Різне > Віра, релігія, філософія, світогляд

Чи потрібні людині посередники між нею і Богом крім Ісуса Христа?

<< < (31/49) > >>

yurko:

--- Цитата: Сонечко+ від 29 Січня 2013, 15:54:24 ---Біблію писали люди натхненні Богом, тобто інформація передавалась із уст в уста. І в ній є УСЯ необхідна для нас інформація, тільки розуміємо ми її по-своєму. А передання - записувались звичайними людьми, в них часто було додано щось від себе.
--- Кінець цитати ---

Я Тебе трохи розчарую.
Відкрий зміст Нового Заповіту. Там 4 (канонічних Євангелія), діяння апостолів і Апокаліпсис.
Неканонічні Євангелія писали теж люди.
Які з них канонічні (передавалися з вуст в уста), а які ні - вирішували церковні собори, так само і інші тексти, які увійшли або і не увійшли до Нового Заповіту.

Так що з таким ситом Ти воду від олії не відділиш ;)
Відповідь від: 29 Січня 2013, 16:06:24Приховано: Показати 5.1. Канонічні Євангелія

    Євангеліє від Матвія
    Євангеліє від Марка
    Євангеліє від Луки
    Євангеліє від Іоанна

5.2. Апокрифічні Євангелія

    Євангеліє від єгиптян
    Євангеліє від есеїв
    Євангеліє від євреїв
    Євангеліє від евіонітов
    Євангеліє Єви
    Євангеліє від Петра
    Євангеліє від Марії
    Євангеліє від Никодима
    Євангеліє від Пилипа
    Євангеліє Іуди
    Євангеліє від Фоми
    Папірус з Оксірінхе (неканонічний уривок з синоптиків)
    Папірус Еджертона (неканонічний уривок з Євангелія від Іоанна)
    Таємне Євангеліє від Марка

Також:

    Євангеліє від Варнави (середньовічна містифікація, написана з мусульманських позицій)


5.2.1. Євангелія дитинства

    Євангеліє дитинства від Фоми
    Протоєвангеліє Якова
    Євангеліє Псевдо-Матфея
    Арабське Євангеліє дитинства Спасителя
Відповідь від: 29 Січня 2013, 16:15:39Приховано: Показатиhttp://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96_%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%84%D0%B8#.D0.90.D0.BF.D0.BE.D0.BA.D1.80.D0.B8.D1.84.D1.96.D1.87.D0.BD.D1.96_.D0.84.D0.B2.D0.B0.D0.BD.D0.B3.D0.B5.D0.BB.D1.96.D1.8F

--- Цитувати (вибране) ---З точки зору Православної церкви вивчення новозавітних апокрифів дозволяє зробити висновок про богонатхненну мудрість Церкви, що відокремила «кукіль» від «пшениці».
--- Кінець цитати ---

chuck:

--- Цитата: Сонечко+ від 29 Січня 2013, 15:54:24 ---Біблію писали люди натхненні Богом, тобто інформація передавалась із уст в уста. І в ній є УСЯ необхідна для нас інформація,
--- Кінець цитати ---
не факт

--- Цитата: Сонечко+ від 29 Січня 2013, 15:54:24 ---А священники\пастирі\вчителі\наставники - потрібні  на початковому етапі пізнання та ознайомлення з Богом.
--- Кінець цитати ---
не факт
Христос казав священнникам: Вивчайте Писання! З Його допомогою, ви сподіваєтесь спадкувати Царство Боже. А воно свідчить про Мене. Але ж ви не хочете прийти до Мене, щоб мати життя (а далі сперечаєтесь про те, що написано в Писанні)
Відповідь від: 29 Січня 2013, 17:21:24
--- Цитата: Сонечко+ від 29 Січня 2013, 15:54:24 ---У підсумку я зрозуміла одне - посередник між Богом і людьми один - Ісус Христос.
--- Кінець цитати ---
Він не посередник. Він — Господь, власною Персоною.

Сонечко+:

--- Цитата: chuck від 29 Січня 2013, 17:22:38 ---Він — Господь, власною Персоною.
--- Кінець цитати ---
Так - Господь. Мені вартувало додати - людина Ісус Христос.
Чак, Ви не могли б подавати посилання на місця Біблії, які цитуєте, щоб легше можна було знайти? Бо я ще погано орієнтуюся у ній.
--- Цитата: yurko від 29 Січня 2013, 16:19:49 ---Які з них канонічні (передавалися з вуст в уста), а які ні - вирішували церковні собори,
--- Кінець цитати ---
Угу. Церковні собори. А може вартувало не змінювати нічого? Нехай би люди самі розбиралися з Божою поміччю, що праведне, а що грішне
--- Цитата: yurko від 29 Січня 2013, 16:19:49 ---    Євангеліє від Варнави (середньовічна містифікація, написана з мусульманських позицій)


5.2.1. Євангелія дитинства

    Євангеліє дитинства від Фоми
    Протоєвангеліє Якова
    Євангеліє Псевдо-Матфея
    Арабське Євангеліє дитинства Спасителя
--- Кінець цитати ---
:( у мене в Новому Заповіті їх немає. Крім соборного послання Якова
Відповідь від: 29 Січня 2013, 22:12:11
--- Цитата: chuck від 29 Січня 2013, 17:22:38 ---Але ж ви не хочете прийти до Мене, щоб мати життя (а далі сперечаєтесь про те, що написано в Писанні)
--- Кінець цитати ---
Таке справді є у Біблії? Тобто - Писання просто свідчить про Господа, але не є Його настановою нам?

yurko:

--- Цитата: Сонечко+ від 29 Січня 2013, 22:16:24 ---у мене в Новому Заповіті їх немає
--- Кінець цитати ---
Неуважно читаєш

--- Цитата: yurko від 29 Січня 2013, 16:19:49 ---Відкрий зміст Нового Заповіту. Там 4 (канонічних Євангелія), діяння апостолів і Апокаліпсис.
--- Кінець цитати ---

Відповідь від: 29 Січня 2013, 22:39:12а то я подав перелік (неповний) неканонічних текстів. Що цікаво багато з них навіть не протирічать прямо тому, що описано у канонічних.
Відповідь від: 29 Січня 2013, 22:40:25
--- Цитата: Сонечко+ від 29 Січня 2013, 22:16:24 ---Нехай би люди самі розбиралися з Божою поміччю, що праведне, а що грішне
--- Кінець цитати ---
Ага. Вже.

Візьмемо для початку такий історичний факт, як поголовна неграмотність і мови якими було перекладено біблійні тексти, а ще скільки сторіч не було друкованих книг.
Божої помочі довелося б ще довго чекати. Та і не знати чи до того часу були б ще зацікавлені тією тематикою.

Тому як Ти Сонечко не крути, а без посередників не обійшлося ще за життя Христа.
Не варто шукати чорного кота... ;)

Інша справа чи справді то кіт? І чи дійсно він чорний?
Ці питання і цікавіші і важливіші ;)

yurko:
Ось, Сонечко, цитата, яка відповідає на деякі Твої питання. Це цитата з підручника, а не якоїсь теологічної книги, тому там незаангажовані думки, а лише констатація історичних фактів.
Там про Протестантизм.
Правда, як я і казав, про непотрібність "посередників" годі й говорити. Принаймні в рамках Християнства - це неможливо. А виходячи за рамки Християнства Тобі доведеться взагалі відкинути Біблію. І який тоді сенс тих пошуків підтвердження непотрібності "посередників"?

--- Цитувати (вибране) ---У християнстві не викликає сумнівів положення про те, що основним джерелом його віровчення є Біблія. Але в Біблії багато суперечностей, що потребують тлумачень і пояснень. У католицизмі право такого тлумачення належить тільки церкві, а мирянам навіть заборонено без керівництва з боку духовенства читати Біблію. З приводу тлумачення останньої "отцями церкви" і богословами-схоластами написано величезну кількість творів, прийнято безліч визначень і постанов церковними соборами, а римські папи обнародували цілу бібліотеку булл і всіляких непогрішних, на їхню думку, послань. Всю цю літературу в сукупності з тим, чого навчають у проповідях і усних настановах служителі церкви, названо Священним Переказом. Згідно з ученням католицизму, Святе Письмо можна правильно розуміти лише у світлі Священного Переказу. Цілком зрозуміло, яку силу надавало папству таке вирішення питання про джерела віровчення. Щоб ослабити папство, протестантизму було необхідно позбавити його монопольного права тлумачити Біблію за допомогою Священного Переказу і власного свавілля. Для цього він і проголосив право кожного віруючого не тільки самостійно читати, а й тлумачити Біблію. Щодо Священного Переказу, то протестантизм повністю відмовився визнавати його джерелом віровчення. "Тільки Біблія!" — стало основним його гаслом. Дозволяючи використовувати філософське мислення як своєрідний додаток до віри, протестантизм вважає останню єдиним критерієм істинного сприйняття біблійного одкровення. Віра, що її протестантизм поставив у центр свого вчення, перетворилась у нього на особисте переживання, що за своєю суттю не піддається поясненню і контролю.

Протестантське вчення завдало удару католицькому духовенству і в тій сфері, що стосувалася впливу його молитов на земні долі людей. Якщо віруючому-католику, щоб уникнути якоїсь неприємності або, навпаки, досягти життєвого успіху, досить було помолитися за допомогою священика Богородиці або будь-якому святому, то, згідно з протестантизмом, людська доля не залежить ані від молитви, ані від діяльності людини, і тому вся величезна споруда католицького культу не має, по суті, ніякого життєвого сенсу.

Культові нововведення протестантизму здійснювалися, в основному, у напрямі "здешевлення" церкви і церковного ритуалу. Шанування біблійних святих залишалося непорушним, але було позбавлене тих фетишистських за суттю політичних форм, що їх взагалі набув культ святих у католицизмі. Протестантизм відмовився і від інших елементів культу — поклоніння мощам, реліквіям, хресту, скульптурам, іконам. Він вважає таке шанування ідолопоклонством.

Серед різних відгалужень протестантизму не було єдності стосовно певних питань, пов'язаних з культом, зовнішнім убранням церков і т. ін. Лютерани, наприклад, зберегли у своїх церквах розп'яття, вівтар, свічки, органну музику; кальвіністи від усього цього відмовились. Месу відхилили протестанти майже всіх напрямів. Богослужіння стали вести національною мовою; воно тепер складалося з проповіді, співу молитовних гімнів і читання тих або інших розділів Біблії, переважно Нового Завіту.

Таїнства, що вважалися у католицизмі ядром богослужіння, протестантизм піддав рішучому перегляду. Так, лютеранство залишило із семи таїнств лише два — хрещення і причастя, а кальвінізм — тільки хрещення. При цьому тлумачення таїнства як обряду, в процесі здійснення якого відбувається чудо, у протестантизмі стало дещо спрощеним. Лютеранство зберегло певний елемент чудодійного у витлумаченні причастя. У вирішенні питання: "Чи відбувається під час обряду чудодійне перетворення хліба І вина на плоть і кров Спасителя?", воно зайняло середню позицію між католицизмом, з одного боку, і цвінгліанством та

кальвінізмом — з іншого. Щодо хрещення, то протестантизм не прийняв позицію анабаптистів (від гр. — знову занурюю, тобто охрещую вдруге), залишивши таїнство хрещення немовлят. Особливе значення мала відмова протестантизму від таїнства освячення і поділу суспільства на духовенство і мирян. Вчення про те, що будь-яка людина може безпосередньо спілкуватися з Богом, стало підставою для утвердження ідеї "всезагального священства" віруючих.

Отже, протестантизм ґрунтується на трьох нових для християнства принципах.

По-перше, на принципі спасіння особистою вірою. Догматика протестантизму дотримується положення, що первородний гріх спотворив природу людини, позбавив ц здатності творити добро, тому вона може забезпечити собі спасіння не папськими "добрими справами", не таїнствами, не аскетизмом, а тільки особистою вірою у спокутну жертву Христа.

По-друге, на принципі священства всіх віруючих християн. Священство отримує кожний із них, тобто має можливість надприродного спілкування з Богом. Право на проповідування божественного одкровення і здійснення богослужіння без духовенства і церкви теж має кожен із віруючих. Це є ознакою того, що протестантизм не розрізняє священиків і мирян, змушує священиків звітувати громаді, позбавляє їх права сповідати і відпускати гріхи, скасовує церковну ієрархію, догмати про чистилище і целібат.

По-третє, на принципі виняткового авторитету Біблії. Переклад Біблії державними мовами, її вивчення і тлумачення визнаються у протестантизмі найпершим обов'язком віруючих, а не гріхом, як у католиків.

Загалом суть протестантизму виявляється у тому, що божественна благодать дарується без посередництва церкви, а спасіння людини відбувається лише через її особисту віру у спокутну жертву Ісуса Христа. Миряни не відрізняються від духовенства, священство поширюється на всіх віруючих. Із таїнств визнаються тільки хрещення і причастя. Віруючі не підкоряються Папі Римському. Протестанти не визнають культ Богородиці, заперечують чернецтво, хресне знамення, священне убрання, ікони.http://pidruchniki.ws/16330826/religiyeznavstvo/protestantizm_yogo_zmist_riznovidi
--- Кінець цитати ---

Відповідь від: 30 Січня 2013, 11:03:17Крім того додам, що у цитаті йдеться про протиставлення Протестантизму і Папства. Не треба думати, що раз у той час вже існувала відокремлена Православна церква, то там все було набагато краще ніж у "Папстві". Єдине що не було торгівлі індульгенціями.
Відповідь від: 30 Січня 2013, 11:06:33Вам з ДДК в Лютеранство ;)

--- Цитувати (вибране) ---Сучасне лютеранство продовжує стверджувати, що людину врятує тільки особиста віра в Бога, а не надприродні діяння святих і добрі справи на користь церкви; заперечує наділення духовенства благодаттю посередника між Богом і людиною; скасовує чернецтво, поклоніння святим і їхнім мощам, надмірну розкіш в облаштуванні й убранні церков.
--- Кінець цитати ---

Навігація

[0] Сторінка Повідомлень

[#] Наступна сторінка

[*] Попередня сторінка

Перейти до повної версії