Давно назрівала тема обговорення образотворчого мистецтва у розділі Для Душі, нашого форуму, адже є вірші, проза, музика – у багатогранності її стилістичних видів, ба навіть фотографія – а от живопису та скульптури – не було.
Тому, до Вашої уваги пропоную підрозділ «Живопис», де буду оповідати про шедеври образотворчого мистецтва з якими мені довелося познайомитися в музеях та на уроках Історії Мистецтва, у видатної – не побоюся її так назвати – викладачки цього предмету – Назаренко Ольги Степанівни.
Сподіваюся, Вам буде цікаво.
Державна Третьяковська галерея – художній музей в Москві, заснований ще в 1856 році, коли Павло Третьяков почав збирати свою колекцію живопису, таке призвело до того, що вже у 1867 році в Замоскворіччі була відкрита «Московська міська галерея Павла та Сергія Третьякових» призначена для широкого загалу відвідувачів. ЇЇ колекція у той час складалася з 1276 картин, 471 малюнку та 10 скульптур російських митців, а також 84 полотна іноземних художників. У 1892 році Третьяков заповів свою галерею місту Москва.
Наразі – то є одним з найбільших музеїв світу, справжньою скарбницею російського образотворчого мистецтва, що налічує понад 130 тисяч творінь. За її експозиціями можна детально простежувати розвиток російської національної художньої культури з ХІ й аж до кінця ХХ століття.ТРОІЦЯ - Андрій Рубльов 1425–1427 // Дерево, темпера
Одним з найбільш відомим скарбом Третьяковської галереї є ікона Андрія Рубльова – ТРОІЦЯ, що за джерелами XVII століття, була написана «в похвалу Сергію Радонєжському» за замовленням його учня та послідовника ігумена Никона.
В основі мотиву іконопису є біблейська оповідь про явлення праведному Аврааму божества в образі трьох янголів. Авраам з дружиною Сарою пригощали янголів під покровом Мамврійського дуба, й Аврааму дано було зрозуміти, що в янголах втілилося божество в трьох лицях.
Рубльову вдалося досягнути символічної глибини у своєму творінні, де уся увага зосереджена на образах янголів та їх безмовному спілкуванні. Вони зображені сидячими навколо престолу, в центрі котрого розміщена євхаристична чаша з головою жертовного тельця, символізую чого новозавітного агнця, тобто Христа.
Лівий та центральний янголи благословляють чашу. Бог Отець благословляє Бога Сина на смерть в ім’я любові до людей. Бог Святи Дух тут присутній у ролі утішника, що стверджує високий сенс жертовної, всепрощаючою любові. Змістовне наповнення ТРОІЦІ не однозначне – багатогранне за своїми темами та перш за все він зображає ідею троїчності Божества. В часи Сергія Радонєжського та Андрія Рубльова тема ТРОІЦІ сприймалася як символ духовної єдності, взаємної любові, прагнення миру та готовності принести себе у жертву.
місце знаходження - Лаврушенський провулок 10, 60 залаАндрій Рубльов (близько 1340/1350 – 17.10.1428, Москва; похований в Спасо-Андроніковому монастирі) – найбільш відомий та шанований майстер московської школи іконопису, книжкового та монументального живопису XV століття. Канонізований російською православною церквою у 1988 році в лиці преподобного.
http://uk.wikipedia.org/wiki/Рубльов_Андрійhttp://andrey-rublev.ru/andrey-rublev-biography.phpінші роботи митця
Архангел Михаіл. З Деісусного чину («Звенигородський»)початок XV ст. (1414) // Дерево, темпера
Апостол Павло. З Деісусного чину («Звенигородський»)початок XV ст. (1410-е) // Дерево, темпера
Спас. З Деісусного чину («Звенигородський»)початок XV ст. (1410-е) // Дерево, темпера
місце знаходження - Лаврушенський провулок 10, 60 зала