проект Закону “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях»
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=62638Коротко
1) Зявляється визначення тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, якими є: сухопутна територія та її внутрішні води у межах окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, де збройні сили Російської Федерації і окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють окупаційну владу та загальний контроль Російської Федерації; а також відповідно прилеглі внутрішні морські води і територіальне море України, та повітряний простір над такими територіями.
Фактично, таким визначенням вказано на окупанта – Російську Федерацію.
2. Визначаться, що тимчасова окупація є нелегітимною та не створює жодних територіальних прав для Російської Федерації, а будь-який виданий окупаційною владою акт є недійсним.
3. За фізичними особами, незалежно від набуття ними статусу внутрішньо переміщених осіб чи іншого спеціального правового статусу, юридичними особами, За державою Україна, територіальними громадами, зберігається право власності та інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, якщо воно набуте відповідно до законів України.
4. Особливості вчинення правочинів та реалізації інших прав і свобод людини і громадянина на тимчасово окупованих територіях визначається Законом України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", крім порядку в’їзду осіб на тимчасово окуповані території в Донецькій та Луганській областях, та виїзду з них, який встановлюється відповідно до цього Закону.
5. Держава Україна не несе відповідальності за протиправні дії Російської Федерації як держави-агресора, її збройних сил, інших військових формувань та окупаційної адміністрації на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях.
6. При здійсненні державою УКраїна політико-дипломатичних заходів із відновлення територіальної цілісності України забезпечується пріоритетність виконання безпекових положень Мінського протоколу від 5 вересня 2014 року, Мінського меморандуму від 19 вересня 2014 року та "Комплексу заходів" від 12 лютого 2015 року з метою створення необхідних умов для політичного врегулювання.
7. Створюється Об’єднаний оперативний штаб Збройних Сил України, на який покладається планування, організацію та контроль виконання завдань із забезпечення національної безпеки і оборони, стримування і відсічі російської збройної агресії в Донецькій та Луганській областях, спрямування, координацію і контроль за діяльністю військово-цивільних чи військових адміністрацій (у разі їх утворення) у Донецькій та Луганській областях з питань національної безпеки і оборони.
Тобто, мова вже не йде про антитерористичну операцію, а саме про забезпечення національної безпеки і оборони, стримування і відсіч російської збройної агресії.
До таких дій залучаються сили і засоби (особовий склад та спеціалісти окремих підрозділів, військових частин, зброя, бойова техніка, спеціальні і транспортні засоби, засоби зв’язку та телекомунікацій, інші матеріально-технічні засоби) Збройних Сил України, інших військових формувань (Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної спеціальної служби транспорту), Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.
8. Зберігається особливий режим в’їзду а виїзду осіб, переміщення товарів, який здійснюється через контрольні пункти в’їзду-виїзду. такий порядок визначатиметься начальником Об’єднаного оперативного штабу за погодженням.
8. Одночасно Верховна Рада України схвалює рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань, для стримування і відсічі російської збройної агресії в Донецькій та Луганській областях і забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях.
9. Вносяться зміни до Закону "Про Збройні Сили України" яким надається право залученим Збойним Силам України застосовувати і використовувати зброю та бойову техніку при виконанні завдань, визначених цим законом.
10. Врегульовуються питання утворення військових адміністрацій у разі введення воєнного стану в окремих місцевостях у зв'язку з російською збройною агресією в Донецькій та Луганській областях.