Бачу, що на цю тему трохи чатились, але мене не було і не міг відповісти.
Щодо вмісту солей. Трохи написав неправду, бо він зріс не в 130 разів, а в 139... І не від стандартної норми, а від тої норми, яка була у Сівці.
А щодо стандартної норми: то максимальна норма солей у воді - це 1 г/1 літр.
Якщо у нормальних одиницях, то у Сівці було 41 г/1 літр. А при 50 г/1 літр уже вимирає повністю риба і інша живність.
Це сталось через те, що фірма (київська), яка буде робити розсолопровід від хвостосховища до кар'єру і рекультивацію відвалів, почала роботи по рекультивації при відсутності проекту робіт. Існує тільки проект на будівництво розсолопроводу (проектна вартість - 7,9 млн.грн.).
На сьогодні вони відремонтували міст через Сівку до кар'єру зі сторони шахти, проклали дорогу на вершину відвалів, зробили фосу попри дорогу з вершини і до третини від вершини (в сторону Калуша) і з якогось дива вирішили осушити озерцята, які були на вершині.
Вода ж, звичайно, пішла по фосі, позалазила у карстові утворення, повимивала породу, наситилась солями, зробила собі шлях у сторону Калуша, а тобто в напрямку до Сівки, і тепер має пряму дорогу (такий собі яр) з вершини і в напрямку до річки.
Тепер можна тільки чекати дощу
Ну, в загальному оповів, те, що бачив і чув, але, щоб нормально зрозуміти, то те треба все-таки побачити...
Дорога на вершину, звичайно, зроблена класно, рівненько, посипана камінням (мабуть з Лімниці).
Але, гадаю, якщо піде дощ, то файненький солененький струмок внесе свої корективи, оскільки та порода, що на відвалах, дуже файно розмивається водою. А той верхній шар грунту, який створився останніми роками і захищав відвал від води, та поріс травою, кущами і деревами, в межах тої дороги звичайно ж зруйнований. Але це тільки мої домисли.