Кандидат на посаду міського голови Андрій Найда, самий академічно титулований кандидат в цій кампанії. Аспірантура КПІ - це дуже-дуже серйозно. І запевняю Вас, що купити диплом у КПІ із розряду - фантастики. Саме тому він мені дуже цікавий, як особистість котрий йде на міського голову. Я не агітую ні за, ні проти. Я пишу свої висновки. А ми давайте, як завжди критично перевіримо, доповнимо, виправимо мій допис. І кожен зробить САМОСТІЙНІ висновки.
Біографія. Науковець, сім'янин, патріот, керівник. Особисто я не знаю спірних сторінок. Навіть не хаперечує, що його дядько працював заступником міського голови по комунальній сфері. Що ж, особисто я знаю, що його дядько невимовних багатств не нажив, живе не в хоромах, на Чорновола. Прагматик все ж обрав топ менеджмент. Депутат міскої ради. Ну тут, як на мене є перший промах - апатія, як і всіх інших до-речі. Коли почалися галопуючі реалізації проектів за захмарними цінами реакції - 0, коли зп заступників і керівників служб перейшлт межу 380 000 в рік і до 500 000 (і це не відповідає якості роботи і зп в міських службах в цілому), реакції - 0. Вирубка "хворого" лісу - 0. Ну я особисто публічної реакції не бачив і не чув.
Щодо основного акценту стратегії. Вона будується на економічному зростанні і мінізації відтоку людей з причин трудової міграції, інтелектуальної, з причин не комфортних умов для проживання-інфраструктурних (відсутність місць проведення дозвілля, культурного і туристичного). Це патріотично і доносить посил в тяжкі серця людей, які змушені до трудової міграції сезонної і на помтійній основі, як внутрішній так і зовнішній.
Я писав кандидату перелік прямих питань по реалізації програми. Він скористався поавом проігнорувати. Тож я обдумав його програму з офіційно заявлоного курсу. З точки зору аналітики, повноважень міського голови, законодавства, загроз і можливостей.
Взагалі реалізація такої стратегії вбачає підтримку депутатського корпусу МР, проте громадські слухання і вимога громади в разі детального обгрунтування необхідності прийняття необхідних рішень допоможе вирішити питання опору депутатів, якщо такий матиме місце. Але я бачу і не гучні, але дзвіночки. Пан кандидат не котує себе непохитним. Обережний в заявах, щоб не втратити електорат. Ну і прийняття участі в ефірі Моспана на таких умовах. Не прихованої реклами двох підприємців. Тобто до виборів, ще надає хай не значну, але послугу за надане приміщення і ефірний час. Відразу відзначу, що так. У всіх ток-шоу і студіях є реклама. Проте вона не є статияною під час всього ефіру і монополізованою двома маркетинговими продуктами. Діалог потрібний, але можна наполягати, щоб фон був панорамний-нейтральний. А вже після ефіру, без присутності кандидата оголошено, що спонсор ефіру такий-то такий-то, або ефір проведено за безкорисливої допомоги такого-такого підприємця. Тобто в плані політичному - реалізація можлива. Від кандитата лишень міцна позиція і прозорість.
Тепер по самій програмі. Тут трохи, як на мене гірше. Сама програма несе загальний зміст. Як же її виконати?
З політичним важелем все зрозуміло. Тепер кадровий, економічний і діловий.
До проведення аудиту, про який ніхто мову не веде. До прийняття бюджету ( а він прийматиметься на пояатку бюджетного року.) і вчасність прийняття залежить від оперативної роботи бюджеьного комітету. Аудит має бути проведений для проведення економічного аналізу який необхідний для формування інвестиційної пропозиції (на інвестиції основний акцент) ну і розбазарювання щоб виявити, хочаб для уникнення такого в майбутньому (не працювати з "своїми підрядниками" і тд). Хоч нанолошу, що про аудит і публічний звіт ніхто не говорить. Це все підводить до першочергового завдання формування апарату. З можливостей: проведення відкритого, сучасного конкурсу (ситуативного, а не зубрильного) з транслюванням в режимі реального часу, як конкурсу так і рішення комісії. Це дало б можливість в здоровій конкуренції створити технократичний апарат на всіх керівників служб міської ради і заступників міського голови. Ну я такого не чув. І з Загроз - класична система призначень за ознаками власної лояльності чи партійного розпорядження.
Далі йде економіка і можливості. Тезу, що в Калуші будуть заробітні плати, які мінімізують відтік трудових мігрантів, я не розумію. Міський голова ніяк не вплине на розмір мінімальної зп і на розмір зп найманим працівникам в приватних підприємців.
Проведення дозвілля і інфраструктура - це стандартний популізм. З хорошими кадрами, відсутністю відкатів і прозорістю тендерів, а ще краще створенням комунальних організацій, як конкуретного демпінгуючого гравця на ринку виконання робіт - це реально і без проблем і ще й створе робочі місця.Проте я такого не чув наміру...
Інвестиції і індустріалізація. "Зробтмо Калуш індустріальною перлиною" - теза з офіційного курсу. Тут найцікавіша сторона. Інвестиційна привабливість Калуша:
- сильні сторони : логістична інфраструктура(близькість кордонів, жд і траси) ринок кваліфікованої робочої сили, в разі виконання політичної складової - політична стабільність.
-слабкі зона екологічного лиха, і макроекономічні. Не досконалість законів, не довіра до органів контролю, корупційний антирейтинг.
Відразу відзначимо, що інвестиції в існуючі підприємства - це лобізм великого бізнесу, виходячі з терміну "індустрія", приватний сектор таким чином отримує інвестиційні підсилиння лояльністю місцевої влади. Це дуже суперечливий і небезпечний підхід. Ставорює клімат для підсилення олігархічних позицій. Плюс новий закон і відкритий ринок землі.
Створюючи клімат для інвесторів інозеиних чи не численних чесних національних.... Це ж повинні створюватися блага. Типу короткотривалої низької ренти, чи вигідних місцевих пожатків і зборів. Тобто ті важелі, які в руках органів місцевого самоврядування. Це повертає до питання кадрів, щоб не розбазарити земельний фонд - бо він дуже манить всіх зараз....
Додамо, що такі масштабні івестиції є процесом екстенсивним і сильно не вплине на трудову міграцію. Але в разі забезпечення законності і прозорості має великий потенціал. Ну і контроль за екологією... Бо ще більше її угробити, для потманення інвесторів - це не допустимо.
Якщо ж кандидат так впевнений в залучені інвесторів, то є загроза, що вони вже у нього є. І чи не їх інтеоеси йде відстоювати.... Громадський контроль і прлзорість - єдина можливість отримати відповідь.
Позиція щодо колапсу громадського порядку і благоустрою не зрозуміла. Тому, як не озвучено, як буде реорганізовані контролюючі органи, міська варта (бо замість правопорядку і благоустрою сидять в обносках і без екіпірування на школах), контроль за системністю роботи і тримання в " тонусі" правоохоронців не озвучено. Сподіваюсь допоки.
Про ген план і восновки комісії мовчу - бо це екологічна і інфраструктурна катастрофа, яка повинна усунутися в операційному режимі...
Це моє розміння дуже цікавого і сильно відрізняючого від інших кандидата. Давайте думати, доповнювати, вивчати питання. Бо це перша за багато років стратегія подібного плану. Не всі пункти в руках місцевої влади, є загрози, що вона надто від бізнесу, присутній популізм, загрози для ринку землі. Потужна тема для глибоких роздумів в короткі терміни. Наголошую я не агітую ні за ні проти.