Різне > Людська поведінка

Загальновизнана мораль і мораль християнська

<< < (9/11) > >>

newroman:
ну і хай собі не погоджуються. Це їх право. А воно все одно так.

romawka:

--- Цитата: newroman від 30 Листопада 2007, 19:52:37 ---ну і хай собі не погоджуються. Це їх право. А воно все одно так.


--- Кінець цитати ---

це було скоріше риторичне зауваження. на логічне обгрунтування я і не сподівалася... :-[

doktor-maks:

--- Цитата: doktor-maks від 29 Листопада 2007, 13:25:35 ---Отже, суспільна мораль не є абсолютною, а є відображенням суттєвих історичних змін в суспільстві. Більше того, суспільна мораль є суб'єктивною, як наслідок цього - людина сама встановлює моральний закон. Для віруючої людини моральний авторитет - це Бог, який є Абсолютною Святістю. Відчуваєте різницю?

--- Кінець цитати ---
Продовжу думку.

У традиції Східної Церкви християнська мораль — це перед усім вчинки та поведінка людини, які виявляють, що вона є Новим Створінням та живе у Христі. Нове створення людина переживає у Святій Тайні Хрещення, через яку стає нащадком Нового Адама — Ісуса Христа і носить Його небесний образ. Сам Христос стає новим діяльним животворним началом християнина, якому дає Духа Животворящого.
"Так і написано: Перша людина Адам став душею живою, а останній Адам то дух оживляючий."
(1 Коринтян 15:45).

Жити у Христі означає мислити, прагнути і діяти у Христі, в Ньому і з Ним, здобуваючи завдяки цьому нові можливості, нову внутрішню силу. Суть християнської моралі полягає в тому, що особиста воля людини може як загасити, так і розвинути цю божественну дійсність, яка є діяльною в людині. Християнин або зростає у Христі, як живий член Його Тіла, та реалізує у собі як людські, так і божественні сили на подобу Христа, або помирає в цьому житті через відмову від Христа морально злими вчинками.

Християнин, який зробив свій фундаментальний вибір, обрав Христа і з'єднався з Ним, стає відповідальним не лише за повноту людського потенціалу, що його отримав через природне наро дження, а й за Дар Святого Духа і таїнственне життя в Благодаті, для якого народився у Святих Тайнах Хрещення і Миропомазання. Моральна відповідальність християнина включає в себе відповідальність не тільки за реалізацію та повний розвиток усього багатства людської природи, а й за божественне життя, отримане у Святій Тайні Хрещення. Про це говорить св. апостол Павло, коли каже:
"Живу вже не я, а живе Христос у мені. А що живу тепер у тілі, то живу вірою в Божого Сина, який полюбив мене й видав себе за мене"
(Галатів 2:20).
Християнин більше отримав від Бога, ніж той, хто Його ще не знає, а тому більшою є відповідальність християнина як за сам дар життя, що його отримуємо як ство ріння, так і за дар життя у Бозі.

Людина, створена на Образ і подобу Божу, покликана відобра жати Бога у своєму християнському житті. Будучи Образом Божим, людська особа має таїнственно зображати життя Пресвятої Трійці. Тому християнська мораль є віддзеркаленням життя Пресвятої Трійці. Кожен християнин покликаний до того, щоб таке таїнственне «зображання» Божественного життя в людському житті було щораз очевиднішим, щоб, зростаючи у Христі, зростала подоба між життям християнина та Христа.

newroman:
Релігія і моральність та їх взаємовідношення

Питання про моральне життя, як важливу  умову в справі Богопізнання, а в  кінцевому результаті – спасіння людини являється вкрай актуальним,  до нього, власно зводиться вся християнська етика, яка, в свою чергу, і складає цілу науку, що називається Моральним богослів’ям. Тому ні жодна  інша наука, ні мистецтво, які хоч  і  надають  часткову етичну насолоду, не можуть надати нам того, що називається душевним миром, спокоєм совісті. Воно не вирішує для людини загадки життя, не звільняє грішника від докорів совісті і не дає нам тих благодатних духовно-лікувальних засобів, якими релігія підтримує і зміцнює людину в моральному житті. Моральне богослов’я  займає одне із важливих місць серед інших богословських наук і має органічно споріднений  зв’язок із ними. Так як призначення людини полягає в Богоуподібненні, яке набувається і стає доступним тільки тоді, коли при всіх складнощах  і  схильності людської природи до гріха серце людини повинне бути чистим для пізнання абсолютної моральності, якою володіє Бог: ”Блаженні  чисті  серцем, бо вони  Бога побачать” (Мф.5,2). Умовою ж  пізнання  Бога  являється морально-чисте, святе життя, життя, яке наслідує вчення  Ісуса  Христа, Його  Євангеліє, Його приклад. Тому питання про взаємне відношення  між  релігією і  моральністю складає одну зі складових  і  невід’ємних  частин  її  органічної  природи.

Релігія складає основу моральності. Релігія може бути уподіблена  кореню рослини, а  моральність – стовбуру  і  гілкам. Релігія дає живе живлення  і  повне освячення моральності. Історія людства свідчить, що  з  упадком  релігійності занепадала і  моральність. А  без моральності  релігія  не може бути  істинною. Тісний  зв’язок релігії  і  моральності пояснюється близькою  їх  природою, присутністю  в  них  однакових складових частин:
релігія має моральний характер, і моральність має релігійний характер;  в  релігії є елемент не тільки залежності, але і свободи (свобідного відношення людини до Бога), і в моральності є елемент не тільки свободи, але  і  залежності  (тобто, залежності  людини  від  волі  Божої).

Психологічною основою релігії служить релігійне почуття, а моральною основою-основне моральне почуття. Релігійне почуття характеризується прагненням до безкінечного; моральне почуття-прагненням до істинно доброго. Кінцева мета релігійних прагнень-безпосереднє єднання з Богом, пошук шляхів спілкування з Ним3. Метою моральних прагнень є досягнення можливо богоподібного морального удосконалення, згідно заповіді Спасителя: “Будьте досконалі, як Отець наш Небесний Досконалим є” (Мф. 5, 48).

Однак  релігія, з  моральністю, знаходиться  в такому тісному зв’язку, що розділити їх можливо лише тільки теоретично. В дійсності вони не роздільні. Їх взаємозв’язок поміж собою настільки органічно споріднений  і  догматично глибокий, що неможливо уявити ні релігії в  її  чистому вигляді без існування досконалої моральності, ні досконалої моральності без релігії. Тому вони існують разом: де немає останньої, там немає першої, як на те вказує святий апостол Іоан: ”Не люблячий брата свого, якого бачить, як може любити Бога, Якого не бачить?.. І  друга заповідь, щоб люблячий любив брата свого” (Ін. 4, 20).

Таким чином, любов до ближнього чи брата є душею моральності, а любов до Бога – душею релігії. Звідси випливає наступне: моральність без релігії є деревом, відірваним від свого кореня; релігія ж без відповідної моральності – це дерево без плоду. В тих випадках, коли релігійні вимоги співпадають з моральними, коли останні отримують санкцію від релігії, релігійні начала стають більш могутнім мотивом для збереження моральних  відношень  між  людьми  і  укріплення  індивідуальної  моральності, ніж  мотиви  суто  моральні.
Справжнє бажання благочестивих людей, жити так, як приписує  Церква, випливає із їх релігійно-природньої потреби душі.   Для таких людей вищим щастям  і  вищим благом є виконання волі Божої як благочестям, так і добрим моральним життям. Виконуючи волю Божу, людина знаходиться у стані Богосинівства  і  благодатної приналежності до Церкви Божої. В цьому і полягає вище значення і мета людського життя. Бо Господь сказав: “Шукайте  перш  за  все Царства Божого і правди Його” (Мф.6,33). Слід також зазначити, що людина, як вінець творіння, має сильне бажання морального добра і блага, в котрому має природну потребу.
Релігія забезпечує, оживляє і підсилює моральну відповідальність саме тим, що постійно нагадує людині: людських очей і суду ти можеш уникнути, але Божих – ніколи, бо будь-яку людину Бог приведе на свій праведний суд.
Таким чином, логічно  стає зрозумілим, що  нажаль моральна  свідомість людини пошкоджена гріхом. Але  для  повернення  того  виду, в  якому  вона повинна була бути початково-чистою  і  непідкупною, - людині необхідна благодатна допомога Божа. І саме християнська релігія, а не будь-яка інша, пропонує  нам найвищий  зразок моральності,- ідеал Божественного страждання і Божественного прославлення, який явив людям для їх  спасіння  Ісус  Христос.


дияк. Іван  Кикуш

Сонечко+:
Про богохульства.
Рада Європи визнала богохульство проявом вільної волі людини, яке не відноситься до протизаконних дій. Але православні священники дуже незадоволені цим фактом. А християнські філософи стверджують, що проблема "богохульства і покарання" далеко не однозначна :
http://www.dela.ru/news/other/19392/

Навігація

[0] Сторінка Повідомлень

[#] Наступна сторінка

[*] Попередня сторінка

Перейти до повної версії