця істота - людина мала життя вічне. Хіба це не найбільший вияв любові - віддати своє життя заради спасіння людини.
Хіба це не найбільший вияв любові - віддати своє життя заради спасіння людини.Так. Це вияв любові.
Але ж саме з досвіду БАГАТЬОХ церков доведено зворотнє - найбільше зла сила спокушає і зводить людей саме в монастирях(Монастирі це можна сказати передова на полі бою з падшою силою. Там йде найбільша боротьба тому і спокус багато. Але якщо зло відверто боїться напряму впливати на людину яка носить натільний хрест то знаходить інші шляхи до людини через навіювання думок, плотську брань і т.д., а ще також через попущення Боже.
Це мабуть не малось на увазі дослівно? І "візьми свій хрест", а не повісь хрестикХристос ніс свій Хрест до Голгофи заради нас, ніс хоч і важко було після усіх знущань. Так і ми маємо перености усі труднощі життя як і Христос терпів заради нас і ми носимо натільний хрест вказуючи на те що ми виконуємо свова Христа, якщо певно що ми з Христом дійсно.
Тобто? Якби Христа повісили чи спалили б наприклад, то ми не мали б можливості спастися?не можу знати. Христа розіпяли як і пророкувалось у Старому заівіті. немає якби і якщо
А це також мені трошки "пошкребло" . Там було розіп"ято Христа. Він був втіленням гріха в той момент?є такі слова на вечірній, якщо зрозумієте: Христос, Спас наш, рукописання проти нас розірвав, на хресті розіп’явшись, і владу смерти знищив. Поклоняємось Його триденному воскресінню.
Виходить, що, якщо, наприклад, безневинну людину розіп"яти - то вона має потрапити в пекло і воно її поглине, бо то людина, а не Бог.Саме так і було до Хресної смерті Христової і Воскресіння.
5 КСце що і де
це що і де5 Константинопольський Собор.
Але чи вияв нашої любові - розпинати Христа на хресті знов і знов на наших натільних хрестиках?Ні це завджи памятати і носити цю память про те, що зробив, і Хто зробив заради нас таку велику Жертву заради нашого спасіння. Але ніяк не розпинати. Хоча ми і так розпинаємо Христа своїми лихими вчинками, гріхами.
5 Константинопольський Собор.Може я і помиляюсь. Погуглила - і мене направило на християнський сайт. Ось такі там є пояснення (тож виявляється хрест таки прийшов до нас з Ведизму ;), лише не як знаряддя вбивства :) а, цитую:
Хрест ( праслав. * krьst' < двн krist "Христос") - стародавній знак позначає Бога, Всевишнього, Творця світів, найпростіший і легкозапоминающиеся символ, що позначає життя як загальний зв'язок всього і вся (в т.ч. в деяких "язичницьких" культурах світу - символ "єднання двох начал", символ "дерева життя"), символ всього сущого, вічного життя і нескінченності всесвіту, відомий задовго до народження Ісуса Христа багатьом народам світу, в т.ч. стародавнім єгиптянам, індійцям, китайцям і т.д. З часом, як міжнародний знак позначає Бога став широко використовуватися в християнстві, де придбав додатковий сенс, як символ народження, розп'яття і воскресіння Ісуса Христа, Бога і Сина Божого, символ Божої любові і вічного життя, обіцяної Богом всьому людству через Ісуса Христа.І ні один сайт не дає дані, коли ж прийняте цей символ саме християнами...Гуглитиму далі
Геометрично хрест - постать, що складається з двох пересічних ліній або прямокутників. Кут між ними часто складає 90 . Хоча б одна з ліній, складових хрест, повинна ділитися навпіл. Лінії зазвичай розташовуються вертикально або горизонтально. Один з найдавніших символів людства, використовується в безлічі релігій, але найбільш часто його пов'язують з християнством.
.2. Хрест в християнстві
Хрест є предметом релігійного шанування в більшості християнських конфесій. Проте слід пам'ятати, що ні сам Спаситель, ні його учні (апостоли) хреста не шанували і не "хрестилися" (не використовували хресне знамення). Історики й інші вчені не знайшли ніяких підтверджень того, що перші християни почитали хрест. Це ж слід віднести до всього періоду до "батьків церкви". Хрест сприймався як знаряддя страти Сина Божого. Заслуговують на увагу слова одного письменника другої половини XVII століття, наведені в книзі "Історія хреста": "Невже завгодно прославленому Ісуса дивитися на Своїх учнів, вихваляють образ знаряддя страти, на якому Він [як вважається] терпляче і безвинно страждав, знехтувавши ганьба?" (History of the Cross). Точно невідомо, коли хрест став "християнським" символом. У римських катакомбах. де збиралися християни, з II ст. вони зображували риб, павича, орла, голуба ... Сам же хрест, як страшне знаряддя ганебної страти, обраний сатаною прапором смертоносності, викликав нездоланний страх і жах, але, завдяки Христу-Переможцю, він став бажаним трофеєм, що викликають радісні почуття. Тому і святий Іполит Римський - чоловік Апостольський - вигукував: "і у Церкви є свій трофей над смертю - це Хрест Христовий, який вона носить на собі", і святий Павло - Апостол мов - писав у своєму Посланні: "бажаю хвалитися (.. .) тільки хрестом Господа нашого Ісуса Христа "(Гал. 6:14). "Дивись, як жаданим і достолюбезним Перейшло це настільки жахливе і поносние (ганебне - слов'ян.) В давнину знамення найжорстокіших страт", - свідчив святитель Іоанн Златоуст. І Апостольський чоловік - святий Юстин Філософ - стверджував: "Хрест, як передбачив пророк, є найбільший символ сили і влади Христової" (Апологія, 55).
Деякі вказують на 312 рік н. е.., коли імператор Костянтин під час одного зі своїх військових походів побачив знамення хреста на сонце з написом на латині In hoc signo vinces , Що означає "з цим знаком переможеш". Пізніше на прапорах його армії, а також на щитах і обладунках воїнів з'явився християнський знак. Хоча Костянтин прийняв християнство, він хрестився лише через 25 років, перед смертю.
Що ж служить розпізнавальним знаком істинних християн? Любов. Ісус сказав своїм учням: "Я даю вам нову заповідь: любіть один одного. Як я люблю вас, так і ви любіть один одного. Всі дізнаються, що ви мої учні, якщо між вами буде кохання" (Івана 13:34, 35) .
Перші християни в римських катакомбах зображували гамматіческій хрест. У Візантії ця форма часто вживалася для прикраси Євангелій, церковного начиння, храмів, вишивалися на вбраннях візантійських святителів. У IX столітті на замовлення імператриці Феодори було виготовлено Євангеліє, прикрашене золотим орнаментом з гамматіческіх хрестів.
Гамматіческій хрест дуже схожий на давньоіндійський знак свастики. Санскритське слово свастика або су-асти-ка означає вище буття або вчинене блаженство. Це древній солярний, тобто пов'язаний з сонцем, символ, який з'являється вже в епоху верхнього палеоліту, набуває широкого поширення в культурах аріїв, древніх іранців, зустрічається в Єгипті та Китаї. Безумовно, свастика була відома і шанована в багатьох областях Римської Імперії в епоху поширення християнства. З цим символом були знайомі і древні слов'яни-язичники; зображення свастики зустрічається на перснях, скроневих кільцях та інших прикрасах, як знак сонця або вогню, зазначає ієрей Михайло Ворб. Християнська Церква, що володіє потужним духовним потенціалом, змогла переосмислити, воцерковити багато культурні традиції язичницької давнини: від античної філософії до побутових обрядів. Можливо, гамматіческій хрест увійшов в християнську культуру як воцерковлена свастика.
Думаю такий символ було прийнято на 5 КС не випадково. У той час йшла війна і тому було досить нормально проголосувати за якесь "смертельне" зображення (бо символ було прийнято більшістю голосів). Цікаво чи був би він обраний саме таким, якби це питання приймалось у мирний час?Взагалі то пятий Вселенський собор скликався з іншого приводу, для того щоб дати оцінку деяких суперечок і єресей, але про Хрест я там не знайшов нічого крім одного правила, але там про зображення нічого не говориться.
Варто звернути увагу, що православ'я тих часів прагнуло залишити від епохи язичництва все те краще, що в ньому є і відкинути все найгірше. Зокрема були запозичено — хрест (стародавній символ вічного Дерева Життя), сільськогосподарський календар (перепов'язаний з певними святами, днями православних святих) тощо.Отже, бачу і справді - хрест не є символом знаряддя смерті.
Найхарактерніший для Православ'я восьмисторонній хрест має три перетинки, замість однієї, як зазвичай у зображеннях хреста іншими християнськими конфесіями. Невелика верхня перетинка символізує табличку, прибиту Понтієм Пілатом над головою Ісуса. Вона зазвичай підписується акронімом «Ісус Назарянин, Цар Іудейський» (ІНЦІ). Напис часто замінюється або доповнюється фразою «Цар Слави», що відповідає на осміювання Пілатом твердження Христа «Моє Царство не від цього світу».
У цьому хресті є також нижня коса перетинка. Вона зображається з кількох причин. За свідченнями на хресті була невелика дерев'яна платформа, що підтримувала ноги. У випадку Ісуса його ноги були прибиті цвяхами одна біля одної до цієї дощечки, аби продовжити страждання на хресті. Свідчення про це знаходяться у двох джерелах Святого Передання: у Біблії (коли говориться, що задля прискорення смерті засудженим перебивали коліна, аби вони більше не могли підтримувати свою вагу) та в іконографії (усі ранні зображення розп'яття відображають цю деталь, лише значно пізніше з'являються зображення, де обидві ноги прибиті одним цвяхом). Також деякі експерти відмічають, що прибиті руки тіла, розіп'ятого таким чином, як це зазвичай зображається, не зможуть витримати його вагу і просто розірвуться, тому підставка для ніг є необхідною. Нижня перетинка є косою з двох мотивів: щоб відобразити реальні муки, яких Христос зазнав на хресті (відкидання докетизму) та щоб відмітити, що злочинець праворуч від Христа обрав істинний шлях у Царство Небесне, а злочинець ліворуч — ні.
Серед інших хрестів, які використовуються у Православній Церкві є різні варіанти звичайного хреста з однією перетинкою: єрусалимський хрест, кельтський хрест, хрест "Виноградна лоза", давньоруський хрест, козацький хрест тощо.
Цей візерунокхрестики як узори чи символи були самі по собі давно і у багатьох релігіях, але до християнства не мали жондого відношення. Добраніч.
Христос добровільно з любові до людини пішов на хресну смерть проявивши так свою велику любов. Хрест вже не тільки знаряддя, це вияв великої любові Бога до людини. Якщо б не було Хреста Христового не було би спасіння людини, відкуплення від гріха.Я написав практично те ж саме:
Хрестик - аксесуар, символ знаряддя тортут, на якому Ісус ніби-то спасав людей від первородного гріха. :unknow, за що відповідь опинилась в смітнику.
триденному воскресінню.
це що і де:=)
зло відверто боїться напряму впливати на людину яка носить натільний хрест
зла сила вжахнулася... Пекло думало що поглинулоІ ці люди критикують язичників. :=)
за що відповідь опинилась в смітникуне за це :)
Там на порталі в підсумках прочитав:походу - то явно не християнського напрямку сайт (а називається Арата - Український національний портал). Язичницький, як я зрозуміла. Ну і в них є цікаві дані також.
Богові своєму ми маємо вклонятися і служити Одному Йому (Лука 4:8; Іван 4:23; Об'явл. 19:10; 22:9). Хрест став символом самого себе, як зображення, поставлене Мойсеєм (Числа 21:8-9) стало символом самого себе і таким чином це перетворилося на ідолопоклонство.А як з цим твердженням?
Тож символізм навколо хреста, вироби та форми самі були сповнені концепціями, що згодом були запозичені до християнства. Ці концепції походять від найдавніших форм поклоніння, які перейшли або розчинилися серед народів та племен. Визначення походження та взаємовідносин здійснене у праці вище. Хрест як образ, не є безпечним засобом прикрашення.
Приписування хреста Христу, як образу та об'єкту поклоніння є порушенням другої заповіді.
Хрест зображаєтсья ще древніх Римських катакомбах це перші століття по Р.Х. це древня церква це часи мужів апостольських.А тут описано навпаки, що на римських катакомбах ( саме християнських) не було хрестів :unknow
Хрест є предметом релігійного шанування в більшості християнських конфесій. Проте слід пам'ятати, що ні сам Спаситель, ні його учні (апостоли) хреста не шанували і не "хрестилися" (не використовували хресне знамення). Історики й інші вчені не знайшли ніяких підтверджень того, що перші християни почитали хрест. Це ж слід віднести до всього періоду до "батьків церкви". Хрест сприймався як знаряддя страти Сина Божого. Заслуговують на увагу слова одного письменника другої половини XVII століття, наведені в книзі "Історія хреста": "Невже завгодно прославленому Ісуса дивитися на Своїх учнів, вихваляють образ знаряддя страти, на якому Він [як вважається] терпляче і безвинно страждав, знехтувавши ганьба?" (History of the Cross). Точно невідомо, коли хрест став "християнським" символом. У римських катакомбах, де збиралися християни, з II ст. вони зображували риб, павича, орла, голуба ... Сам же хрест, як страшне знаряддя ганебної страти, обраний сатаною прапором смер
але до християнства не мали жондого відношення.так. Спочатку так і було. І навіть на початках християнства була риба(згідно вищескопійованих текстів)
Що ж служить розпізнавальним знаком істинних християн? Любов. Ісус сказав своїм учням: "Я даю вам нову заповідь: любіть один одного. Як я люблю вас, так і ви любіть один одного. Всі дізнаються, що ви мої учні, якщо між вами буде кохання" (Івана 13:34, 35) .А коли саме хрестик став саме таким яким є зараз?
http://forum.kalush.info/index.php/topic,330.msg157001.html#msg157001У мене немає намірів спаплюжити віру. А є - розібратись, що у ній від Бога, а що - від людини. Вірніше - що відноситься до вчення Христа, а що дійшло як запозичене чи вигадане (навіть, якщо і з благою метою). І що із запозиченого - Боже. :pardon А також - деякі дані мене цікавлять в плані "історії" (як наприклад, ведичні знання\уміння\традиції\світосприйняття, християнські символи, ритуали-таїнства,...)
Приписування хреста Христу, як образу та об'єкту поклоніння є порушенням другої заповіді.До чого тут друга заповідь не розумію. Не поклонятися тому, що на небі (зорям, світилам небесним), ні тому, що на землі (тваринам, рослинам, людям), ні тому, що під водою (рибам).
А як з цим твердженням?
А тут описано навпаки, що на римських катакомбах ( саме християнських) не було хрестівта як же не було якщо навіть у вашому пості троха нижче наведено, що були:" Перші християни в римських катакомбах зображували гамматіческій хрест" були і інші види хреста і латинський хрест і так званий катакомбний.
так. Спочатку так і було. І навіть на початках християнства була риба(згідно вищескопійованих текстів)і риба, і виноградна лоза, і агнець.
А коли саме хрестик став саме таким яким є зараз?найшов такі дані:
Апостол Павло надає хресту настільки великого значення, що навіть називає християн, які спокусилися на гріх, його ворогами:" Багато тих, про кого я часто говорив вам, а тепер навіть із сльозами кажу, поводяться як вороги хреста Христового "(Флп. 3,18)Ти справді це так (буквально) сприймаєш???
Христос,- говорить Ап. Петро, - гріхи наші Сам возніс тілом Своїм на древо, щоби ми, звільнившись від гріхів жили для правди...(1Петр.2,24)
Чому православні християни вважають його святинею?Так там йдеться про жертвопринесення, хоча ніде (прямо) не згадується про те, що хрест - аналог жертовника.
Ти справді це так (буквально) сприймаєш???Противники хреста Христового, тобто смертного вироку на Хресті і противники хресної смерті Христа (жертви) це діаметрально протилежні речі. Якщо підставити "жертви Христової" то вийде, що апостол Павло зі сльозами говорить про тих хто був противником жертви Христової, тобто тих, що любили Христа. Виходить нісенітниця якась.
Як на мене то тут (без лапок) зрозуміло, що йдеться про жертву Христа, а не про хрест як символ.
Христос,- говорить Ап. Петро, - гріхи наші Сам возніс тілом Своїм на древо, щоби ми, звільнившись від гріхів жили для правди...(1Петр.2,24)Юра це слова апостола Петра, а не Павла
Тут просто наводиться "непряме посилання" на Старий Заповіт. Павлові як єврею, що походив з глибоко релігійної родини, у посланні до євреїв, важливим було показати, що христос саме Месія..
Юра це слова апостола Петра, а не ПавлаСправді завтикав. Але ж він теж жидом був ;) , хоч може не з такої сильно віруючої сім'ї ;)
Противники хреста Христового, тобто смертного вироку на Хресті і противники хресної смерті Христа (жертви) це діаметрально протилежні речі. Якщо підставити "жертви Христової" то вийде, що апостол Павло зі сльозами говорить про тих хто був противником жертви Христової, тобто тих, що любили Христа. Виходить нісенітниця якась.
13. Браття, я себе не вважаю, що я досягнув. Та тільки, забуваючи те, що позаду, і спішачи до того, що попереду,
14. я женусь до мети за нагородою високого поклику Божого в Христі Ісусі.
15. Тож усі, хто досконалий, думаймо це; коли ж думаєте ви щось інше, то Бог вам відкриє й це.
16. Та до чого дійшли ми, поступаймо в тім самім далі.
17. Будьте до мене подібні, браття, і дивіться на тих, хто поводиться так, як маєте ви за взір нас.
18. Багато бо хто, що про них я вам часто казав, а тепер говорю навіть плачучи, поводяться, як вороги хреста Христового.
19. їхній кінець то загибіль, шлунок їхній бог, а слава в їхньому соромі… Вони думають тільки про земне!
20. Життя ж наше на небесах, звідки ждемо й Спасителя, Господа Ісуса Христа…
(До филип'ян 3:13-20)
Юрку ти стаєш протестантомта ні, просто так має бути і прикол, що ніхто не заперечує, що так повинно бути.
Також мені не подобається, що православні і греко-католики заперечують факт поклоніння мощам, іконам і іншим символам (як то хрест в т.ч). Це є. Це потрібно визнати і постійно на тому наголошувати. Пояснювати, що не може ікона чи хрест творити чуда чи захищати, а тільки ВІРА!Заперечувати не можуть бо це постановлено Сьомим вселенським собором та і до собору шанування ікон та інших св. предметів було віками.
Людям потрібен символізм тому я не скажу, що я вважаю саме використання хрестів як символів, але поклоніння символам то таки порушення другої заповіді."слово символ, в перекладі з грецького, означає „з'єднання”, і якщо пригадати слова Спасителя про те, що не можна служити двом панами, то Православна символіка може бути з'єднана лише з Вірою Христовою і Його Святим ім'ям. По-друге, саму свою віру людина може зобразити тільки символами (натільним хрестом, хресним знаменням, іконами в домі). Таким чином, викидаючи на знехтування зображення святинь, нехай навіть по невіданню, людина не лише символізує свій відхід від Віри, але і дійсно відходить від неї, бо "Вірний в малому і у великому вірний, а невірний в малому невірний і у великому" (Лук.16: 10). Якщо ми з дитинства вчимо дітей дбайливо відноситься до хліба і не викидати його, то наскільки старанніше ми повинні вчити їх трепетно відноситися до святинь!"
По-друге, саму свою віру людина може зобразити тільки символами (натільним хрестом, хресним знаменням, іконами в домі).Символ віри християн - хрест, я розумію. А от символ - сюжет страждання, момент розп"яття...Якось кровожерно. Ми пам"ятаємо Його подвиг. Але чи варто щораз його "розпинати"? Не дарма ж кажуть, що думка матеріальна - тобто дивлячись\носячи на собі саме символ\момент страждань тим самим кожен з нас знов і знов Його розпинаємо, а Він хотів, щоб Його прославляли. Як на мене - для цього більш підійшло б зображення воскресіння, як символ Його слави і Перемоги над смертю.
Звичайно сама ікона чи мощі чи хрест допомагають багатьом зміцнити свою віру, але потім їм ніхто не наголошує, що важлива віра, а не ікона. І та людина часто перетворюється на такого собі "хрестоносця", який їздить від ікони до ікони.Так - багато людей поклоняються мощам померлих святих. Не лише зображенню Бога, а саме - призначеним святими за наших часів. І саме цікаве - ті святі по вірі людській допомагають - безплідні вагітніють, хворі зціляються...І люди не кажуть - мене Бог зцілив, а кажуть - мене зцілила ікона Чудотворця Андрія, мені допомогла свята Матрона,...
Так - багато людей поклоняються мощам померлих святих.Ісус нічому подібному не вчив.
а Він хотів, щоб Його прославляли.Не хотів:
29. — А вы кем считаете Меня? — спросил Он их.(Евангелие от Марка 8:29,30)
— Ты — Помазанник Божий, — ответил Петр.
30. Иисус строго наказал им никому о Нем не говорить.
Лк.9:18. В одно время, когда Он молился в уединенном месте, и ученики были с Ним, Он спросил их: за кого почитает Меня народ?
Лк.9:19. Они сказали в ответ: за Иоанна Крестителя, а иные за Илию; другие же говорят, что один из древних пророков воскрес.
Лк.9:20. Он же спросил их: а вы за кого почитаете Меня? Отвечал Петр: за Христа Божия.
Лк.9:21. Но Он строго приказал им никому не говорить о сем
слова Спасителя про те, що не можна служити двом панамиАле це не означає, що треба якомусь лише одном панові служити.
Ваш отец диавол; и вы хотите исполнять похоти отца вашего. Он был человекоубийца от начала и не устоял в истине, ибо нет в нем истины. Когда говорит он ложь, говорит свое, ибо он лжец и отец лжи.(От Иоанна 8:44)
але цікаво, якби
повісили, чи голову відсіки